کد خبر: ۳۲۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۱۷ تير ۱۴۰۲ - 2023July 08
بیایید ‌ای انسان‌های شریف و آزاده این مرز و بوم انسان و انسانیت را دریابید و بار دیگر خانه اندیشمندان علوم انسانی را به انسانیت واگذارید و احیا کنید.
شفا آنلاین>سلامت>چه سخت و جانکاه است شنیدن خبر یورش قهرآمیز ماموران شهرداری تهران به خانه اندیشمندان علوم انسانی و اقدامات ناپسندشان در استقرار چند مامور دون‌پایه در آنجا برای احیانا برخی امور غیر‌مرتبط با «علوم انسانی».

جالب اینکه این رخداد نامیمون تجاوزکارانه و قهری دقیقا روزی روی می‌دهد که «روز قلم» است و این در واقع چیزی جز اجرای دراماتیک برنامه «شکستن قلم» نیست.خانه اندیشمندان علوم انسانی در طول سال‌های متمادی به عنوان شخصیت حقوقی مستقل و غیر‌وابسته به شهرداری، اقدامات علمی ارزشمندی انجام داده که یقینا هیچ دانشگاهی در کشور مخصوصا دانشگاهی که خود را متصف به صفت «تنها دانشگاه علوم انسانی کشور» می‌داند، چنین گام‌های ارزشمندی برنداشته است. تنوع در جذب اندیشمندان، صاحبنظران و استادان در اجرای برنامه‌های متنوع علوم انسانی و حتی علوم میان‌رشته‌ای و مخصوصا ترغیب جوانان این مرز و بوم به نشست‌ها و گفت‌وگوهای علمی و برگزاری دوره‌های آموزشی و علمی کوتاه‌مدت مفید و ارزنده برای آنان، از جمله این اقدامات بوده است.

به راستی مقامات عالی‌رتبه شهرداری تهران را چه می‌شود که «طالبان‌گونه» اماکنی همچون خانه اندیشمندان علوم انسانی را متصرف می‌شوند و برمی‌چینند و شاید تخریب کنند و به جایش برج‌سازی یا یکی از ادارات خود را مانند «ساختمان بازیافت زباله» مستقر کنند!
گویا علوم انسانی در ایران‌زمین در حال احتضار است و این اقدام شهرداری یکی از تجلیات بارز این وضعیت است.

بیایید ‌ای انسان‌های شریف و آزاده این مرز و بوم انسان و انسانیت را دریابید و بار دیگر خانه اندیشمندان علوم انسانی را به انسانیت واگذارید و احیا کنید.

 محمدرضا ضیائی‌بیگدلی / استاد دانشگاه علامه طباطبایی/ جهان صنعت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: