کد خبر: ۳۲۷۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۵ تير ۱۴۰۲ - 2023June 26
این تسهیلات با پیشنهاد مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت میراث‌‌‌فرهنگی، صنایع‌‌‌دستی و گردشگری در جلسه ۱۶ خرداد سال‌جاری در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید.
شفا آنلاین>سلامت>وزارت راه و شهرسازی از تصویب و ابلاغ تسهیلات مرمت و مقاوم‌‌‌سازی واحد های مسکونی در بافت‌‌‌های تاریخی تا سقف ۳۶۰ میلیون تومان در تهران و با سقف‌‌‌های پایین‌‌‌تر برای سایر شهرها خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین:تسهیلات مرمت و مقاوم‌‌‌سازی واحدهای مسکونی در بافت‌‌‌های تاریخی فرسوده اخیرا ابلاغ شده است. این تسهیلات با پیشنهاد مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت میراث‌‌‌فرهنگی، صنایع‌‌‌دستی و گردشگری در جلسه ۱۶ خرداد سال‌جاری در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید.

به این ترتیب برای نخستین بار سرفصل جدیدی در سیستم بانکی کشور برای پرداخت تسهیلات در بافت تاریخی ایجاد شد. بر اساس این مصوبه که ۲۴ خردادماه سال‌جاری به تمام بانک‌های کشور ابلاغ شد، تسهیلات مرمت و مقاوم‌‌‌سازی واحد های مسکونی و ابنیه در بافت‌‌‌های تاریخی در سقف‌‌‌های ۳۶۰، ۳۲۰، ۲۸۰، ۲۴۰ و ۲۰۰ میلیون تومان به ترتیب در تهران، شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت، مراکز استان‌‌‌ها، سایر شهرها و روستاها با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و دوره بازپرداخت حداکثر ۵ ساله تعیین شده است.

متقاضیان مرمت و مقاوم‌‌‌سازی بافت‌‌‌های تاریخی در طول دوره مرمت می‌توانند از تسهیلات ودیعه مسکن برای اسکان موقت با سقف‌‌‌های ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان به ترتیب در شهرهای تهران، سایر کلان‌شهرها و سایر شهرها به شکل قرض‌‌‌الحسنه و بازپرداخت ۵ ساله استفاده کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: