کد خبر: ۳۲۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۶ تير ۱۴۰۲ - 2023July 07
حوادثی همچون آتش‌سوزی پلاسکو و آتش‌سوزی و انفجار در کلینیک سینا اطهر باعث شد ساختمان ناایمن تهران از باب خطر در برابر حریق ارزیابی شده و مورد توجه مسوولین قرار گرفته است.
شفا آنلاین>سلامت>فهرست ساختمانهای ناایمن در پایتخت اعلام شد و در این میان نام دو شرکت دارویی  (تولید دارو و شرکت ایران دارو) و ۴ بیمارستان  (بیمارستان شهدای یافت آباد،بیمارستان شهید فیاض بخش درمانی ،بیمارستان طرفه،بیمارستان فجر)وجود دارد که قابل تامل است .
 

به گزارش شفا آنلاین: معاون دادستان کل کشور گفت: متعاقب انتشار فهرست ۹۳ ساختمان‌های ناایمن در تهران از حیث اطفا حریق، با تائید مرکز تحقیقات وزارت راه، نتایج ارزیابی ایمنی یکپارچه ساختمان‌های ناایمن تهران اعلام شد.

حوادثی همچون آتش‌سوزی پلاسکو و آتش‌سوزی و انفجار در کلینیک سینا اطهر باعث شد ساختمان ناایمن تهران از باب خطر در برابر حریق ارزیابی شده و مورد توجه مسوولین قرار گرفته است.

اتفاقی که در کلینیک کلینیک سینا اطهر افتاد که به مرگ ۱۹ نفر منجر شد به دلیل نا ایمن بودن ساختمان و بخش عمده جان‌باختگان و مصدومان این حادثه، مربوط به طبقه چهارم یا پنجم مرکز درمانی بود که در اتاقهای عمل جراحی حضور داشتند.

در حادثه فاجعه بار پلاسکو هم این ساختمان نا ایمن پس از گذشت ۵۴ سال از زمان ساخت بر اثر آتش‌سوزی فرو ریخت و ۵۶۰ واحد تجاری در آن نابود شد و ۲۲ نفر از جمله آتش نشانان کشته شدند.

یکی دیگر از فجایع ساختمان های ناایمن فروریختن ساختمان متروپل بود که سال گذشته در آبادان اتفاق افتاد .در این حادثه ۴۳ نفر از هموطنانمان کشته و ۳۷ نفر مصدوم شدند .طبق اعلام این ریزش بر اثر شکست سازه‌ای به خاطر نقض ضوابط فنی و استانداردها اتفاق افتاد.

حالا در این لیست منتشره نام ۴ بیمارستان و دو شرکت دارویی همچنان وجود دارد.

یکی بیمارستان فیاض بخش که از بیمارستانهایی است که زیر مجموعه تامین اجتماعی است .این بیمارستان بزرگترین بیمارستان ملکی سازمان تامین اجتماعی و یکی ازمراکزاصلی تروما در شهر تهران از سال ١٣٣٥ شروع به کار کرده است. ٥٠٠ تخت بستری و بالغ بر ٢٧ کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دارد و به همین دلیل یکی از بزرگترین مراکز درمانی سطح کشور محسوب میشود.

دیگری بیمارستان طرفه در سال ۷۵ ساخته شده و یک مرکز آموزشی محسوب میشود و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اداره میشود و بیمارستان شهدای یافت آیاد که مرکز درمانی عمومی است و به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، وابسته می باشد .

نام بیمارستان فجر هم در این لیست به چشم میخورد. بیمارستانی که در سال ۱۳۷۰ ساخته شده و مرکز درمانی است که به ارتش جمهوری اسلامی ایران وابسته می باشد.

شرکت تولیددارو که یکی از قدیمی ترین کارخانجات داروسازی ایران می باشد در سال ۱۳۳۵ تأسیس شده و در ابتدای جاده ساوه مستقر است و بیش از ۳۰۰ نفر در این مجموعه در حال کار هستند که در صورت بروز هر اتفاقی میتواند برای این تعداد بسیار پرخطر باشد.

ساختمان شرکت ایران دارو یکی دیگر از ساختمان های ناایمن در لیست میباشد که با توجه به استقرار بیش از ۲۵۰ پرسنل به گفته معاون حقوقی دادستانی میتوانند در خطر باشند.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور گفت: ۱۲۹ ساختمان ناایمن از نظر نقص اطفای حریق که از سوی سازمان آتش نشانی به دادستانی معرفی شده بود، با پیگیری قضائی دادسرای تهران و همکاری بخش‌های مختلف اجرایی و مالکان، بخشی از این ساختمان‌ها ایمن‌سازی شد و در نتیجه از ۱۲۹ فقره به ۹۳ ساختمان کاهش یافته است.

غلامعباس ترکی، افزود: برای هر یک از این ساختمان‌ها در دادستانی تهران پرونده تشکیل شده و اقدامات قضائی با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت شهرداری تهران و سازمان آتش نشانی در جریان است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بررسی ایمنی سازه بر عهده کارشناسان سازمان نظام مهندسی ساختمان و وزارت راه و شهرسازی است، از این رو بر اساس دستورالعمل پایش و ارزیابی وزیر کشور، کارگروهی از کارشناسان متعدد از ساختمان‌ها و مراکز مذکور از حیث استحکام سازه و سایر جهات بازدید و پس از جمع بندی نظرات کارشناسان مختلف در مرکز تحقیقات ساختمان وزارت راه، نتایج ارزیابی ایمنی یکپارچه با تعیین درجه خطر در مورد این ساختمان‌ها اعلام شد.

فهرست کامل ۳۸ ساختمان پرخطر از حیث سازه و اطفا حریق بر اساس ارزیابی ایمنی یکپارچه در ادامه آمده است.

نام ساختمان‌های ناایمن مهم و بلندمرتبه پرخطر بر اساس نتایج ارزیابی ایمنی یکپارچه:

پارک ارم (اداری)

ساختمان ذوب آهن

پاساژ کویتی‌های انقلاب

تماشاخانه نپتون

شرکت جار

کارواش قنبرزاده

انبارخانه کارگر انبار پناه)

انبار روغن موتور جابری

پاساژ آلومینیوم (تجاری - اداری)

سرای وحید

سرای حاج ملاعلی

سرای سید، ولی

سرای اتفاق

پاساژ کمپانی

سرای مشیر خلوت

پاساژ رضوی

سرای میرزا اسماعیل

پاساژ حمام فیله

بیمارستان طرفه

پاساژ امین

پاساژ علمی

پاساژ و سینما اروپا

پاساژ گرند هتل

پاساژ صفوی

اداره ثبت اسناد و املاک پیروزی

بیمارستان فجر

بازار گل شهید محلاتی

بازار گل امام رضا

گاراژ دانش

پرسی

گاز اداری

شرکت ایران دارو

تولید دارو

انبار ۸۸ (سایر)

پاساز زنجانی

بیمارستان شهدای یافت آباد

بیمارستان شهید فیاض بخش درمانی

بیمارستان شهید فیاض بخش انبار سوله

سازمان امور تملیکی - اداری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: