کد خبر: ۳۲۷۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۰۲ تير ۱۴۰۲ - 2023June 23
این امکان وجود دارد که شما درگیر یک رابطه سمی باشید و برخورد با آن می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. وقتی صحبت از تعریف آن می شود، تعریف رابطه سمی می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

شفا آنلاین>سلامت>برای اینکه بفهمید با چه چیزی سر و کار دارید، بیایید ببینیم که رابطه سمی چیست، چگونه علائم را تشخیص دهیم، و سوء استفاده عاطفی سمی چیست.


 به گزارش شفا آنلاین:آیا در رابطه ای هستید که باعث می شود احساس خستگی و استرس داشته باشید؟ آیا احساس می کنید این همه کار می کنید و در ازای آن چیزی دریافت نمی کنید؟
این امکان وجود دارد که شما درگیر یک رابطه سمی باشید و برخورد با آن می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. وقتی صحبت از تعریف آن می شود، تعریف رابطه سمی می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

به نقل از میگنا، برخی از روابط سمی یک طرفه هستند که در آن یکی از شرکا از نظر عاطفی آزاردهنده و کنترل کننده است؛ با این حال، برخی از روابط به دلیل رفتار هر دو شریک، سمی می شوند.

ما همچنین درباره نحوه برخورد با یک رابطه سمی، نحوه ترک آن و اگر پدر و مادری با همسر قبلی سمی دارید، صحبت خواهیم کرد.

رابطه سمی چیست؟
یک رابطه سمی یک رابطه سالم نیست. در روابط سالم، طبیعی است که هر از گاهی با هم اختلاف نظر داشته باشید و با چالش‌های دیگری روبرو شوید، اما این چالش‌ها هرگز نباید باعث کاهش ارزش، اضطراب یا غمگینی شما شوند.

روابط سمی باعث می شود وقتی با شریک زندگی خود وقت می گذرانید، احساس خستگی و ناراحتی کنید.آنها ممکن است زمانی رخ دهند که یک یا هر دو نفر عشق را بر مولفه های مهم یک رابطه سالم ترجیح می دهند.

بله، روابط سمی می تواند توسط هر دو طرف ایجاد شود. گاهی اوقات، این فقط تقصیر یک نفر نیست.

اما ممکن است یک نفر سمی باشد و دیگری ایده بودن در یک رابطه را ایده آل می کند، بنابراین آنها می مانند و در چرخه سمی یک رابطه به دام می افتند.

به طور کلی، روابط سمی، روابط ناسالمی هستند که فاقد احترام، اعتماد و راحتی هستند.

آیا افراد سمی خودشیفته هستند؟
در حالی که خودشیفته ها قطعاً افراد سمی هستند، همه افراد سمی خودشیفته نیستند.
خودشیفته ها کسانی هستند که مبتلا به اختلال شخصیت خودشیفته (NPD) تشخیص داده شده اند. این یک وضعیت سلامت روان است که فقط می تواند توسط یک متخصص تشخیص داده شود.

افراد سمی ممکن است به بیماری های روانی زمینه ای مانند NPD مبتلا باشند یا به سادگی از اعتماد به نفس بسیار پایین رنج ببرند.
با این حال، وقتی صحبت از ویژگی‌های شخصیتی سمی به میان می‌آید، به نظر می‌رسد که آنها با ویژگی‌های خودشیفته‌ها هماهنگ هستند.
بنابراین حتی اگر نمی‌توانیم افراد خودشیفته را تشخیص دهیم، بد نیست به خودشیفتگی به عنوان راهی برای فهمیدن اینکه با چه چیزی سر و کار داریم و چگونه با آن برخورد کنیم، نگاه کنیم!
از آنجایی که افراد سمی ویژگی های بسیار مشابهی با افراد خودشیفته دارند، هدایت رفتار آنها تقریباً یکسان است.

پرچم قرمز یک فرد سمی هنگام قرار
یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از تشکیل یک رابطه سمی، تشخیص یک فرد سمی در اوایل مراحل آشنایی است.
به خاطر داشته باشید که نشانه های آشکار یم رابطه سمی نشانه های سخت و سریعی نیستند که نشان دهند کسی سمی است. آنها به سادگی چیزهایی هستند که باید مراقب آنها باشید تا بتوانید با احتیاط ادامه دهید!
به عنوان مثال، افراد سمی تمایل دارند ادعا کنند که همه افراد سابقی که با آنها ارتباط داشته است، دیوانه بوده اند.
پس این نشانه های آشکار را در هنگام قرار ملاقات در ذهن داشته باشید:

رابطه خیلی سریع در حال توسعه است و آنها شما را با تعارف و حرفه های عاشقانه پر می کنند.
آنها رفتار های حسادت آمیز یا کنترل کننده ای از خود نشان می دهند، مانند نظارت بر تماس های شما، تعقیب رسانه های اجتماعی شما، یا خواستار دانستن اینکه کجا هستید.
همه ی افراد سابق آنها دیوانه هستند و همه آنها با آنها بد رفتار کردند.
آنها به عنوان خودشیفته ظاهر می شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: