کد خبر: ۳۲۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۷ تير ۱۴۰۲ - 2023July 18
سعید کریمی افزود: پزشکی ایران بسیار پیشرفته و سرآمد کشورهای منطقه است، در حال حاضر هیچ بیماری برای درمان به خارج اعزام نمی‌شود، بلکه سالانه پذیرای میلیون‌ها نفر خارجی به کشور هستیم.
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یک میلیارد دلار درآمد ارزی حاصل از گردشگری سلامت در کشور حاصل شده است.

به گزارش شفا آنلاین:سعید کریمی افزود: پزشکی ایران بسیار پیشرفته و سرآمد کشورهای منطقه است، در حال حاضر هیچ بیماری برای درمان به خارج اعزام نمی‌شود، بلکه سالانه پذیرای میلیون‌ها نفر خارجی به کشور هستیم.

وی اظهار داشت: حدود هزار و ۱۰۰ بیمارستان در کشور وجود دارد که از این تعداد ۷۰۰ بیمارستان دولتی است و ۲۵۰ بیمارستان مجوز پذیرش و ارائه خدمات درمانی به بیماران بین‌المللی را دارند.

کریمی تصریح کرد: ۱۵۵ هزار تخت بیمارستانی داریم که با بهترین تجهیزات و کادر درمان به بیماران خدمات ارائه می‌دهند و ضریب اشغال بیمارستان‌ها ۷۰ درصد است و ۳۰ درصد نیز باید برای گردشگری سلامت اختصاص دهیم.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: در دولت مردمی ۲ کلان بیمارستان و مدرن مهدی و غدیر افتتاح شده و در شهرهای بزرگ نیز در حال ساخت کلان بیمارستان هستیم که علاوه بر درمان، در حوزه آموزش بهداشت و سلامت فعالیت می‌کنند و می‌توانند به بیماران خارجی نیز خدمات ارائه دهند البته این بیماران باید به راحتی دسترسی به اطلاعات مراکز درمانی ما داشته باشند.

کریمی تصریح کرد: ۲۰ هزار تخت بیمارستانی ویژه نیز داریم و باید بسترهای مناسب برای تسهیل مجوز مراکز خصوصی با خدمات استاندارد ارائه شود و همچنین می‌توانیم به مرزنشین‌ها نیز خدمات درمانی مناسب ارائه دهیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: