کد خبر: ۳۲۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - 2023June 16
دانشجویان هاروارد معمولا از اجساد اهدایی برای مطالعه و تمرین روش‌های پزشکی استفاده می‌کنند. زمانی که دانشکده استفاده از جسد را تمام می‌کند، اغلب آن‌ها سوزانده می‌شوند و بقایا به خانواده‌هایشان بازگردانده می‌شود یا در گورستان پزشکی دانشگاه دفن می‌شوند.
شفا آنلاین>سلامت>مقامات قضایی آمریکا می‌گویند آقای لاج از سمت خود، به عنوان مدیر برنامه هدایای تشریحی در دانشکده پزشکی هاروارد، برای تکه تکه کردن اجسادی که به منظور تحقیقات پزشکی به این دانشگاه اهدا شده بودند استفاده می‌کرده است.

به گزارش شفا آنلاین: سدریک لاج، رئیس سابق سردخانه دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد آمریکا، در ارتباط با سرقت اجساد و خرید و فروش آنها بازداشت شده است.

 دادستانی ایالات متحده گفته است آقای لاج ۵۵ ساله «سر، مغز، پوست و استخوان» را از اجساد اهدایی به دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد جدا کرده و آنها را به صورت آنلاین می‌فروخته است.

بر اساس کیفرخواست تنظیمی او و همسرش، دنیس ۶۳ ساله، طی سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ اعضای بدن اجساد را به خریدارانی در ایالت‌های پنسیلوانیا و ماساچوست می‌فروخته‌اند. این دو نفر بخشی از شبکه هفت نفری انتقال اعضای بدن اجساد بوده‌اند.

مقامات قضایی آمریکا می‌گویند آقای لاج از سمت خود، به عنوان مدیر برنامه هدایای تشریحی در دانشکده پزشکی هاروارد، برای تکه تکه کردن اجسادی که به منظور تحقیقات پزشکی به این دانشگاه اهدا شده بودند استفاده می‌کرده است.

دانشجویان هاروارد معمولا از اجساد اهدایی برای مطالعه و تمرین روش‌های پزشکی استفاده می‌کنند. زمانی که دانشکده استفاده از جسد را تمام می‌کند، اغلب آن‌ها سوزانده می‌شوند و بقایا به خانواده‌هایشان بازگردانده می‌شود یا در گورستان پزشکی دانشگاه دفن می‌شوند.

آقای لاج و همسرش در دادگاه به سرقت، فروش و حمل اندام‌های بدن این اجساد اهدایی متهم شده‌اند. بر اساس بیانیه دفتر دادستانی ایالات متحده، «گاهی اوقات سدریک لاج [به خریداران] اجازه می‌داد وارد سردخانه دانشکده پزشکی هاروارد شوند و اجساد را برای خرید انتخاب کنند.»

مطابق اسناد دادستانی، یکی از خریداران به نام کاترینا مکلین، یک فروشگاه تولید عروسک‌های وحشتناک و فجیع داشته است. وی ۶۰۰ دلار بابت دو صورت جداشده از‌ اجساد پرداخت کرده و قصد داشته آنها را دباغی کند. مشخص نیست که آیا قطعات جسد در محصولات او استفاده شده‌اند یا خیر.

دادستانی ایالات متحده می‌گوید یک خریدار دیگر در طول ۴ سال بیش از ۳۷ هزار دلار به آقای لاج برای اندام اجساد پرداخت کرده است. در منزل یکی از اعضای دیگر شبکه خرید و فروش اندام‌های بدن، جسد دو نوزاد مرده که قرار بوده سوزانده شده و به خانواده هایشان بازگردانده شوند پیدا شده است.

جرج کیو دیلی، رئیس دانشکده پزشکی هاروارد، روز چهارشنبه در بیانیه‌ای این اعمال را «خیانتی نفرت‌انگیز» خواند.

دانشگاه هاروارد نیز گفته است که آقای لاج را ماه گذشته اخراج کرده و در صدد است دریابد کدام اجساد اهدایی ممکن است تحت سرقت قرار گرفته باشند.

چهار متهم این پرونده به اتهام توطئه و نقل و انتقال کالاهای مسروقه متهم شده‌اند. در صورت اثبات جرم، این افراد هر کدام می‌توانند تا ۱۵ سال حکم زندان دریافت کنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بهروز برومند
|
United States
|
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
0
0
با اندوه بسیار موجودات پلید در سراسر گیتی دست بکار میباشند .و در این رهگذر مرزسرزمینی و اندیشه ای در کار نمی باشد. هر کجا فشارو فقر زیادتر باشد نادرستی بیشتر است.در روسیه از شدت تنگدستی برخی پدران، دختران خردسال خودرا برای هوسرانی مسافران به راننده های کامیون و غیره میفروشند. پس باید نگران بود و به هنگام، خطاکاران را دستگیر نموده و به کیفر رسانید و با درس گرفتن از رویداد هایی چنین هوشیار بود که آبرویی کشورما بباد نرود . در ایران هم از چند سال پیش درآوردن و فروش دریچه های قلب، استخوان و دیگر بافت ها به کشورهای همسایه برای درآمد ارزی وجود داشته .امیدوارم گزارش کاملی از چگونگی بدست آمدن نسج و فروش آن و این که درآمد بدست آمده کجا رفته است وجود داشته باشد. .نگرانی آنست که گویا قانون تصویب شده ای برای د رآوردن و فروش نسوج درگذشتگان در دانشگاه های ایران در دسترس نمیباشد و نمیدانیم که آیا در آمد چگونه هزینه میشود و از دیدگاه اخلالقی درآوردن دریچه های قلب یک بیمار در گذشته با اجازه چه کسی انجام میگرفته و پول آن به کدام خزانه و حساب میرود. شوربختانه خبرنگاران نیز از ترس آنکه سندی نداشته باشنند نمیتوانند گزارش روشنی از رویداد خارج نمودن نسوج از بدن ها و فروش آن و میزان درآمد از این راه را بدهند.. امیدوارم شفا انلاین در این باره با تمام مراکزی که نسج را از بدن خارج مینمایند گفتگو و گزارش روشنی بدهد.بامید روزهای درخشان برای ایران و ایرانیان بهروزبرومند
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
0
0
با درود خدمت دوستان . می خوام در این متن طوری دیگر به مساله نگاه کنم و افراد دخیل در این کار را مخاطب قرار دهم.
در این میان هر طوری که فکر کردم نتونستم بهتر از این غزل سعدی پیدا کنم برای اینکه تلنگری باشه برای آدم هایی که این همه ظلم و جفا را در مقام آدمیت می کنند.
شاید بهتر باشه این ابیات رو یک بار دیگر هم بخوانیم.

تن آدمی شریف است به جان آدمیت

نه همین لباس زیباست نشان آدمیت

اگر آدمی به چشم است و دهان و گوش و بینی

چه میان نقش دیوار و میان آدمیت

خور و خواب و خشم و شهوت شغب است و جهل و ظلمت

حیوان خبر ندارد ز جهان آدمیت

به حقیقت آدمی باش وگر نه مرغ باشد

که همین سخن بگوید به زبان آدمیت

مگر آدمی نبودی که اسیر دیو ماندی

که فرشته ره ندارد به مکان آدمیت

اگر این درنده‌خویی ز طبیعتت بمیرد

همه عمر زنده باشی به روان آدمیت

رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند

بنگر که تا چه حد است مکان آدمیت

طیران مرغ دیدی تو ز پایبند شهوت

به در آی تا ببینی طیران آدمیت

نه بیان فضل کردم که نصیحت تو گفتم

هم از آدمی شنیدیم بیان آدمیت

....
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: