کد خبر: ۳۲۷۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - 2023June 19
معاونت درمان دانشگاه به مراکز درمانی و آزمایشگاه‌ها ابلاغ کرد: انجام آزمایش عدم اعتیاد در آزمایشگاه‌های خصوصی وجاهت قانونی ندارد.

شفا آنلاین>سلامت>معاونت درمان دانشگاه به مراکز درمانی و آزمایشگاه‌ها ابلاغ کرد: انجام آزمایش عدم اعتیاد در آزمایشگاه‌های خصوصی وجاهت قانونی ندارد.

به گزارش شفا آنلاین:با توجه به استعلام آزمایشگاه‌ها درخصوص مجوز انجام آزمایشات عدم اعتیاد، براساس بخشنامه نامه شماره 207070 مورخ 14/6/88 دفتر امور حقوقی وزارت بهداشت انجام و ارایه جوابیه کتبی آزمایشات عدم اعتیاد به منظور ارایه به سازمان‌های دولتی و غیردولتی در آزمایشگاه‌های خصوصی از وجاهت قانونی برخوردار نیست.

براساس بخشنامه مذکور انجام آزمایشات مذکور طبق قانون ماده 23 تشدید مجازات مرتکبان جرایم مواد مخدر، صرفا برعهده آزمایشگاه‌های معتبر تحت پوشش شبکه‌های بهداشت و درمان است و آزمایش عدم اعتیاد در بخش خصوصی برای ارایه به سازمان‌های دولتی و غیردولتی و اقدام به اعمال خاص و معین وجاهت قانونی ندارد.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بنابراین در صورت درخواست مراجعه کننده و انجام آزمایش مذکور توسط آزمایشگاه‌های خصوصی باید این جمله در جوابیه کتبی آزمایش قید شود که: " آزمایش صرفاً به درخواست شخص مراجعه کننده و با ارایه پاسخ به وی انجام شده و فاقد هرگونه ارزش و اعتبار دیگر است "

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: