کد خبر: ۳۲۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - 2023June 21
بلافاصله پس از اطلاع از مسمومیت، دستورات قضایی لازم جهت بررسی موضوع، شناسایی و بازداشت متهمان صادر شد.
شفا آنلاین>سلامت>۲۴ ساعت پس از دستور رئیس دستگاه قضا یکی از متهمان اصلی تولید و ساخت مشروبات الکلی تقلبی شناسایی و بازداشت شد.

به گزارش شفا آنلاین: روز دوشنبه حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست شورای عالی قوه قضاییه به اتفاق رخ داده در استان البرز و فوت، معلولیت، نابینایی و مسمومیت تعدادی از افراد بواسطه مصرف مُسکر مسموم اشاره و ضمن تاکید بر برخورد با عوامل ترکیب الکل‌ها با محلول‌های دیگر و تولید و توزیع آن، خواستار بررسی موضوع و تعیین مجازات بازدارنده در مورد عوامل این واقعه شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه بلافاصله پس از دستور رئیس قوه قضاییه در روز گذشته، کارگروهی در دادگستری کل استان البرز با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، فرمانده انتظامی و رئیس پلیس آگاهی استان، معاون قضایی رئیس کل و دبیر قرارگاه مقابله با جرایم خاص استان و بازپرس پرونده تشکیل شد گفت: در این کارگروه، رهنمود‌ها و دستورات رئیس قوه قضائیه ابلاغ و تبیین شد و تسریع در رسیدگی و شناسایی و دستگیری سایر متهمان مورد تاکید قرار گرفت و روز گذشته نیز یکی از متهمان اصلی تولید و ساخت مشروبات الکلی مسموم در کرج، در یکی از استان‌های جنوب غربی کشور شناسایی و بازداشت شد.

حسین فاضلی هریکندی افزود: بلافاصله پس از اطلاع از مسمومیت، دستورات قضایی لازم جهت بررسی موضوع، شناسایی و بازداشت متهمان صادر شد.

وی افزود: پس از صدور دستور شناسایی و بازداشت عوامل توزیع مشروبات الکلی به نیروی انتظامی، سه نفر از خرده فروشان مرتبط که نقش توزیع مشروبات الکلی دست ساز را داشتند در کمتر از ۲۴ ساعت با تلاش شبانه‌روزی نیروی انتظامی استان شناسایی و بازداشت شدند.
رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه در تحقیقات و بررسی انجام شده از این سه نفر، آن‌ها اعلام کردند که الکل‌های مذکور را به اسم اتانول از دو فروشنده تجهیزات پزشکی تهیه کرده و پس از ترکیب به فروش رسانده‌اند ادامه داد: در این خصوص با توجه به اعترافات بازداشت شدگان، بلافاصله دو فروشنده و همچنین فردی که نقش واسطه را داشته شناسایی و بازداشت شدند که تحقیقات تکمیلی به کارخانه‌ای در شهرک صنعتی اشتهارد منتهی شد که در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت دارد.

وی گفت: ماموران پلیس آگاهی در نخستین ساعات بامداد با حضور در محل کارخانه، بیش از ۶۴۰۰ لیتر الکل آماده توزیع را قبل از عرضه کشف و ضبط کردند.

فاضلی هریکندی با اشاره به اینکه صاحب کارخانه مذکور با ادعای تهیه محصولات آرایشی اقدام به اخذ الکل سهمیه‌ای می‌کرده است، گفت: این شخص با سوء استفاده از خلا‌های قانونی و نبود نظارت کافی، مبادرت به فروش غیرقانونی و خارج از شبکه الکل‌های واگذار شده می‌کرده است.
وی تشریح کرد: تاکنون ۱۵ نفر فوت کرده و ۱۸۰ نفر دچار مسمومیت و در بیمارستان‌های مختلف کرج بستری شده اند و اگرچه اکثر آن‌ها ترخیص شدند لکن تعدادی هم بستری بوده، برخی از این افراد دچار نابینایی شده و تعدادی هم به جهت آسیب به کلیه تحت دیالیز قرار دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: