کد خبر: ۳۲۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - 2023June 16
در درد‌های درون قفسه سینه باید بعضی موارد را در نظر بگیریم مانند اینکه بفهمیم این درد‌ها ناشی از بیماری‌ های قلبی است یا خیر.
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص قلب و عروق گفت: دردهای ناشی از قفسه سینه و قلب می‌تواند علت های متفاوتی داشته باشند.

به گزارش شفا آنلاین:حسام قارونی متخصص قلب و عروق گفت: در درد‌های درون قفسه سینه باید بعضی موارد را در نظر بگیریم مانند اینکه بفهمیم این درد‌ها ناشی از بیماری‌ های قلبی است یا خیر. درد قلب به صورتی است که معمولاً سنگینی و فشار و درد مبهمی بیمار را آزار می‌دهد. اگر درد از سمت راست بیمار شروع شود احتمال اینکه درد قلب باشد بیشتر بوده و همچنین اگر این درد از هر دو سمت باشد نیز درد ناشی از  قلب است.

او افزود: درد‌های قلبی ناشی از عصبانیت، استرس، فشار روحی و فشار جسمی است. درد‌هایی که از سمت دست چپ شروع می‌شوند و تا نوک انگشتان ادامه دارد، می‌تواند علت‌هایی مانند دیسک گردن، شانه و یا حتی معده باشد. درد‌های قلبی بین ۵ الی ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

قارونی ادامه داد: درد‌هایی مانند فرورفتن سوزن نشانه درد قلب نیست. کسانی که مداوم سیگار مصرف می‌کنند باعث تنگ شدن رگ‌های قلبشان می‌شوند.

او بیان کرد: سیگار‌ های الکترونیکی یک تکنولوژی جدید است که برخلاف افکار غلط جوانان مبنی  بر بی ضرر بودن مصرف آن ها ، دارای  مواد نیکوتین بوده که عامل تنگی عروق قلب است.

او اظهار کرد: سیگار‌های الکترونیکی نسبت به سیگار‌ های کاغذی خطر زا هستند. قلیان نیز نسبت به سیگار دارای آسیب‌ها و خطرات زیادی است که یک نفس از قلیان معدل ۴۰ نخ سیگار است. 

قارونی تصریح کرد: روحیه مناسب، ورزش کردن و تغذیه سالم، مصرف روغن کم باعث سلامت جوانان در دوره جوانی آن‌ها است. درد‌های معده که ناشی از افزایش اسید معده باشد می‌تواند درد قلبی را تقلید کند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: