کد خبر: ۳۲۸۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۲ تير ۱۴۰۲ - 2023July 13
سخنی با دو نماینده مجلس؛آقای آزادی خواه، آقای حسین زاده
هیچ کس در این سرزمین به اندازه ی «کویرنشینان» قدر و بهای آب را نمی‌دانند و اندوهناک وضعیت آبی کشور نیستند.
شفا آنلاین>سلامت>  بعد از تعریف و تمجید آن چنانی «آزادیخواه ـ نماینده مردم ملایر در مجلس»، دیگر نماینده مجلس یعنی «حسین حسین زاده ـ نماینده مردم لارستان» هم به تعریف و تأیید وزارت نیرو پرداخت تا معلوم شود، برخی نمایندگان مجلس یازدهم نه در سؤال و استیضاح آنچنان عملگرا هستند نه در تعریف و تمجید!

در گزارشی که چند روز پیش آفتاب یزد منتشر کرد خطاب به آزادیخواه نوشتیم:
« تعریف کنید اما واقعیت‌ها را تحریف نکنید!» و حالا خطاب به هر دو نماینده می‌نویسیم: «کم‌آبی در کشور با تعریف و تمجید برطرف نمی‌شود!»

هیچ کس در این سرزمین به اندازه ی «کویرنشینان» قدر و بهای آب را نمی‌دانند و اندوهناک وضعیت آبی کشور نیستند. در این گزارش چندان قصد قصیده سرایی نداریم صرفاً می‌خواهیم برخی از اخبار منتشر شده در حوزه ی آب و برق را یادآور شویم تا ببینیم واقعا این که این دو نماینده از وزارت نیرو، چنان که افتد و دانیم تعریف و تمجید کرده اند؛ حقیقت دارد یا نه!

در ادامه بدون هیچ توضیحی، سر خط خبرهای آب و برق را بازگو می‌کنیم:
ـ آب کرج قطع شد/ فعالیت ۳۰ تانکر برای آبرسانی به شهروندان
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کرج از افزایش تعداد ناوگان‌های آبرسانی در مناطق مختلف شهر کرج که با قطعی آب مواجهند، خبر داد.
ـ قطعی چند روزه آب در شهریار/ آبرسانی با ۵ تانکر انجام می‌شود
معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفای غرب استان تهران از قطعی چند روزه آب و آبرسانی با تانکر در برخی محلات شهریار خبر داد و گفت: ️تولید و تقاضای آب در شهرستان شهریار نابرابر است و گرمای هوا و مصرف بیش‌ازحد مجاز منجر به کمبود آب در شهرستان شهریار شده است.
ـ تحویل حجمی آب به کشاورزان، واجب معطل مانده/ بدون اجرای تحویل حجمی، برنامه ریزی برای مصرف آب دشوار می‌شود
موضوع مصرف آب در بخش‌های مختلف ازجمله کشاورزی، صنعت و آب شرب خانگی، به طور پیوسته یکی از موضوعاتی بوده که اختلاف نظرهای زیادی در مورد آن وجود دارد و بخش‌های مختلف، همدیگر را مسئول مصرف بی‌رویه آب می‌دانند.
ـ بی‌آبی بهانه بی‌سامانی باغ جهانی
زیبایی از باغ دولت‌آباد رخت بربست/ ورودی ۲۵ هزار تومانی و کارگران مشغول به کار
باغ دولت آباد به واسطه زیبایی‌هایش همیشه مورد استقبال گردشگران بوده اما وضعیت کنونی آن با حوض خالی از آب، باغچه‌های خشکیده و کارگران مشغول به کار انتقاد گردشگران را در پی داشته است.
ـ توضیحات مدیرعامل آبفای اهواز درباره حل مشکل آب در ملاشیه اهواز
مشکل کم‌آبی روستای ملاشیه اهواز با جمعیت ۶۵ هزار نفری، بیش از ۴ دهه است که ادامه دارد. ظرف ۱۰ روز گذشته به دلیل گرمای هوا این مشکل تشدید شده است؛ با همراهی سپاه و با استفاده از ۲۰ تانکر آبرسانی انجام شد.
ـ بحران بی‌آبی سراسری است!
شهریار (استان تهران): قطع آب مردم را نیازمند تانکر آب کرده است. بسیاری از نقاط ایران، هفته هاست دچار بی‌آبی شده اند.
ـ علت قطعی آب خوزستان، سیستان و بلوچستان و کرج در چند روز گذشته چه بود؟
معاون شرکت آب و فاضلاب کشور: بخشی از محلات در خوزستان و در حاشیه شهر اهواز و روستای «ملاشیه» که سال‌ها است قطعی آب دارند با مشکل مواجه شده بودند، اما با اقدام‌هایی که انجام شد مشکل کم‌آبی و یا بی‌آبی این روستا تا هفته آینده حل می‌شود. پنجشنبه و جمعه به دلیل مشکلی که در یکی از ایستگاه‌های پمپاژ سیستان و بلوچستان داشتیم ۲۴ ساعت با مشکل مواجه شدیم؛ اما با اقدام‌های انجام شده، آب آنها وصل شد. شهر کرج در سه تا چهار روز گذشته به دلیل نوسان برق با مشکل پمپاژ آب مواجه شد که با برق اضطراری انرژی مورد نیاز آنها تأمین شد، اما از روز گذشته با پایداری شبکه برق مشکل خاصی برای تأمین آب کرج نداریم.
ـ احیای دریاچه ارومیه در شرایط اما و اگر / انتقال آب از ارس در دستور کار است
عضو هیئت نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس گفت: اکنون آب به میزان ۶۵۰ میلیون متر مکعب رهاسازی می‌شود و در این زمینه کوتاهی نشده اما چون تبخیر بالاست آبی که وارد دریاچه می‌شود؛ زیاد نیست. بنابراین اثرات آن را در قسمت شمال دریاچه به طرف آذربایجان شرقی دیده نمی‌شود.
ـ رکورد مصرف برق شبانه هم شکسته شد
سخنگوی صنعت برق گفت: پس از شکسته شدن رکورد تاریخی مصرف برق روزانه در روز دوشنبه (۱۹ تیر)، رکورد مصرف برق شبانه هم شکسته شد. شب گذشته در مصرف برق کشور به نصاب جدیدی رسیدیم و اوج مصرف برق به عدد ۶۸ هزار و یک مگاوات رسید که عدد بسیار بزرگی است.
ـ خاموشی برنامه‌ریزی شده نداریم/ مصرف برق به ۷۲۰۰۰ مگاوات می‌رسد
سخنگوی صنعت برق گفت: روز گذشته پیک مصرف برق به ۷۲۵۰۰ مگاوات رسید و پیش‌بینی می‌شود که امروز ۷۲۰۰۰ مگاوات مصرف برق داشته باشیم.
ـ قطعی مکرر برق در اهواز
منطقه گلدشت در اهواز در گرمای سوزان ۵۰ درجه با مشکل قطعی برق مواجه است.
ـ اثر ماندگار کسری برق بر خط تولید صنایع پلیمری
فعالان صنعت می‌گویند برای اینکه تولید در صنایع پایدار باشد نیاز فراهم ساختن زیرساخت‌ها است که یکی از حیاتی‌ترین آنها، انرژی است. انرژی برق از مهمات صنایع است؛ با هر قطعی برق، شرکت‌هایی که تولید پیوسته دارند متحمل ضرر می‌شوند؛ از دیگر تاثیرات قطعی برق افزایش استهلاک ماشین آلات است که بر کیفیت و قیمت تمام شده محصول تاثیر می‌گذارد.
ـ ۱۳ ساعت بدون برق در مراوه تپه
اهالی مراوه تپه یکشنبه را بدون برق سپری کردند و حوالی ساعت ده صبح دیروز پس از حدود ۱۳ ساعت برق تمام مشترکان وصل شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان علاوه بر تحمل گرمای هوا در یک شب تابستانی بسیاری از افراد و صاحبان مشاغل نیز متحمل خسارت شدند. موسوی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان درباره علت قطعی برق گفت: به نظر می‌رسد به علت آتش سوزی، مقره که یک نوع عایق الکتریکی است و برای اتصال کابل برق به برج انتقال برق از آن استفاده می‌شود آسیب دید و سبب قطعی سراسری پست برق شد.
ـ برق شهرک‌های صنعتی لرستان به منظور مدیریت مصرف انرژی قطع می‌شود
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان لرستان گفت: به منظور مدیریت مصرف انرژی یک روز در هفته برق شهرک‌های صنعتی استان قطع می‌شود.
ـ بی‌برقی چندین محله تهران را درگیر کرد
پیگیری‌ها نشان می‌دهد حوالی ظهر امروز (19 تیر) برق چندین محله تهران قطع شده و در برخی موارد تا لحظه انتشار این گزارش (حوالی ساعت 16:00) همچنان ادامه دارد. ️وزیر نیرو امروز گفته «در هفته بسیار گرمی به سر می‌بریم و شدت گرما در طول 11 سال بی‌سابقه است».
کم‌آبی و بی‌برقی در کشور با تعریف و تمجید برطرف نمی‌شود!
هوا گرم است، می‌دانیم؛ گرمی هوا ربطی به وزارت نیرو ندارد، این را نیز می‌دانیم، مصرف برق در کشور به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش یافته، این موضوع با گرمای بی‌سابقه هوا امری طبیعی است و...
این خبرها را بدون ذره‌ای کم و کاست منتشر کردیم تا بگوییم؛ دوست دارید از وزارت و وزیر نیرو تعریف و تمجید کنید، میل خودتان است اما به گونه‌ای تعریف و تمجید نکنید که با بررسی وضعیت موجود صدها علامت سؤال در ذهن مان ایجاد شود که مثلا وزارت نیروی دولت روحانی در چنین مواقعی از کدام عمل سر باز می‌زد که حالا مثلاً اوضاع تغییر کرده باشد؟
در چنین مواقعی که می‌دانیم در زیر ساخت‌ها مشکل داریم، در منطقه ی خشکسالی قرار داریم، بارش‌ها به اندازه‌ای که باید باشد، نیست به جای تعریف و تمجید‌های آن چنان که مثلا ته مطلب بگویید لوله‌گذاری فلان شهر انجام شده، بیش از آن که به نفع وزارت نیرو باشد به ضرر این وزارت خانه تمام خواهد شد زیرا، مردم در این گرمای طاقت فرسا و در میانه ی قطع بودن آب و برق با دیدن تعریف و تمجیدهای آن چنانی، واکنش‌های قشنگی نشان نمی‌دهند.
از همه ی این‌ها گذشته، فکر می‌کنیم و تا آن جایی که می‌دانیم وظیفه ی نماینده مجلس بیشتر از آن که مشغول مدیحه سرایی برای این و آن وزیر باشد باید پیگیر کارهای روی زمین مانده باشد، باید موضوع حقآبه هیرمند را به جد دنبال کند، حواسش به مناطق محرومی چون ملاشیه در اهواز باشد و... که اگر جز این باشد، این تعریف و تمجیدها را می‌گذارند کنار بال بال زدن‌ها در جلسه ی استیضاح فاطمی امین و در نهایت به نتایجی می‌رسند که چندان خوشایند آقایان آزادیخواه و
حسین زاده نخواهد بود... عزت مستدام!آفتاب یزد 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: