کد خبر: ۳۲۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۲۶ تير ۱۴۰۲ - 2023July 17
در ادامه این مطلب میوه های افزایش دهنده میل جنسی را معرفی میکنیم همراه ما باشید.

شفا آنلاین>سلامت جنسی>افزایش میل جنسی یکی از موضوعاتی است که بشر همواره در طول دوره‌های تاریخی متعدد به آن توجه داشته است و برای تأمین آن از روش‌های مختلف استفاده کرده است. برای میل جنسی تعریف‌های مختلفی ارائه‌شده است.

به گزارش شفا آنلاین:ساده‌ترین تعریفی که می‌توان برای این حالت ارائه داد این است که میل جنسی حالتی انگیزشی برای انجام فعالیت‌های جنسی به شمار می‌رود و افرادی که از این میل به‌اندازه کافی برخوردار نیستند، در زمره افراد ناتوان در حوزه فعالیت‌های جنسی به شمار می‌روند. بی‌میلی جنسی معمولاً هیچ ربطی به‌ظاهر افراد و اندام جنسی آن‌ها ندارد و در پس این بیماری مشکلات متعددی وجود دارند.

در ادامه این مطلب میوه های افزایش دهنده میل جنسی را معرفی میکنیم همراه ما باشید.

علل کاهش میل جنسی در آقایان

1. تستسترون کم

همه می‌دانیم تستوسترون یک هورمون مردانه است که توسط بیضه ها تولید می شود.تستسترون عاملی برای ساخت توده های استخوانی و عضلانی به همراه تحریک تولید مایع اسپرم در بیضه است. کاهش این هورمون می‌تواند یکی از علل کاهش میل جنسی باشد.

2.داروها


مصرف برخی از داروها مثل داروهای فشار خون، شیمی درمانی، ضد قارچ، ضد رفلاکس معده و … می توانند با کاهش میل جنسی همراه باشد.

3.افسردگی


افسردگی تمام قسمت‌های زندگی یک فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. افرادی که به افسردگی مبتلا هستند کمبود یا عدم علاقه کامل به فعالیت های لذت بخش زندگی از جمله رابطه جنسی را دارند.

4. بیماری های مزمن


بسیاری از بیماری ها مثل دیابت نوع دو، بیماری های قلب و ریه، کبد و چاقی نیز می‌تواند کیفیت رابطه جنسی و حتی میل به آن را کاهش دهند.

5.مشکلات خواب

بر اساس مطالعات صورت گرفته مشکلات ناشی از خواب می تواند سطح تستسترون و به طبع آن میل جنسی در آقایان را کاهش دهد.
علاوه بر مواردی که گفته شد، سن و سال، فشار ناشی از مشکلات زندگی و موقعیت های سخت آن، استرس، عزت نفس پایین و حتی میزان ورزش می‌تواند بر قوای جنسی اثرگذار باشد.

6.تقویت قوای جنسی با موز

مصرف موز باعث احساس سرخوشی و رضایت در فرد می‌شود و به تنظیم هورمون‌ها و ترشح سروتونین کمک می‌کند، موز به دلیل داشتن آنزیم بروملین ( Bromelain ) که موجب تولید تستوسترون شده و کمک کننده به درمان ناتوانی جنسی در مردان و همچنین موجب تقویت میل جنسی در مردان می‌شود.


تاثیر دیگر موز در تقویت قوای جنسی به دلیل منابع پتاسیم و ویتامین B مانند ریبوفلاوین است که یکی از خواص پتاسیم مقابله با اثرات منفی غذاهای شور است که این غذاهای شور موجب تضعیف جریان خون در آلت تناسلی و اختلال در رسیدن به اوج لذت جنسی می‌شود.

مصرف کرفس زنان را جذب می‌کند

مصرف کرفس در مردان موجب آزاد شدن هورمونی در عرق و بوی بدن مردان شده که زنان را به خود جذب می‌کند.

تقویت قوای جنسی با انجیر


انجیر باعث تقویت قوای جنسی در مردان می‌شود و به افزایش کیفیت زندگی جنسی در مردان کمک زیادی می‌کند، به طور کلی میوه انجیر حاوی مقادیر زیادی اسید‌ آمینه‌های مهمی است که باعث تقویت میل جنسی و افزایش استقامت جنسی می‌شود، یکی از دلایل استقامت جنسی کم و عدم تمایل به رابطه جنسی، کمبود اسید آمینه‌‌های مورد نیاز در بدن است.

توت فرنگی جهت بهبود تولید اسپرم

توت فرنگی یک میوه سرشار از آنتی آکسیدان و ویتامین C است که هم به بهبود تولید اسپرم در مردان کمک کرده و به طور کلی به دلیل بهبود گردش خون در بدن برای ارتقاء عملکرد جنسی هم در مردان و هم در زنان بسیار مفید است.

مصرف انار برای بهبود اختلال نعوظ

انار حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که به دفع رادیکال‌های آزاد بدن کمک کرده و با پاک کردن خون و کاهش غلظت خون به بهبود جریان خون در بدن و دستگاه تناسلی کمک کرده و موجب تقویت قوای جنسی و بهبود اختلال نعوظ در مردان خواهد شد.

مصرف هلو برای تقویت قوای جنسی

ویتامین C موجود در هلو موجب تحرک اسپرم‌ها و کاهش هورمون استرس کورتیزول در فرد می‌شود، سطح هورمون کورتیزول و تستوسترون بر خلاف هم عمل کرده و هر میزان که سطح هورمون کورتیزول بالاتر باشد، تستوسترون پایین‌تر خواهد آمد در نتیجه با کاهش سطح کورتیزول، هورمون تستوسترون افزایش و به بهبود قوای جنسی فرد کمک خواهد کرد.

تقویت نیروی جنسی با گوجه فرنگی


گوجه فرنگی حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های لازم برای تولید تستوسترون و اسپرم است و منبعی قوی از مواد محرک جنسی است.

رادیکال‌های آزاد در سرم خون می‌توانند تاثیرات منفی در بدن مردان از جمله تاثیر بر اسپرم مردان و ناباروری آن‌ها شوند و مصرف گوجه فرنگی به دلیل سرشار بودن از آنتی اکسیدان های مختلف خصوصاً به دلیل ویژگی آنتی اکسیدانی لیکوپن، می‌تواند باعث کاهش رادیکال‌های آزاد شده و از تاثیر رادیکال‌های آزاد در اسپرم خودداری کرده و باعث بازگرداندن فعالیت اسپرم و قدرت باروری در فرد شوند.

آووکادو برای تقویت قوای جنسی

آووکادو نیز به دلیل داشتن ویتامین B، منبعی از چربی‌های تک سلولی هستند و با بهبود جریان خون در بدن من جمله آلت تناسلی موجب تقویت و بهبود قوای جنسی در فرد می‌شود.

توت ها و میوه های جنگلی:

رنگ قرمز همیشه در توصیف عشق و علاقه کاربرد داشته است این بار هم میوه ای با رنگ قرمز برای افزایش علاقه به داشتن یک رابطه جنسی سالم در میان زنان و مردان از سوی متخصصان دانشگاه روچستر پیشنهاد می شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: