کد خبر: ۳۲۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - 2023June 13
سازمان نظام پزشکی ایران:
در حال حاضر به شدت به نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان نیاز داریم و با توجه به این‌که کیفیت کادر درمان ما به نسبت دنیا در سطح بالاتری قرار دارد، در صورت مهاجرت، جایگزین کردن این افراد، کار سخت و هزینه‌بری است.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران گفت: باید چالش مهاجرت پزشکان و متخصصان را بپذیریم و تصور نکنیم که چنین آمارها و اطلاعاتی جوسازی یا دروغ‌پراکنی است.


به گزارش شفا آنلاین:محمد رئیس‌زاده در جلسه بررسی «چالش‌ها و راهکارهای تدبیر مهاجرت نخبگان با تمرکز بر برنامه هفتم توسعه» که با حضور بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: طبق پیش‌بینی موسسه جهانی مکنزی، جهان در سال 2030 با کمبود 18 میلیون نیروی بهداشت و درمان روبه‌رو خواهد بود و در همین راستا بسیاری از کشورها سیاست‌های جذب نیروی بهداشت و درمان را در دستور کار خود قرار داده‌اند و فرآیندهای مربوط به آن را تسهیل کرده‌اند.

وی در خصوص وضعیت منابع انسانی حوزه بهداشت و درمان گفت: در حال حاضر به شدت به نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان نیاز داریم و با توجه به این‌که کیفیت کادر درمان ما به نسبت دنیا در سطح بالاتری قرار دارد، در صورت مهاجرت، جایگزین کردن این افراد، کار سخت و هزینه‌بری است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: باید چالش مهاجرت پزشکان و متخصصان را بپذیریم و تصور نکنیم که چنین آمارها و اطلاعاتی جوسازی یا دروغ‌پراکنی است.

وی همچنین تسهیل شرایط کاری پزشکان، عمل به قانون و سیاست‌گذاری‌های کلان و اصلاح فضای رسانه‌ای منفی نسبت به فعالیت پزشکان در جامعه را از جمله راهکارهای لازم برای ماندگاری پزشکان و کادر بهداشت و درمان در کشور دانست.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: