کد خبر: ۳۲۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۷ تير ۱۴۰۲ - 2023June 28
روز ملی تست HIV هر سال در بسیاری از کشور ها برای تشویق مردم به انجام تست اچ آی وی توسط نهادهای مربوطه سازماندهی می‌شود.

شفا آنلاین>سلامت>ویروس اچ آی وی از ابتدا در بدن نوعی شامپانزه آفریقایی وجود داشت. طبق تحقیقات، احتمالا نسخه شامپانزه ویروس (SIV) حین شکار و تماس با خون حیوان آلوده اولین بار به انسان‌ها منتقل شده است.

به گزارش شفا آنلاین:ویروس اچ آی وی از ابتدا در بدن نوعی شامپانزه آفریقایی وجود داشت. طبق تحقیقات، احتمالا نسخه شامپانزه ویروس (SIV) حین شکار و تماس با خون حیوان آلوده اولین بار به انسان‌ها منتقل شده است. و بمناسبت روز مشاوره و ازمایش اچ ای وی، مفدا مازندران اینفوگرافی‌ در این خصوص طراحی کرده است.

اولین بار تاریخ ۲۷ ژوئن ۱۹۹۵، روز ملی مشاوره و آزمایش اچ آی وی (NHTD) نامیده شد. روز ملی تست HIV هر سال در بسیاری از کشور ها برای تشویق مردم به انجام تست اچ آی وی توسط نهادهای مربوطه سازماندهی می‌شود.

آیا ابتلا به ویروس HIV علائم خاصی دارد؟

۲ تا ۴ هفته پس از عفونت، علائم مشابه آنفولانزا در برخی افراد بروز خواهد کرد که احتمالا چند روز تا چند هفته ادامه دار هستند. موارد زیر از علائم این عفونت می‌باشند:

تب و لرز

تعرق در شب

دردهای عضلانی

گلو درد

خستگی

تورم غدد لنفاوی

ایجاد زخم در ناحیه دهان

بروز این علائم به معنای ابتلا به ویروس HIV نیست. اگر در معرض ویروس اچ آی وی قرار داشتید (برقراری رابطه جنسی محافظت نشده، استفاده از سرنگ یا سوزن آلوده یا ارتباط با مایعات بدن فرد آلود) یا به این علائم شک دارید، روز ملی مشاوره و آزمایش اچ آی وی زمان مناسبی برای اطمینان از وضعیت سلامتی شماست. آزمایشگاه تشخیص طبی و تخصصی پیوند انواع آزمایش‌های مربوط به اچ آی وی و همچنین بهترین خدمات در زمینه نمونه گیری در محل را به مراجعین ارائه می نماید. / بهداشت نیوز



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: