کد خبر: ۳۲۷۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۰۷ تير ۱۴۰۲ - 2023June 28
توسط ماماها صورت می گیرد:
در طرح نفس باید تمامی سازمان‌ها و نهادها از جمله وزارت بهداشت، آموزش و پرورش، صدا و سیما و سایر نهادهای مرتبط وارد شوند و در افزایش جمعیت و فرزندآوری وظایف خود را به درستی انجام دهند.

شفا آنلاین>سلامت>ماماها باید به صورت محله محور ، مادران باردار را شناسایی و از لحاظ بهداشتی و درمانی آن‌ها را حمایت کنند.

به گزارش شفا آنلاین:حسین فرشیدی ،معاون بهداشت وزارت بهداشت در دومین همایش کشوری توانمند سازی و شبکه سازی مراکز نفس سراسر کشور با بیان این که مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای بر افزایش جمعیت و امیدآفرینی در جامعه دارند، گفت: در طرح نفس باید تمامی سازمان‌ها و نهادها از جمله وزارت بهداشت، آموزش و پرورش، صدا و سیما و سایر نهادهای مرتبط وارد شوند و در افزایش جمعیت و فرزندآوری وظایف خود را به درستی انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با اجرای طرح نفس، ۲ هزار کارت ملی در کشور اضافه شد و این طرح می‌تواند در صورت اجرای درست و همکاری موثر سایر نهادها در افزایش جمعیت و فرزندآوری، از طرح‌های موثر باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به ابلاغ و اجرای برنامه سلامت خانواده توسط وزیر بهداشت، یادآور شد: وزیر بهداشت حمایت بسیار خوبی در اجرای برنامه سلامت خانواده، پیگیری تحقق قانون جوانی جمعیت و حمایت از برنامه‌های افزایش جمعیت، فرزندآوری و حمایت از ماماها داشته است که اجرای این طرح باعث شده، حدود ۸ هزار ماما وارد سیستم بهداشتی کشور شوند.

فرشیدی خطاب به ماماها عنوان کرد: ماماها باید به صورت محله محور، مادران باردار را شناسایی و از لحاظ بهداشتی و درمانی آن‌ها را حمایت کنند.

به گفته وی در قانون بودجه امسال برنامه‌های افزایش جمعیت و حمایت از خانواده به خوبی دیده شده که لزوم اجرا و حمایت از برنامه‌های افزایش جمعیت را دو چندان می‌کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: