کد خبر: ۳۲۸۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۷ تير ۱۴۰۲ - 2023July 18
چندی پیش مرد میانسالی با تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داد مستاجرش که چند ماه اجاره عقب افتاده داشته نه تنها اجاره عقب افتاده را پرداخت کرده، بلکه اجاره چند ماه را نیز پیش پرداخت کرده است.

شفا آنلاین>سلامت>پسر جوانی که با آموزشی ۱۰ میلیون تومانی به سر دسته باند مجرمانه تبدیل شده بود پس از حساس شدن صاحبخانه‌اش به پرداخت زود هنگام اجاره در دام پلیس گرفتار شد.

به گزارش شفا آنلاین:چندی پیش مرد میانسالی با تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داد مستاجرش که چند ماه اجاره عقب افتاده داشته نه تنها اجاره عقب افتاده را پرداخت کرده، بلکه اجاره چند ماه را نیز پیش پرداخت کرده است.

همین مرد چند روز بعد در تماس دوباره با مرکز فوریت‌‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کرد که مورد مشکوک دیگری در مورد مستاجرش دیده و خودش به طور نامحسوس او را زیر نظر گرفته و نیاز به دخالت پلیس وجود دارد چون مستاجرش در حال طراحی نقشه سرقت است.

با اطلاعات به دست آمده از مرد صاحبخانه ماموران پلیس پایتخت وارد عمل شدند و مستاجر جوان را زیر نظر گرفتند و در نهایت با دخالت در ماجرا مرد ۲۲ ساله را همراه همدستانش دستگیر کردند.

در تحقیقات جامع پلیس که به طور نامحسوس انجام شده بود مشخص شد پسر ۲۲ ساله سرکرده باند سرقت گوشی موبایل است و به جز گوشی آیفون هر مدل گوشی دیگری را سرقت می‌کند.

پسر ۲۲ ساله در مواجهه با مدارکی که در تحقیقات نامحسوس ماموران به دست آمده بود چاره‌ای جز اعتراف ندید و در مورد باندی که تشکیل داده بود، گفت: من تا مدتی قبل خلافکار نبودم و مثل افراد معمولی زندگی می‌کردم، اما به جایی رسیدم که دیگر نمی‌توانستم بدون خلاف زندگی کنم، برای همین ۱۰ میلیون تومان دادم و آموزش دیدم که مجرم حرفه‌ای باشم، بعد هم باند خودم را تشکیل دادم و با چهار نفر دیگر که مثل خودم دهه هشتادی هستند گوشی قاپی را شروع کردیم.

این پسر جوان در توضیح دلیل خلافکار شدنش گفت: من تا قبل از اینکه خلافکار شوم در کار خرید و فروش تنباکو بودم و از اچند معامله که انجام دادم ۶۰ میلیون تومان به دست آوردم، بعد آن پور را در ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کردم و این کار شروع دردسرهای من بود. در سرمایه گذاری آنلاین همه ۶۰ میلیون تومانم را خوردند و مبلغی هم بدهکار شدم که بخشی از آن مربوط به اجاره خانه بود. وقتی این اتفاق افتاد چند ماه افسرده شدم و در خانه بودم و بیرون نمی‌رفتم .

این متهم در مورد شروع خلافکاری خود گفت: چند ماه که در خانه بودم و وضعم روحی و مالی من خراب شده بود یادم افتاد که یکی از بچه‌ محل‌هایم خلافکار حرفه‌ای است برای همین پیش او رفتم و از او خواستم به من آموزش بدهد تا خلافکاری و ارتکاب جرم را یاد بگیرم، او به من پیشنهاد داد گوشی قاپی را آموزش دهد و قرار شد در ازای آموزش همه شگردهای گوشی قاپی و دو جلسه همراهی من برای بخش عملی کار پول را به او بدهم، من هم قبول کردم و کلاسی که علاوه بر من چند نفر دیگر در آن حضور داشتند تشکیل شد. همه آموزش‌ها را دیدم و دو جلسه هم خود بچه محل خلافکارم همراهم آمد،‌اما بعد دیدم تنهایی نمی‌توانم کار کنم برای همین به چهار نفر دیگر که آنها هم دهه هشتادی هستند پیشنهاد همدستی دادم و آنها هم قبول کردند.

این سردسته باند در مورد سرقت‌هایشان هم گفت: من و همدستانم در اینترنت همه گوشی‌های مدل بالا و گران را سرچ می‌زدیم بعد شکل و ظاهر گوشی‌ها را خوب بررسی می‌کردیم تا بدانیم چه گوشی‌هایی را باید سرقت کنیم، اما در سرقت‌هایمان سراغ گوشی آیفون نرفتیم، درست است که آیفون جزو گران‌‌ترین گوشی‌های بازار است اما دردسرهای خاص خودش را دارد و بازکردن قفل آن کار ساده‌ای نبود در حالی که گوشِ‌های آیفون را به راحتی می‌توانستیم به تنظیمات کارخانه بازگردانیم و بفروشیم.

این متهم در پایان گفت: زمانی که صاحبخانه به شب نشینی‌های من مشکوک شد، برای کنجکاوی دم در واحد فال گوش ایستاد من و اعضای باندم در حال طراحی و مرور نقشه سرقت و گوشی قاپی بودیم. این طور بود که او رفتن.

به این ترتیب با اعتراف این متهم چهار همدست او هم دستگیر شدند و در حال حاضر همه اعضای باند به همراه مربی آنها در بازداشت هستند تا گروهی از ماموران پلیس آگاهی تحقیقات کاملی در مورد جرایم آنها انجام دهند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: