کد خبر: ۳۲۸۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۹ تير ۱۴۰۲ - 2023July 10
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ۴۰۰ قلم داروی جدید بر اساس طرح دارویار تحت پوشش بیمه‌ قرار گرفت

شفا آنلاین>سلامت>مدیر‌عامل سازمان تأمین اجتماعی: ۴۰۰ قلم داروی جدید تحت پوشش بیمه‌ قرار می‌گیرد

به گزارش شفا آنلاین:وجود پزشکان حاذق، تجهیزات بیمارستانی و مراکز درمانی مدرن و از همه مهم‌تر دانش پزشکی قابل توجه، موجب شده ایران سرآمد کشورهای منطقه در بخش درمان باشد، به‌ طوری که سالانه بیش از یک میلیون گردشگر سلامت برای درمان به ایران می‌آیند.

در همین ارتباط معاون درمان وزارت بهداشت از آمادگی ۲۴۷ مرکز درمانی کشور برای پذیرش بیماران خارجی خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از یک میلیون بیمار غیرایرانی در کشور پذیرش شدند.

صالح مهدی الحسناوی، وزیر بهداشت عراق که در راس هیاتی به کشورمان سفر کرده است شنبه 17 تیر با دکتر سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت دیدار و درباره تعاملات 2 کشور در حوزه درمان و توسعه همکاری‌های درمانی و آموزشی گفت‌وگو کرد.

کریمی در این دیدار با بیان اینکه ۲۴۷ مرکز درمانی در کشور با استانداردهای پذیرش بیماران خارجی مطابقت دارند، افزود: در این مراکز به منظور احترام به حقوق بیمار و سهولت در تعامل و دریافت خدمات بهتر، اطلاعات و اعلان‌ها به زبان انگلیسی و عربی نیز تمهید شده است.

وی ادامه داد: از این ۲۴۷ مرکز درمانی آماده پذیرش بیماران خارجی، ۲۲۶ مرکز بیمارستان بوده و ۱۸ مرکز به صورت Day care یا بستری کوتاه‌مدت است و ۳ مرکز نیز خدمات دندانپزشکی ارائه می‌دهند.

کریمی خاطرنشان کرد: ۳۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در ۲۸ استان کشور، امکان پذیرش و ارائه خدمات درمانی به بیماران خارجی را دارند.

معاون درمان وزارت بهداشت از پذیرش بیش از یک میلیون بیمار غیرایرانی در سال گذشته خبر داد و گفت: بیشترین مراجعه‌کنندگان از کشورهای افغانستان و عراق بوده و در رتبه‌های بعدی به ترتیب کشورهای پاکستان، آذربایجان، عمان، ارمنستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه و بحرین قرار دارند. وی افزود: تاکنون از ۱۶۴ کشور دنیا برای دریافت خدمات درمانی به ایران سفر کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ۴۰۰ قلم داروی جدید بر اساس طرح دارویار تحت پوشش بیمه‌ قرار گرفت، گفت: هفته گذشته تمام مطالبات داروخانه‌ها تا پایان اردیبهشت پرداخت شد، لذا فعلا از محل پرداخت هزینه دارویی، بدهی نداریم. میرهاشم موسوی دیروز در نشستی خبری ضمن تبریک هفته تامین اجتماعی اظهار کرد: همه تلاش خود را می‌کنیم که امنیت و آسایش را برای ۴۶ میلیون بیمه‌شده رقم بزنیم.

وی در ادامه به تغییرات بر اساس شرایط حوزه کسب و کار و تغییرات جمعیتی اشاره کرد و گفت: ناپایداری صندوق به سبب کاهش ضریب پشتیبانی حدود 4.2 بود، این در حالی است که تغییراتی متناسب با افزایش امید به زندگی (از حدود ۵۵ سال به حدود ۷۵ سال) داشتیم اما به جای استفاده از این فرصت، چالش‌هایی برای صندوق به وجود آمد. در همان زمان یکی از چالش‌ها یعنی بازنشستگی پیش از موعد شناسایی شد که بیش از ۵۰ درصد بازنشستگی‌های ما را این خروج نیرو و بازنشستگی از حوزه کسب و کار تشکیل می‌داد. موسوی تصریح کرد: براساس آخرین آمارها بالغ بر یک میلیون و ۹۲۰ هزار نفر به تعداد بیمه‌شده‌های ما اضافه شده است که اثر مالی این عدد در صندوق ماهانه بالغ بر هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی گفت: قبل از انقلاب حدود ۲۰ درصد جامعه ما تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی بودند و امروز بالغ بر ۷۳ درصد جامعه تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند و این برای ما توفیق است. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: در حوزه درمان، روزانه به حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر خدمت درمان ارائه و ۷۲ درصد درمان به شکل خرید راهبردی انجام می‌شود. وی ادامه داد: علاوه بر اینکه مراکز خرید راهبردی خدمات را باید توسعه دهیم، اعتقاد داریم به دلیل اینکه خدمات درمان مستقیم رایگان است، باید توسعه یابد. سال ۱۴۰۰ بودجه توسعه خدمات درمانی ۴۵۰۰ میلیارد تومان بود، سال گذشته ۹۵۰۰ میلیارد تومان و امسال ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است. موسوی اظهار کرد: برآورد می‌شود ۶ میلیون نفر تحت پوشش بیمه ما قرار گیرند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: