کد خبر: ۳۲۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۲۰ تير ۱۴۰۲ - 2023July 11
بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به دلایل مختلف مانند افزایش حقوق، ثبت شرکت، مدیرمسئولی، اخذ پروانه کسب، مهاجرت و یا عضویت در تشکل‌ها سراغ خرید مدرک تحصیلی بروند.

شفا آنلاین>سلامت>فروش مدرک تحصیلی موردی است که قطعا به گوش شما هم خورده است اما دقیقا ماجرا از چه قرار است؟


به گزارش شفا آنلاین:بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به دلایل مختلف مانند افزایش حقوق، ثبت شرکت، مدیرمسئولی، اخذ پروانه کسب، مهاجرت و یا عضویت در تشکل‌ها سراغ خرید مدرک تحصیلی بروند.

در این میان برخی نیز فقط به دلیل وجهه اجتماعی بهتر از این مورد استفاده می‌کنند.

در بازار با آگهی‌های مختلف فروش مدرک تحصیلی معادل پردیس دانشگاهی مواجه می‌شوید.

شرکت‌هایی مدرک تحصیلی معادل دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکتری را به ترتیب با قیمت‌های ۱.۵، ۳.۵، ۴.۵ و ۵ میلیون تومان به فروش می‌رسانند. البته این قیمت ها با توجه به شرکت فروشنده مدرک تحصیلی کمی بالا و پایین می‌شود.

طبق گفته این شرکت ها مدرک تحصیلی هم در ۱ تا ۷ روز صادر می‌شود.

این که چطور شرکت ها اجازه فروش مدرک تحصیلی دارند جای سوال است و باید نظارت بیشتری روی این موضوع صورت بگیرد.

فروش مدارک تحصیلی یک فعالیت غیرقانونی است و ممکن است علاوه بر اینکه به صورت قانونی شناخته نشود، برای فردی که از این خدمات استفاده می‌کند نیز مشکلاتی ایجاد کند. به عنوان مثال:

عدم شناسایی واقعیت: افرادی که مدارک تحصیلی خود را از طریق فروش مدارک تحصیلی دریافت می‌کنند، هنگامی که به کارگیری و یا ادامه تحصیلات خود در سطح بالاتر نیاز دارند، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند زیرا مدرک تحصیلی آن‌ها شناسایی نشده است.

مشکلات قانونی: فروشندگان مدارک تحصیلی برای ارائه این خدمات غیرقانونی، ممکن است از فیلترینگ و جریمه‌ های قانونی روبرو شوند و این دردسرهایی را برای خود و مشتریانشان به همراه داشته باشد.

اخلاقی: خرید و فروش مدارک تحصیلی به طور خلاصه یک کلاهبرداری از سیستم تحصیلات است و ممکن است باعث افتخار نباشد.

بهترین راه برای کسب مدرک تحصیلی، این است که به صورت قانونی و با تلاش و تلاش کردن در مدت زمان مورد نیاز خود، آن را کسب کنید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: