کد خبر: ۳۲۶۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - 2023June 12
برنامه هفتم هنوز به مجلس تقدیم نشده، اجازه بدهید برنامه را به مجلس بدهیم و بعد اگر مورد نقد بود، آن را مطرح کنید.

شفا آنلاین>سلامت>وزیرکار گفت: فکر میکنم در ویرایش نهایی لایحه برنامه هفتم مواد ۱۵و ۱۶حذف شده و احتمالا این موضوع دیگر در دستور کار نیست.

به گزارش شفا آنلاین:صولت مرتضوی وزیر کار درباره موادی از برنامه هفتم توسعه گفت: برنامه هفتم هنوز به مجلس تقدیم نشده، اجازه بدهید برنامه را به مجلس بدهیم و بعد اگر مورد نقد بود، آن را مطرح کنید.

وی در خصوص مواد ۱۵ و ۱۶ لایحه برنامه توسعه هفتم و کاهش دستمزد کارگران جوان به مدت سه سال گفت: چنین چیزی در مواد ۱۵ و ۱۶ نیامده است. بحث این است که اگر در جایی و برخی از نهاد‌های حمایتی، نیرویی دارند و به دنبال کمک به آن نیرو هستند یا به دنبال ایجاد اشتغال هستند، چنانچه آن کارگر خود رضایت داشت، با حقوقی کمتر از حداقل دستمزد کار کند. البته این در حد پیشنهاد است که فکر می‌کنم در ویرایش نهایی حذف شده و احتمالا این موضوع دیگر در دستور کار نیست.

مرتضوی گفت: بحث استاد -شاگردی حلقه‌ی مفقوده تربیت نیروی ماهر است. اگر کسی حرفه‌ای بلد نباشد و بخواهد در کارگاهی آموزش ببیند نباید کارفرما را ملزم کنیم که حقوق قانون کار به آن کارگر بدهد؛ بنابراین باید صبر کنیم تا از لایحه رونمایی شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: