کد خبر: ۳۲۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - 2023June 16
برای افرادی که پا به سن گذاشته‌اند و منتظر بازنشستگی هستند، ریزش مو امری طبیعی است اما زمانی که هنوز جوان باشید و جویای نام، ریختن حتی یک تار مو نیز می‌تواند برای شما نگران‌کننده باشد.

شفا آنلاین>سلامت>ریزش مو یکی از مشکلاتی است که وقوع آن در مردان معمول‌تر بوده و معمولا از ابتدای میان‌سالی آغاز می‌شود اما می‌توان آن را در خانم‌ها نیز مشاهده کرد. ریزش مو در زنان عموما با نازک و کم‌پشت شدن موها آغاز شده و سپس با ریختن بخشی از آن‌ها ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین:برای افرادی که پا به سن گذاشته‌اند و منتظر بازنشستگی هستند، ریزش مو امری طبیعی است اما زمانی که هنوز جوان باشید و جویای نام، ریختن حتی یک تار مو نیز می‌تواند برای شما نگران‌کننده باشد. پس اگر جوان هستید و امروز حین شانه زدن، متوجه وجود این مشکل شده و به دنبال علت آن هستید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 استرس

استرس باعث ریزش مو و افزایش هورمون کورتیزول می شود.
 
 بیماری

برخی بیماری ها می تواند باعث شود که فولیکول های مو به طور نامناسب کار کنند، مانند تیروئید، ، کم خونی، یا دیابت. عفونت های قارچی اغلب باعث ریزش مو می شوند اگرچه اغلب موقتی است. بیماری ها اغلب باعث ریزش مو نیز می شوند.
 
داروها و درمان

داروهای خاص مانند شیمی درمانی  می تواند باعث ریزش موی شدید شود.
 
 مراقبت اشتباه از مو

باور می کنید یا نه، ریزش مو می تواند با توجه به مراقبت از مو یا با روش های زیبایی خاص صورت گیرد . اغلب اوقات، استفاده از سشوار ، شامپو کردن و سفت بستن مو می تواند باعث آسیب به فولیکول های مو شود. دلیل دیگر ریزش مو فرایندهای شیمیایی مثل رنگ ، دکلره یا ضد عفونی کردن است البته به طور معمول دلیل طاسی نیست و مو دوباره رشد خواهد کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: