کد خبر: ۳۲۸۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۱۷ تير ۱۴۰۲ - 2023July 08
قائم مقام بیمه مرکزی گفت: از ۱۷ تیر تمدید بیمه نامه شخص ثالث مشروط به تسویه حساب عوارض آزاد راهی خودرو است.

شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام بیمه مرکزی گفت: از ۱۷ تیر تمدید بیمه نامه شخص ثالث مشروط به تسویه حساب عوارض آزاد راهی خودرو است.

به گزارش شفا آنلاین:چند سالی است که پرداخت الکترونیکی عوارضی‌ ها در کشور ایجاد شده است. رانندگان برای این شیوه از پرداخت در باجه‌های عوارضی ایجاد شده، بدون هیچ توقفی از آن‌ها عبورمی کنند برای روش پرداخت نیز شیوه‌های گوناگونی وجود دارد.

اقدامی که قانون هم به آن اشاره دارد بر این اساس بند‌ی تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ و ک تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۲ سه نهاد از جمله وزارت راه و شهرسازی و مشخصا سازمان راهداری را مکلف کرده است تا آزاد راه‌های کشور مکانیزه باشد به عبارتی اخذ عوارض آزاد راهی در سراسر کشور الکترونیکی شود.

حالا بیمه مرکزی هم بر اساس محولات قانونی خود اعلام کرده از امروز صدور بیمه‌ نامه شخص ثالث مشروط به پرداخت عوارض آزاد راهی خودرو شده است.

موضوعی که پیش از این قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود، مکانیزه شدن وظیفه سازمان راهداری است، اما دو وظیفه هم برای بیمه مرکزی و فرماندهی انتظامی کل کشور در نظر گرفته شده است که فرمانده انتظامی کل کشور هنگام تعویض پلاک خودرو‌ها تسویه حساب عوارض آزاد راهی را اخذ کند برای بیمه مرکزی هم مطرح شده هر زمان که افراد بیمه نامه شخص ثالث را تمدید کنند باید تسویه حساب آزاد راه‌ها اخذ شود اگر بخش‌های مختلف به این موضوع کمک نکنند مجدد به زمان سابق صف‌های طولانی و مصرف کاغذ بازمی گردیم در ساختن آزاده راه‌ها بخش خصوصی سرمایه گذاری کرده اند که باید امنیت سرمایه گذاری آن هم تضمین شود.

مشعلچی گفت: در حوزه بخشی گلایه حق صنعت بیمه و بخش‌های فروش بیمه است، اما در حوزه ملی باید به این موضوع کمک شود.

او می‌گوید: این قانون دو سال اجرای نشد و سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات نیز به ماجرا ورود کرد و خواستند ترک فعل بیش از این رخ ندهد به همین دلیل به سرعت زیر ساخت‌ها آماده شد و در نهایت از ۱۷ تیر تمدید بیمه نامه شخص ثالث مشروط به تسویه حساب عوارض آزاد راهی خودرو خواهد بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: