کد خبر: ۳۲۸۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۲ تير ۱۴۰۲ - 2023July 03
آخرین اعلام آماری، مربوط به تورم بود که رییس‌جمهور در صداوسیما گفت تورم کنترل شده و در حال کاهش است! دو، سه ساعت بعد بانک جهانی اعلام کرد که ایران جزو کشور‌های اول در تورم مواد غذایی است.
شفا آنلاین>سلامت>نماینده مهاباد با انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم  می‌گوید: تمام آمار‌هایی که دولت می‌دهد از رییس جمهور گرفته تا وزرا و تیم اقتصادی، غیرواقعی است. جالب است مرکز آماری که متعلق به خود دولت است، یک حرف می‌زند و رییس جمهور حرف دیگری را مطرح می‌کند که با هم یکی نیستند.
 
به گزارش شفا آنلاین:او جلال محمودزاده  می‌گوید: آخرین اعلام آماری، مربوط به تورم بود که رییس‌جمهور در صداوسیما گفت تورم کنترل شده و در حال کاهش است! دو، سه ساعت بعد بانک جهانی اعلام کرد که ایران جزو کشور‌های اول در تورم مواد غذایی است.

حداقل ۹ میلیون شغل اینترنتی از دست رفته است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس می‌گوید: سفره‌های مردم کوچک شده و اشتغالی هم که دولت شعارش را می‌داد، اصلاً وجود ندارد. حتی تا الان در بستر اینترنت حداقل ۹ میلیون شغل را در کشور از دست داده‌ایم و هر روز هم اوضاع بدتر می‌شود و تازه شغلی هم ایجاد نشده است. بیشتر کارگاه‌های تولیدی، مرغداری‌ ها و گاوداری‌ ها در بخش کشاورزی تعطیل شده‌اند.

محمودزاده می‌گوید: در مورد مسکن هم که قرار بود دولت سالی یک میلیون مسکن بسازد که اگر ساخت مسکن‌های روستایی که بنیاد مسکن ساخته را هم حساب کنیم، هنوز به یک‌پنجم قول دولت هم نرسیده است. حال نتیجه این کار‌ها این است که مردم از این دولت ناامید شده‌اند. تیم اقتصادی آقای رئیسی متشکل از کسانی است که در زمان انتخابات هر کدام به تنهایی مدعی بودند می‌خواهند رییس جمهور شوند و دولت تشکیل دهند. حالا که همه در تیم اقتصادی در کنار یکدیگر هستند، باز هم نتوانستند هیچ کاری بکنند و اوضاع را خراب‌تر و اقتصاد را نابود کردند و بعد هم تیم اقتصادی از هم پاشید.

دولت مستقیم در چشم مردم نگاه می‌کند و دروغ می‌گوید

وی می‌گوید: چیزی که در کوچه و بازار از مردم می‌شنویم، اعتراضات به‌حق است. دولت مستقیم به چشم مردم نگاه می‌کند و دروغ می‌گوید. این دروغ‌ها در آینده، اثرات منفی زیادی حتی برای دولت‌های بعدی دارد.
عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی می‌گوید: به باور من، مشارکت در انتخابات‌های پیش‌رو مجلس و ریاست جمهوری پایین است و دلیلش این است که مردم از تغییراتی که می‌خواستند ایجاد کنند، ناامید شده‌اند.

محمودزاده می‌گوید: آقای حدادعادل یکی از افراد تنظیم‌کننده لیست‌های اصولگرایان، اخیراً صحبتی کرده که ما می‌خواهیم مجلس را انقلابی‌تر کنیم. یعنی حتی از این وضعیت انقلابی مجلس هم راضی نیستند؛ آن هم مجلسی که ۲۲۰ نماینده آن به رییس جمهور فعلی نامه نوشتند تا او وارد کارزار انتخابات شود. این یک پیامی است که می‌خواهند انتخابات را بسته‌تر کنند. با این وضعیت اقتصادی بد و نبود شغل و مسکن، مردم گرفتارتر شده و در کوچه و خیابان و بنگاه‌ها به دنبال خانه هستند. 

چادرنشینی مردم در خیابان‌ها افزایش پیدا خواهد کرد

وی می‌گوید: از طرفی ما از نظر سیاسی پیش‌بینی می‌کنیم که از سال بعد، چادرنشینی مردم در خیابان‌ها در کل کشور افزایش پیدا خواهد کرد. وقتی مردم پول ندارند که یک آلونک اجاره یا رهن کنند و قیمت هر متر خانه در کلانشهر‌ها به ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است، حتماً با پدیده چادرنشینی در سطح خیابان‌ها و پارک‌ها روبرو خواهیم شد. 

نماینده مهاباد می‌گوید: ساخت مسکن از سوی دولت هم که فقط شعار بود و فعلاً عملی نشده است، پس مردم مجبور می‌شوند داخل چادر‌ها زندگی کنند. این یک معضل اجتماعی است و دولت باید سریعاً به آن بپردازد و البته که راهکار‌هایی وجود دارد. دولت در زمینه‌های مختلف، هلدینگ‌های زیاد با منابع مالی کلان دارد، تمام این‌ها زمین‌های بسیاری در سطح کشور داشته و درآمد بالایی دارند که می‌توانند در اختیار مردم و انبوه‌سازان قرار دهند تا این‌ها بتوانند مسکن بسازند یا اداراتی که هزاران هکتار اراضی وسیع دارند می‌توانند اراضی خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن برای مردم بگذارند، ولی نمی‌خواهند این کار را بکنند.

مجلس کار‌های دولت را لاپوشانی کرد و اجازه نداده با ضعف‌ها برخورد نظارتی شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس می‌گوید: عملکرد دولت هر روز در بخش‌های مختلف مثل درمان، کشاورزی، صنعت، مسکن و صنایع تبدیلی در سراشیبی است. حتی در بحث صنعت می‌بینیم که دولت نتوانسته یک صنعت مادر ایجاد کند، بلکه بخش‌های زیادی را هم از دست داده که یا تعطیل شده یا منابع مالی یا سرمایه در گردش در اختیار ندارند.

همه این‌ها معضلاتی است که دامن دولت و مجلس را خواهد گرفت چون هرچقدر که دولت مقصر باشد به همان اندازه مجلس هم مقصر است. مجلس هم با دولت همراهی کرده و کار‌ها را لاپوشانی کرده و ضعف‌های دولت را پوشش داده و اجازه نداده که با ضعف‌ها برخورد نظارتی شود. حال، مجلس هم باید جوابگو باشد.
 
محمودزاده می‌گوید: قوه مقننه و مجریه در انتخابات بعدی، لطمه شدیدی از مردم خواهند خورد و مردم به این‌ها «نه» می‌گویند و این برای سیستم اجرایی و سیاسی کشور بسیار بد است و ما باید بتوانیم برای مردم امید ایجاد کنیم. اگر شعار می‌دهیم و عملی نمی‌شود باید با مردم واقع‌بینانه صحبت کنیم و شجاعانه بگوییم نتوانستیم این شعار را عملی کنیم و دلیل‌ها را برای مردم توضیح بدهیم نه اینکه دروغ بگوییم و آمارسازی کذب بکنیم. با این کار‌ها مردم فکر می‌کنند که ما آن‌ها را به بازی گرفته‌ایم. مردم خودشان همه چیز را می‌دانند و ما باید با مردم صادقانه صحبت کنیم. 

وی می‌گوید: اگر دولت و مجلس، واقعاً دلیل قانع‌کننده‌ای برای عملی‌نشدن کارهایش داشته باشند، مردم قبول می‌کنند، ولی وقتی مردم را فریب می‌دهیم و دور می‌زنیم، تاثیر بسیار منفی خواهد گذاشت و نه تنها باعث پیشرفت و تغییر چهره دولت و مجلس بین مردم نخواهد شد، بلکه دولت و مجلس افت بیشتری خواهند کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: