کد خبر: ۳۲۸۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۵ تير ۱۴۰۲ - 2023July 06
آیا می‌دانید برای حفظ موقعیت باید چه کارهایی انجام دهد؟ حتی اگر بخواهید دندانپزشک هم شوید باید چند سال درس بخوانید و تجربه کسب کنید، تا شاید بعد از آن بتوانید با تجربه‌ای که بدست آوردید، درآمد بالایی هم داشته باشید.

 شفا آنلاین>سلامت>اگر دنبال شغل‌های پردرآمد هستید، می‌خواهید با مشاغل پردرآمد شناخته شده و همچنین شغل‌ های نوظهور و آینده‌دار آشنا شوید و البته از همه مهم‌تر حقوق و دستمزد بالاتری داشته باشید، این مطلب را تا پایان بخوانید.

 به گزارش شفا آنلاین:شغل‌های پردرآمد زیادی وجود دارد اما هیچ شغلی از همان ابتدا پردرآمد نیست! شاید شما افرادی را ببینید که حداقل ماهی ۵۰۰ میلیون درآمد دارد اما آیا می‌دانید برای رسیدن به این نقطه چه مسیری را طی کرده است؟

قبل از اینکه بخواهید با شغل‌های پردرآمد آشنا شوید، خوب است بدانید که حتی داشتن یک سوپر مارکت هم می‌تواند شغلی پردرآمد باشد! الزاماً یک شغل پردرآمد، یک شغل لاکچری و با استایل کت و شلوار نیست!

اگر دنبال شغل‌های پردرآمد هستید، می‌خواهید با مشاغل پردرآمد شناخته شده و همچنین شغل‌ های نوظهور و آینده‌دار آشنا شوید و البته از همه مهم‌تر حقوق و دستمزد بالاتری داشته باشید، این مطلب را تا پایان بخوانید.

معرفی شغل‌ های پر درآمد در ایران

۱. صنعت غذا

این 12 شغل‌ شما را در ایران پولدار می کند

موادغذایی همیشه پرسود است! از آنجایی که خوراک از نیازهای اولیه هر انسانی است پس در هر شرایطی باید این نیاز برآورده شود. به خاطر همین نیاز ساده، این شغل و کار و هر حرفه‌ای که با موادغذایی در ارتباط است، همیشه بازار خودش را دارد و درآمد و سود بالایی هم دارد.

اشتباه نکنید، منظور ما این نیست که بروید و یک کارخانه موادغذایی راه بیندازید! شما می‌توانید به خدمات جانبی که کارخانه‌های موادغذایی نیاز دارند هم فکر کنید و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید.

به‌طور مثال این روزها صنعت بسته‌بندی از خود موادغذایی هم بیشتر اهمیت دارد و مردم بیشتر جذب بسته‌بندی‌های خاص و متفاوت می‌شوند.

بهتر است به دنبال یک یا چند ایده کسب و کار خوب باشید و در یک کارگاه کوچک به بسته‌بندی با طراحی‌های مخصوص خودتان بپردازید. ایمان داشته باشید که اگر در این کار خلاقیت به خرج دهید در کمتر از یک سال فرد ثروتمندی می‌شوید.

این روزها به راحتی می‌توان با استفاده از ظرفیت خالی کارخانه‌ها یا کارگاه‌هایی که پروانه بهداشت دارند، حبوبات و ادویه‌جاتی مثل فلفل، دارچین، زردچوبه و… را به‌صورت سفارشی تحویل گرفت.

آن‌ها را با بسته‌بندی‌های خود و با برند خاص خودتان در بازار خاصی چون پادگان‌ها، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و… توزیع کرد.

البته ممکن است کارتان حسابی بگیرد و از یک کارخانه بزرگ، سفارش بسته‌بندی محصولات‌شان رابگیرید.

هرگاه گذرتان به میدان راه‌آهن افتاد، حتما یک سری به مغازه‌های ظروف یک‌بار مصرف بزنید و سر صحبت را با مغازه‌داران این حرفه باز کنید.

آن‌ها تنها صنفی هستند که همیشه بازار خاص خودشان را دارند و نگران مشتری و ضرر کردن نیستند.

به گفته آن‌ها در این حرفه درآمد و سودآوری حتمی است به شرط این که بتوانید نبض بازار را در دست بگیرید.

۲. طراح مد و لباس

ارائه طرح‌های جدید و متنوع و رقابت در عرصه زیبایی لباس و مد، کاری است که طراحان لباس انجام می‌دهند.

اگر طراحی بتواند خودش را به شرکت‌های معتبر در زمینه مد ثابت کند و شانس همکاری با آن‌ها را پیدا کند، می‌تواند نسبت به آینده شغلی و درآمد بالای خود مطمئن باشد.

۳. آرایشگری بهترین شغل پردرآمد برای بانوان

این 12 شغل‌ شما را در ایران پولدار می کند

یکی از پولسازترین مشاغلی که یک خانم می‌تواند انجام دهد انجام خدمات آرایشگری است. آرایش و گریم عروس، کاشت ناخن، پاکسازی پوست، اکستنشن و… در حال حاضر در کشورمان طرفداران زیادی دارد.

آرایشگرانی که بتوانند مشتری ثابت و روزانه برای خود بیابند می‌توانند به راحتی یک ثروت خوب کسب کنند.

۴. بازاریابی تلفنی

شغل بازاریابی این روزها خیلی فراگیر شده است. در بازاریابی اگه بتوانید با استفاده از فنون فروشندگی مشتری‌ها را جذب کنید و فروش محصول را بالا ببرید، پورسانت دریافت می‌کنید.

بازاریاب‌های موفق بعضاً تا ماهی ۱۰ میلیون تومان هم درآمد دارند. امروزه با رشد کسب و کارهای آنلاین، بازاریابی تلفنی جایگزین بازاریابی فیزیکی شده است.

۵. توریسم درمانی

این 12 شغل‌ شما را در ایران پولدار می کند

به دلیل پایین بودن هزینه‌های درمانی، مخصوصاً دندانپزشکی و جراحی زیبایی در ایران، از کشورهای مختلفی برای انجام عمل‌های زیبایی به ایران سفر می‌کنند. همین باعث شد تا صنعت توریسم درمانی شکل بگیرید.

جراحی زیبایی در سرتاسر دنیا متقاضی بسیاری دارد و به همین دلیل پردرآمدترین شغل در دنیا و بالطبع در ایران است.

احتمالاً در اطراف خودتان کسانی را دیده‌اید که عمل بینی یا جراحی زیبایی دیگری انجام داده‌اند یا ممکن است شما که این مطلب را می‌خوانید یکی از عمل‌های زیبایی را انجام داده باشید.

۶. خدمات ماساژ و پاکسازی صورت

این 12 شغل‌ شما را در ایران پولدار می کند

در کنار کارهایی که برای زیبایی و بهبود سلامت ظاهر افراد رواج پیدا کرده است، ارائه خدمات ماساژ در اشکال مختلف آن هم جزو مشاغل پرطرفدار و پردرآمدی است که رونق زیادی دارد.

راکز مختلف بسیاری در این زمینه مشغول به کار هستند و ماساژ را به عنوان روشی درمانی برای بهبود کیفیت زندگی افراد معرفی می‌کنند.

۷. راهنمای تور (تور لیدر)

این 12 شغل‌ شما را در ایران پولدار می کند

به سفر و گردشگری علاقه‌مندید؟ با توجه به افزایش آمار ورود گردشگران به کشور به خصوص در شهرهای گردشگرپذیر همچون شیراز و اصفهان بازار تور لیدرها به خصوص راهنمای توریست‌های خارجی بسیار داغ شده است.

راهنمای گردشگر یا تورلیدر شخصی است که با آشنایی و تسلط کامل بر نقاط گردشگری یک شهر از جمله اماکن تاریخی، بازارهای تجاری، جاذبه‌های طبیعت و… خصوصیات و تاریخچه مربوط به این اماکن را برای گردشگرانی که به آن محل سفر می‌کنند، توضیح داده و معرفی کند.

۸. واسطه‌گری (دلالی)

شغل واسطه‌گری یا دلالی در هر زمینه‌ای یکی از کم زحمت‌ترین و پر سودترین مشاغل در ایران به شمار می‌آِید. شغل واسطه‌گری نه سرمایه نیاز دارد و نه اطلاعات و آموزش خاصی.

برای کسب درآمد فقط کافی است که برای چیزهای مختلفی مثل خانه، ماشین و… مشتری پیدا کنید.

۹. کشاورزی و دامپروی نوین

این 12 شغل‌ شما را در ایران پولدار می کند

با پیشرفت تکنولوژی، افزایش جمعیت و روش‌های نوین، کشاورزی به یک شغل مهم در سراسر جهان تبدیل شده است. و ایران نیز به خاطر داشتن زمین‌های فراوان می‌تواند محل مناسبی برای کشاورزی پیشرفته باشد.

اگر کسی به رشته کشاورزی علاقه دارد می‌تواند با سرمایه‌گذاری در این بخش و استفاده از علوم جدید در جهان ارزش افزوده فوق‌العاده‌ای در این شغل ایجاد کند.

تنها مشکل کشاورزی در ایران کم بود آب و خشکسالی است که آن هم با بکارگیری و مدیریت شیوه‌های نوین آبیاری قابل حل است.

برای مثال شما نگاهی به آمار مصرف مرغ در ایران بی‌اندازید، تولید مرغ یکی از آن دسته شغل‌های زیر مجموعه کشاورزی است که این روزها هرچقدر که تولید شود بازار فروش آن وجود دارد.

۱۰. راه‌اندازی آشپزخانه

بسیاری از مردم برای وعده‌های غذایی از بیرون غذا تهیه می‌کنند، افرادی که تعداد وعده‌های غذایی بیشتری از رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها سفارش می‌دهند همیشه سعی می‌کنند بهترین آن‌ها را انتخاب کنند.

پس آشپزخانه‌هایی که از نظر کیفیت غذا و سرویس‌دهی عملکرد خوبی دارند، درآمد خوبی نیز خواهند داشت.

اگر به شغل آشپزی علاقه دارید و می‌توانید غذای سالم و خوشمزه بپزید و یا شخصی را می‌شناسید که می‌تواند به عنوان سرآشپز به شما کمک کند، راه‌اندازی آشپزخانه می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد.

۱۱. تعمیرکار خودرو

این 12 شغل‌ شما را در ایران پولدار می کند

به لباس‌های روغنی تعمیرکارها نگاه نکنید، آن‌ها یکی از پردرآمدترین مشاغل هستند. البته شکی نیست که شغل سخت و طاقت فرسایی است. جراحانی که با موتور و رادیات سروکله می‌زنند باید اعصاب و عضلاتی پولادی داشته باشند.

اما به نظر می‌رسد با وجود این سختی‌ها، درآمدش به زحمتش به می‌ارزد.

۱۲. طراح دکوراسیون

دنیای امروز به سمت سرمایه‌داری پیش رفته و مد و زیبایی یکی از اصلی‌ترین مفاهیم مرتبط با سرمایه‌داری به حساب می‌آیند.

دنیای مد راه خود را در صنعت ساختمان‌سازی هم باز کرده است و افراد بسیاری تمایل دارند که فضای کاری و زندگی خود را به بهترین شکل ممکن طراحی و تزیین کنند.

طراحان دکوراسیون کسانی هستند که در این مورد باید به آن‌ها مراجعه کرد. طراحی دکوراسیون با توجه به گرایش شدید افراد به مصرف‌گرایی و به روز بودن، جزو شغل‌های پردرآمد محسوب می‌شود و می‌توان گفت همیشه از بازار کار خوبی برخوردار است.

طراحی دکوراسیون داخلی به شاخه‌های متعددی مثل طراحی داخلی ساختمان، طراحی نمای بیرون ساختمان، طراحی فضای اداری، طراحی مغازه‌های تجای و طراحی فضای سبز تقسیم می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: