کد خبر: ۳۲۷۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۰۱ تير ۱۴۰۲ - 2023June 22
حدود 6 ماه قبل بود که به تبلیغات کلینیک جراحی زیبایی در فضای اینستاگرام برخورد کردم و آگهی مذکور توجهم را جلب کرد.
شفا آنلاین>سلامت>اتاق عمل جراحی‌های زیرزمینی لو رفت. زن جوانی که با همدستی شوهرش، اتاق عمل جراحی زیبایی تاسیس کرده بودند، در حالی با دستورهای ویژه قضایی و تلاش نیروهای کلانتری هفت تیر مشهد لو رفتند که ماجراهای تکان دهنده ای توسط این متخصص قلابی رقم خورده است.

 به گزارش شفا آنلاین: چند روز قبل مرد جوانی با مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد از آسیب دیدگی وحشتناک خود در پی انجام عمل جراحی زیبایی پرده برداشت و شکایتی را مطرح کرد.

وی گفت: حدود 6 ماه قبل بود که به تبلیغات کلینیک جراحی زیبایی در فضای اینستاگرام برخورد کردم و آگهی مذکور توجهم را جلب کرد. به همین دلیل به مطب زن جوانی رفتم که مدعی بود جراح زیبایی است. او مدارک تخصصی خود را که به زبان انگلیسی بود، به من نشان داد و ادعا کرد در سال آخر تخصص پزشکی تحصیل می کند و دوره های کارآموزی را نیز در خارج کشور گذرانده است.
من هم با مشاهده این وضعیت و اتاق عملی که دستگاه یونیت پزشکی هم در آن وجود داشت، به او اعتماد کردم و با پرداخت 13 میلیون تومان از وی خواستم اثر خالکوبی (تتو) زیر گردنم را که نمای بدی داشت، از بین ببرد. آن زن جوان هم با مواد اسیدی کاری کرد که گوشت اضافه زیادی روی گردنم جمع شد و چهره زشتی پیدا کردم. وی ادامه داد: این درحالی بود که همسر آن زن نیز که خود را وکیل معرفی می کرد، رضایت‌نامه‌ای برای اعتراض نداشتن به انجام عمل جراحی از من گرفت اما وقتی با بروز این آسیب وحشتناک دوباره به مطب او رفتم، هیچ کس را ندیدم و متوجه شدم که آن زن، پزشک قلابی است و مکان جراحی های خود را به جای دیگری انتقال داده است.

گزارش حاکی است، در پی شکایت این جوان و با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، پرونده مذکور به شعبه 901 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارسال شد و توسط قاضی واحدیان عظیمی مورد واکاوی دقیق قرار گرفت. مقام قضایی که به دلیل تسلط به فضاهای مجازی بی درنگ به جست وجو در نشانی های اینترنتی پرداخته بود با مشاهده آثاری از تبهکاری های مخوف در مخفیگاه‌های زیرزمینی، دستورهای محرمانه‌ای را صادر کرد و از نیروهای انتظامی خواست به منظور پیشگیری از آسیب های بیشتر به شهروندان، به ردزنی مخفیگاه متهمان بپردازند. در پی این فرمان قضایی، بلافاصله گروهی کارآزموده از افسران دایره تجسس و اطلاعات با هدایت مستقیم سرگرد سبحانی‌فر (رئیس کلانتری هفت تیر) به رصدهای اطلاعاتی پرداختند.

آن ها که از راهنمایی و تجربیات پلیسی سرهنگ احمد نگهبان (رئیس پلیس مشهد) بهره می بردند، با به کارگیری تجهیزات و فناوری های نوین پلیس به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد زوج تبهکار منزلی 200 متری را در یکی از مجتمع های مسکونی بولوار هاشمیه اجاره کرده و امکانات اتاق عمل جراحی را نیز به آن مکان انتقال داده اند. طولی نکشید که نیروهای انتظامی با هماهنگی های قضایی و در یک عملیات ضربتی وارد مخفیگاه مذکور شدند و آن جا را به محاصره درآوردند اما در این واحد آپارتمانی قفل بود و کسی صدای زنگ را نمی‌شنید. در همین حال عوامل انتظامی که یقین داشتند متهمان تحت تعقیب در مخفیگاه حضور دارند، یکی از قفل و کلیدسازان منطقه را با دستور قاضی موحدیان عظیمی به مجتمع مذکور فراخواندند و بدین ترتیب با گشودن قفل، وارد واحد مسکونی شدند ولی باز هم کسی درون اتاق ها نبود.

در این هنگام ناگهان یکی از افسران انتظامی، کمد لباس را بازکرد و با زوج جوان روبه رو شد که لابه لای لباس های درون کمد مخفی شده بودند اما وقتی ماموران لباس ها را کنار زدند یک زوج دیگر هم از داخل کمد بیرون آمدند که به گفته متهمان، مهمان آن ها بودند.

 نیروهای انتظامی در حالی وارد اتاق عمل جراحی زیرزمینی شدند که یک دستگاه یونیت (صندلی مخصوص معاینات پزشکی و دندان پزشکی)، لوازم جراحی مانند قیچی و تیغ، سرم، سرنگ، پلاسمای خون، نخ بخیه، دستگاه لیزر پرتابل، دستگاه تتو و کاشت ناخن، کیست های جراحی، داروهای بیهوشی و بی حسی، به همراه دستگاه پوز، 7 گواهی‌نامه جعلی دوره‌های جراحی و... کشف و ضبط شد.

این درحالی بود که بیش از 400 برگ تعهدنامه تهدیدآمیز از بیماران با اثر انگشت نیز در این اتاق عمل زیرزمینی کشف شد که در صورت بروز آسیب های جسمی و پزشکی، از متهمان سلب مسئولیت شده بود!

همچنین تراکنش یک میلیارد تومانی در دستگاه پوز نشان می داد که متهمان مذکور مبالغ هنگفتی را از طعمه های خود در فضاهای مجازی دریافت کرده اند. از سوی دیگر وجود تصاویری از جراحی های زیبایی در این مکان بیانگر آن بود که جراح قلابی با نشان دادن این تصاویر اعتماد طعمه های خود را برای انجام عمل های وحشتناک جراحی جلب می کرد.

گزارش  همچنین حاکی است، با انتقال متهمان به مقر انتظامی، بازجویی های تخصصی از آنان در حالی آغاز شد که بررسی های مقدماتی از بروز آسیب های جسمی و ماجراهای تکان دهنده ای در این زیرزمین ترسناک حکایت دارد.

ادامه تحقیقات پلیس که با تاکید مقام قضایی برای ریشه یابی این ماجرای هولناک همراه بود، به نتایجی رسید که نشان می داد زن جوان فقط مدرک دیپلم دارد و شوهرش نیز در بولوار ابوطالب مشهد در زمینه مشاوره املاک فعال است که در این مرکز غیرقانونی زیبایی نقش وکیل قلابی را بازی می کرد و از بیماران و مراجعان تعهدنامه شخصی همراه با اثر انگشت می گرفت که در آن قید شده بود در صورت اعلام شکایت باید مبلغ 100 میلیون تومان به عنوان وجه التزام پرداخت کنند!
همچنین در ادامه بررسی های پلیسی مشخص شد که زن جوان در برخی موارد، جراحی بیماری های زنان را نیز انجام می داد که بنابر اعلام سازمان نظام پزشکی این گونه جراحی ها باید در بیمارستان های کاملا مجهز و در شرایط استریلیزه و بهداشتی انجام شود.

در همین حال فرمانده انتظامی مشهد با تایید این خبر و در گفت وگویی اظهار کرد: طبق اعلام کارشناسان نظام پزشکی، در برخی از جراحی های صورت گرفته متاسفانه لایه های زیرین پوست برخی از شاکیان تخریب شده است که امکان بازگشت به ظاهر اولیه پوست وجود ندارد.
سرهنگ احمد نگهبان همچنین با اشاره به این که تاکنون 5 تن از آسیب دیدگان جسمی از متهمان مذکور شکایت کرده اند، افزود: زن جوان هنگام اجاره منزل 200 متری، خود را دانشجوی سال آخر تخصصی پزشکی و شوهرش را نیز مهندس هوافضا معرفی کرده است تا از مالک 5 میلیون تومان تخفیف بگیرد.

این درحالی است که آن ها مکان مذکور را در مجتمع مسکونی با پرداخت 200 میلیون تومان رهن و 20 میلیون تومان اجاره به تصرف خود درآورده اند تا اعتماد مراجعان خود را جلب کنند.
مقام ارشد انتظامی مشهد با قدردانی از دستورهای ویژه قاضی موحدیان عظیمی تصریح کرد: هماهنگی های سریع و به موقع در این پرونده بلافاصله به نتیجه رسید و نیروهای کلانتری هفت تیر مشهد موفق شدند بسیاری از لوازم و ابزارهای جراحی را از داخل ماشین لباس‌شویی و کمدهای دیواری کشف کنند که تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد.

وی از شهروندان خواست چنان چه فریب تبلیغات این جراح قلابی را خورده‌اند، برای اعلام شکایت به کلانتری هفت تیر مراجعه کنند.خراسان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: