کد خبر: ۳۲۷۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۲ تير ۱۴۰۲ - 2023June 23
بچه آوردن با زور که نمی‌شود، باید تمهیدات لازم برای فرزند آوری مهیا باشد؛ اما وقتی فضای اجتماعی از قبیل مسکن، تغذیه، هزینه زندگی و نبود آینده روشن را نمی‌بینند، طبیعی است که بچه نمی‌ آورند.
شفا آنلاین>سلامت>با بگیر و ببند و قانون و فشار، کسی بچه نمی‌آورد. باید تغییر ذهنیت صورت بگیرد؛ یعنی شما به عنوان یک زن وقتی تصمیم می‌گیرید که بچه دار شوید، به همه امور مربوط به آن بچه فکر می‌کنید و بعد تصمیم می‌گیرید که بارداری صورت بگیرد یا اینکه جلوی آن را بگیرید.

به گزارش شفا آنلاین: امان الله قرائی مقدم جامعه شناس با اشاره به طرح جدید در خصوص ثبت اطلاعات افرادی که آزمایش بارداری آنها مثبت می‌شود و پیگیری وضعیت آنها تا زایمان برای جلوگیری از سقط، می‌گوید: این کار نقض حریم شخصی و آزادی ‌های فردی است. بچه آوردن با زور که نمی‌شود، باید تمهیدات لازم برای فرزند آوری مهیا باشد؛ اما وقتی فضای اجتماعی از قبیل مسکن، تغذیه، هزینه زندگی و نبود آینده روشن را نمی‌بینند، طبیعی است که بچه نمی‌ آورند.

وی ادامه داد: صحبت فرزندآوری بحث امروز و دیروز نیست، از دوهزار و 500 سال قبل ،مسئله جمعیت مطرح بود. به عنوان مثال افلاطون در 550 سال پیش از میلاد، گفت رقم جمعیت باید ثابت باشد و خب با نظریه او مخالفت شد و اجرایی نشد. مذهب روی کار آمد، مسیح، یهود و اسلام، که گفتند باید باروری زیاد شود و سپس یک نظریه سوم روی کار آمد ضد جمعیت! که می‌گفتند امکانات طبیعی به اندازه جمعیت رشد نمی‌کند، افزایش جمعیت با رشد تصاعد هندسی است، در حالی که مواد غذایی و آب تصاعدی نیست. اکنون یک نظریه که وجود دارد و شخصا با آن موافقم، نظریه حد متناسب جمعیت است. یعنی جمعیت به اندازه ای باشد که مردم از همه لحاظ تامین باشند.

با بگیر و ببند و قانون و فشار، کسی بچه نمی‌آورد. باید تغییر ذهنیت صورت بگیرد؛ یعنی شما به عنوان یک زن وقتی تصمیم می‌گیرید که بچه دار شوید، به همه امور مربوط به آن بچه فکر می‌کنید و بعد تصمیم می‌گیرید که بارداری صورت بگیرد یا اینکه جلوی آن را بگیرید.

این جامعه شناس در ادامه می‌گوید: با بگیر و ببند و قانون و فشار، کسی بچه نمی‌آورد. باید تغییر ذهنیت صورت بگیرد؛ یعنی شما به عنوان یک زن وقتی تصمیم می‌گیرید که بچه دار شوید، به همه امور مربوط به آن بچه فکر می‌کنید و بعد تصمیم می‌گیرید که بارداری صورت بگیرد یا اینکه جلوی آن را بگیرید. بنابراین مسئله ذهن زنان است، نه اینکه قانونی وضع کنید که زنانی که آزمایش بارداری آنها مثبت می‌شود را زیر نظر بگیرید، این اساسا حریم خصوصی و فردی را تهدید می‌کند. شما در خصوصی ترین مسائل زندگی زن و مرد دخالت می‌کنید و این ها تندروی است. شما باید چشم انداز جامعه را تغییر دهید، باید شرایط بهبود وضعیت را در پیش بگیرید که مردم آینده خوب را ببینند تا بتوانند اقدام به بارداری کنند.

زن و مرد امروز عاقلانه می‌اندیشند و مانند گذشته نمی‌گویند هر آن کس که دندان دهد نان دهد و اگر بخواهند به بچه دار شدن فکر کنند، هزار و یک فکر می‌کنند.

قرائی مقدم با بیان اینکه راه های زیادی برای باردار نشدن وجود دارد، گفت: اینکه زنان را زیر نظر بگیرید سلامت روحی و روانی آنها هم تهدید می‌شود. حالا این زن به هر دلیلی سقط جنین کرد، می‌خواهید او را بازخواست کنید؟ این کار تجاوز به حریم خصوصی جامعه و زن و شوهر است.

مسئله ذهن زنان است، نه اینکه قانونی وضع کنید که زنانی که آزمایش بارداری آنها مثبت می‌شود را زیر نظر بگیرید، این اساسا حریم خصوصی و فردی را تهدید می‌کند. شما در خصوصی ترین مسائل زندگی زن و مرد دخالت می‌کنید و این ها تندروی است.

این جامعه شناس در ادامه می‌گوید: این رفتارها تبعات مختلفی از جمله بدبینی را به همراه دارد، روح و روان خانواده را متزلزل می‌کند، حتی روی ازدواج نکردن جوانان هم تاثیر می‌‌گذارد و سقط جنین غیرقانونی را افزایش می‌دهد. این اوج ناروایی علیه زنان است. زن و مرد امروز عاقلانه می‌اندیشند و مانند گذشته نمی‌گویند هر آن کس که دندان دهد نان دهد و اگر بخواهند به بچه دار شدن فکر کنند، هزار و یک فکر می‌کنند. در نتیجه با توجه به اینکه زنان جامعه امروز ما آگاه هستند، از عقل و منطق خودشان پیروی می‌کنند و این قوانین جز نارضایتی سیاسی و اجتماعی، فایده‌ای ندارد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: