کد خبر: ۳۲۷۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۵ تير ۱۴۰۲ - 2023June 26
چند روز پیش در اثر گودبرداری غیر اصولی و احتمالا بازسازی های غیر فنی که امروزه شدید رایج است، یک ساختمان دوطبقه در شهر گلستان در شهرستان بهارستان فرو ریخت
شفا آنلاین>سلامت>چرا مثل انسانهای اولیه آواربرداری می کنیم چند بار باید در این خصوص تذکر و هشدار داد !

بعد از ریزش ساختمان پلاسکو در برنامه تلویزیونی چرخ با تندی عرض کردم آوار برداری غلط بود، بعد از متروپل نوشتم آور برداری بلد نیستیم دوباره چند روز پیش فیلم آوار برداری از ساختمانی را دیدم، حال می نویسم این آواربرداری نیست کشتن است !؟

تهران و شهرهای کشور همیشه در برابر حوادث منجمله زلزله آسیب پذیرند و شاهد آن زلزله های متعدد در کشور است، آیا با وجود این تهدیدات جدی بخصوص در تهران شایسته نیست که بصورت متمرکز روی آواربرداری علمی کاری وسیع انجام بگیرد !؟

چند روز پیش در اثر گودبرداری غیر اصولی و احتمالا بازسازی های غیر فنی که امروزه شدید رایج است، یک ساختمان دوطبقه در شهر گلستان در شهرستان بهارستان فرو ریخت. متاسفانه زمانی که فیلم آواربرداری را در خبر زیر دیدم دوباره یاد پلاسکو، متروپل و زلزله های گذشته افتادم که خدا می داند در اثر آواربرداری های غیر فنی چه مقدار از مردم عزیز کشورمان را بی دلیل از بابت آن از دست داده ایم. هر کاری، اصولی دارد، چقدر باید تذکر داد ! 


آیا واقعا این فیلم نشانگر امداد و نجات و آواربرداری صحیح است، بیچاره مردمی که زیر آوار محبوس هستند اگر قرار بود زنده بمانند در اثر این بی مبالاتی ها حتما فوت شدند. تلاش آتش نشانان و هلال احمر همیشه ستودنی بوده و است اما آموزش فنی و علمی آنها باید بشدت تقویت شود. چندین بار این موضوع مهم را تاکید و تذکر داده ام برای خود آنها نیز چنین اقداماتی خطرناک است. به مقالات زیر حتما رجوع کنید
 

برخی موارد را باید خیلی جدی گرفت، مصالح در یک آن مقاومت خود را از دست داده و فرو می ریزند و مردم را زیر خود گرفتار می کنند. خواسته یا نا خواسته باید علم درست آواربرداری را سریعا در کشور بصورت کامل و پیشرفته یاد بگیریم.

فریبرز ناطقی الهی/ بنیانگذار آسیب پذیری و مقاوم سازی و مدیریت بحران زلزله در کشور/ خبرآنلاین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: