کد خبر: ۳۲۸۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۷ تير ۱۴۰۲ - 2023July 08
اولین پایگاه تخصصی اورژانس هوایی استان تهران با حضور وزیر بهداشت و مسؤولان اورژانس افتتاح شد.

شفا آنلاین>سلامت>اولین پایگاه تخصصی اورژانس هوایی استان تهران با حضور وزیر بهداشت و مسؤولان اورژانس افتتاح شد.

به گزارش شفا آنلاین:مراسم افتتاح اولین پایگاه تخصصی اورژانس هوایی استان تهران امروز صبح با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، علیرضا فخاری استاندار تهران، جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور، محمداسماعیل توکلی رئیس اورژانس استان تهران و جمعی از کارکنان و کارمندان مرکز اورژانس تهران در محل پایگاه اورژانس هوایی استان برگزار شد.

در این مراسم محمد اسماعیل توکلی رئیس اورژانس استان تهران اظهار کرد: آرزوی کلانشهر تهران داشتن یک پایگاه تخصصی و اخصاصی بود که در تهران به دلایل مختلفی تابحال این اتفاق نیفتاده بود و این موضوع به حمد خدا امروز انجام شد.

وی با تشکر از حمایت‌های وزارت بهداشت گفت: این دوره از وزارت بهداشت یکی از بهترین دوران‌ها برای سازمان اورژانس بود؛ در مرکز تخصصی اورژانس هوایی استان تهران به طور همزمان قابلیت نشست و برخواست ۸ بالگرد وجود دارد و بالگردی که از آن در ماموریت‌ها استفاده می‌شود نیز از بروزترین بالگرد ها است.

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور نیز با قدردانی از حمایت‌های قرارگاه ثارالله، وزارت بهداشت، شهرداری و ناجا اظهار کرد: امروز ۵۲ پایگاه هوایی در کشور داریم که در این مراکز تابحال حدود ۴۰۰ هزار صوتی پرواز داشته‌ایم.

وی ضمن اشاره به اینکه بالگردهای مرکز اورژانس ما یک موبایل آی‌سی‌یو است و کمترین لرزش را برای انتقال مطلوب بیماران دارند، گفت: ما از سازمان‌هایی هستیم که صرفا حمل بیمار داریم و به این مفتخریم که در شرایط اضطراری در خدمت مردم هستیم؛ به طور مثال یک انتقال اعضا بصورت میلیاردی هزینه بر است که ما این کار را بصورت رایگان انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: ما در شرق تهران با کمبود بیمارستان مواجه هستیم و در این راستا با ایجاد حوادث باید بیماران این نواحی را به بیمارستان‌های مرکز منتقل کنیم؛ لذا باید بیمارستان‌های مناسبی را در این نواحی نیز داشته باشیم.

میعادفر در پایان همچنین از تعمیرات بالگردها در این مرکز و مانیتورینگ بالگردهای سراسر کشور خبر داد.





نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: