کد خبر: ۳۲۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۲۵ تير ۱۴۰۲ - 2023July 16
اقتصاد کف خیابانی با درآمد‌های سرشار با نوع دوستی و تحریک احساسات مردم شکل گرفته است و سرشبکه‌های این مافیا از آن استفاده می‌کنند. بخشی از این کودکان به صورت منفرد به خیابان‌ها می‌آیند.
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: ما باند‌ها و مافیایی را در کشور داریم که کودکان را در خیابان جمع می‌کنند و اقتصاد خیابان را ساماندهی می‌کنند. این باند‌ها ساماندهی شده و شبکه‌ای شده هستند.

به گزارش شفا آنلاین:احمدی صدر اظهار کرد: اقتصاد کف خیابانی با درآمد‌های سرشار با نوع دوستی و تحریک احساسات مردم شکل گرفته است و سرشبکه‌های این مافیا از آن استفاده می‌کنند. بخشی از این کودکان به صورت منفرد به خیابان‌ها می‌آیند.

وی افزود: ما در شهرداری تهران قرارگاه اجتماعی تهران را تشکیل داده ایم و کار گروه ویژه کودکان کار را در شهرداری داریم و ریاست آن را به بهزیستی استان تهران داده ایم. طرحی هم ساماندهی شد، ولی ۱۵ الی ۱۶ نهاد متولی کودکان کار باید آن را اجرا می‌کردند، ولی ما با خلا و چالشی رو به رو شدیم، این دستگاه‌ها باید زیر نظر فرماندهی واحد به یک نهاد پاسخگو می‌بودند، ولی این اتفاق رخ نداد. شهرداری در سال‌های گذشته ۷ هزار کودک کار را ساماندهی کرد، اما چند هزار کودک کار نسبت به ۵ سال گذشته که رهبری در این حوزه تاکید کردند، کاهش پیدا کرده است؟

وی در ادامه افزود: مدیریت واحد از ۲۵دسال قبل تاکنون در تهران در حوزه کودکان کار نداشته ایم، پیشنهاد شهردار تهران این بود که در قرارگاه اجتماعی تهران تمام دستگاه‌ها کنار هم بنشینند و این مسئله را پیش ببرند. در زمینه معتادان متجاهر ۸۰ درصد مصوبات اجرا شد و باید همین شیوه در زمینه کودکان کار هم ایجاد شد. رییس جمهور به همیندلیل نمایندگی ویژه را به شهردار تهران داده اند به این دلیل که شهرداری در میدان حضور دارد و این قرارگاهی که تشکیل شده یک ابزاری می‌خواهد که دستگاه‌های متولی ملزم به پاسخ گویی به رییس جمهور باشند.

مدیر کل سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌ های اجتماعی شهرداری تهران گفت: مسئله کودکان کار یک مسئله عادی نیست، شهرداری تهران به این جهت به میدان آمده است تا این مشکل را حل کند. نمایندگی ویژه را به این جهت به شهرداری دادند که مدیریت واحد در حوزه کودکان کار را داشته باشیم. رییس جمهور در سه حوزه کودکان کار، متکدیان و معتادان متجاهر شهردار تهران ا به عنوان نماینده ویژه تعیین کردند تا این مشکلات حل شود.

وی افزود: طرح استعداد یابی و حرفه آموزی کوتاه مدت ۶ ماهه، میان مدت ۱ سال تا یک و نیم سال و بلند مدت ۳ سال را طراحی کرده ایم. اگر شهرداری این اجازه را داشته باشد که وسط میدان بیاید ۳ ساله این بحث را جمع می‌کند. کودکان سر چهار راه‌ها بالای ۷۰ درصد شبکه‌ای و مافیایی هستند، ما با این سر شبکه‌ها برخورد جدی سلبی خواهیم کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: