کد خبر: ۳۲۶۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - 2023June 13
کارآگاهان اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با بررسی صحنه وقوع جرم و اقدامات میدانی مشخص شد یک خودروی سواری سراتو، یک قبضه تفنگ شکاری، یک گوشی آیفون و مقداری پول نقد که از اموال مقتول است

شفا آنلاین>سلامت>راز قتل هولناک مدیرعامل شرکت تراست بعد از ۳ ماه و با وجود پیچیدگی های این پرونده در شیراز فاش شد.

به گزارش شفا آنلاین:در پی کشف جسد مردی ۶۹ ساله در ۱۴ اسفند ماه سال گذشته در باغ‌ویلای شخصی واقع در یکی از مناطق شهر شیراز که بر اثر شلیک گلوله به سر و سینه و همچنین ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان شعبه قتل اداره مبارزه با جرایم جنایی قرار گرفت.

سرقت میلیاردی از مدیرعامل تراست

کارآگاهان اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با بررسی صحنه وقوع جرم و اقدامات میدانی مشخص شد یک خودروی سواری سراتو، یک قبضه تفنگ شکاری، یک گوشی آیفون و مقداری پول نقد که از اموال مقتول است به همراه دستگاه DVR دوربین مداربسته باغ به سرقت رفته است.

با تحقیقات بیشتر مشخص شد مقتول مدیرعامل شرکت تراست (trust) بوده و در بررسی از گاوصندوق محل کار وی مشخص شد رمز باز شده و مقدار قابل توجهی دلار، سکه بهار آزادی و طلاجات به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال به همراه دستگاه DVR دوربین مداربسته شرکت نیز به سرقت رفته است.

نخستین سرنخ

کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود به دنبال سرنخی بودند تا بتوانند ردی از عامل یا عاملان دخیل در این جنایت پیدا کنند تا اینکه با تحقیقات فنی و علمی صورت گرفته به یکی از کارگران شرکت مظنون و پس از چندین روز کار اطلاعاتی وی به همراه دو نفر دیگر دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال داده شدند.

دسیسه کارگر اخراجی و همدستانش

در بازجویی‌های تخصصی و علمی کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی زوایای پنهان این جنایت مخوف روشن و مشخص شد متهم ردیف اول که به عنوان کارگر در شرکت «تراست» مشغول به کار بوده پس از اینکه به دلایلی از شرکت اخراج می‌شود با کینه‌توزی درصدد انتقام برمی‌آید و با همدستی برادر ۳۸ ساله و خواهرزاده ۲۵ ساله‌اش نقشه شوم جنایت شب ۱۴ اسفند را می‌کشد.

افشای جزئیات جنایت

تجسس‌ها نشان داد یک ماه قبل از شب جنایت، متهمان برای انجام هدف شوم خود دو قبضه سلاح کلت تهیه کرده و چند روز قبل از اینکه نقشه خود را عملی کنند با تعقیب مقتول محل زندگی و باغ شخصی وی را شناسایی کردند و در شب جنایت یکی از متهمان با ورود به باغ منتظر ورود مقتول می‌شود.عاملان جنایت اعتراف کردند که به محض ورود مقتول طراح اصلی جنایت ناگهان با اسلحه وی را تهدید می‌کند و بلافاصله دست و پای او را بسته و درون صندوق‌عقب خودروی سراتوی خود مقتول حبس کرده و از باغ بیرون می‌رود و پس از سوار کردن همدستانش دوباره به باغ برمی‌گردند.

قتل بعد از گرفتن رمز گاوصندوق

سپس متهمان کلیدهای در شرکت را به زور از مقتول گرفته و یکی از آنها به آنجا رفته و دو نفر دیگر با تحت فشار قرار دادن و تهدید مقتول به زور رمز گاوصندوق شرکت را گرفته و از طریق تلفن همراه به همدست خود اطلاع می‌دهند و از این طریق گاوصندوق شرکت را خالی کرده و مقادیر زیادی طلا، دلار و سکه را به سرقت می‌برند.

عاملان جنایت پس از خالی کردن گاوصندوق شرکت در نهایت با شلیک اسلحه و ضربات چاقو مقتول را به قتل رسانده و جسد وی را در باغ رها می‌کنند و به همراه محتویات گاوصندوق و اموال مسروقه دیگر از آنجا متواری می‌شوند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان دو کلت کمری، دو تیغه چاقو، مقادیر زیادی طلاجات، سکه، دلار، چندین دستگاه خودرو از قبیل وانت نیسان، پژو پارس، پراید، پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ و یک دستگاه موتورسیکلت کشف شد و متهمان با اعتراف به گروگانگیری، سرقت مسلحانه و قتل مدیرعامل شرکت تراست پس از تشکیل پرونده و انجام تحقیقات و بازجویی‌های تکمیلی و سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند. سرهنگ کاووسی خاطرنشان کرد: مدیران شرکت‌ها باید از افراد آشنا و مورد اعتماد به عنوان کارمند و کارگر در امور کاری خود استفاده کرده و در خصوص دارایی‌ها و اموال خود با کسی صحبت نکنند و محل نگهداری طلا، جواهرات، وجوهات و اسناد و اشیای با ارزش را به هرکسی نشان ندهند و حتی‌الامکان از نگهداری این‌گونه اموال در منزل یا شرکت خودداری کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: