کد خبر: ۳۲۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - 2023June 07
رئیس بیمارستان ولیعصر (عج) بروجن در پی عزل توسط بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توضیحاتی را درباره حواشی به وجود آمده درباره این اتفاق ارائه کرد.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس بیمارستان ولیعصر (عج) بروجن در پی عزل توسط بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توضیحاتی را درباره حواشی به وجود آمده درباره این اتفاق ارائه کرد.
 
به گزارش شفا آنلاین:متن این توضیحات به شرح زیر است:

اینجانب محمود شیرانی متخصص داخلی کمتر از یک‌ سال به‌ عنوان رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) انجام وظیفه نمودم. هیچ میزی برای هیچ کسی دائمی نیست اما با توجه به اتفاقات اخیر از همشهریان بزرگوار درخواست می‌کنم ضمن پذیرش عذرخواهی اینجانب، به نکات ذیل توجه فرمایند:

1- ساختمان جدید بیمارستان بروجن پس از 14 سال در سال 1398 علیرغم وجود بیش از 100 ایراد که توسط شهرداری، آتش‌نشانی، سازمان نظام مهندسی، شورای شهر و ... به آن وارد شده بود، در دولت قبل و در حضور نماینده، رئیس دانشگاه و رئیس قبلی بیمارستان افتتاح شد. بیش از یکسال طول کشید که مسیر دسترسی آسفالت داشته باشد و پس از سه سال مسیر دسترسی پل روگذر افتتاح شد. این ساختمان علیرغم تاکید و پیگیری و نامه‌نگاری‌های متعدد به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد همچنان پایان کار، استاندارد آتش‌نشانی و ایمنی و به‌ دنبال آن پروانه بهره‌برداری ندارد. کلیه مخاطرات در این چهار سال به مقامات بالادستی به‌ صورت مستند ارجاع شده و باید پرسید چرا اقدامی صورت نگرفته؟

2- در روزی که وزیر بهداشت در اورژانس بیمارستان حاضر شد ارباب رجوع از تاخیر به‌ وجود آمده در انجام سی‌تی اسکن و MRI شکایت به‌ حقی داشت. بنده فقط اعلام کردم که برق شهری قطع است و همکاران پیگیر برطرف کردن مشکل هستند که با واکنش سریع خلع مسوولیت مواجه شدم و اجازه ارائه دفاعیات را پیدا نکردم.

3- برق اضطراری و UPSها علیرغم اختلال کارکرد، همچنان برق روشنایی، آسانسور، آزمایشگاه، هواساز و کولرها، دیالیز، دستگاه‌های بخش‌های ویژه ICU و CCU و اتاق عمل و ... را بدون مشکل تامین می‌کردند اما با توجه به قیمت بالای دستگاه‌های سی‌تی اسکن و MRI صرفا برق این دو بخش از مدار خارج بود تا مبادا به این دستگاه‌ها که سرمایه‌ای برای شهرستان بوده و با خون دل فراهم شده بودند، آسیب نبینند.

4- در روز مذکور به متخصصان دارای بیمار بستری تاکید شده بود در صورت نیاز به سی‌تی یا MRI اورژانسی، مقدمات اعزام به شهرکرد مهیا بوده و اولویت سلامت شهروندان است. فراموش نکنیم تا همین چند ماه پیش MRI نداشتیم، دستگاه سی‌تی اسکن هم مثل هر دستگاهی امکان خرابی دارد و در گذشته نیز در چنین مواردی بیمار به شهرکرد اعزام شده است، چه بسا در بسیاری از مراکز کشور هنوز دستگاه‌های سی‌تی اسکن و MRI وجود ندارد.

5- پست برق واسط بیمارستان و برق شهری روبروی محله سنگ سلف قرار دارد و کلید و دسترسی آن در عهده و اختیار اداره برق است. کلیه نواقص و ایرادات موتورخانه، تاسیسات، برق‌های اضطراری و ... همراه با مستندات در نامه‌های متعدد به مقام بالادستی یعنی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ارائه شده است.

6- وقتی مشکل حل نشده و هر لحظه امکان بروز حوادث مشابه وجود دارد، تغییر رئیس بیمارستان مشکلی را حل نمی‌کند.

از تمامی شهروندان بزرگوار تقاضا می‌کنم با همدلی و تعامل باعث پیشرفت و بهبود تنها بیمارستان شهر شوند. فرزندان، خواهران و برادران شما در این مرکز مشغول به‌ کار هستند، "قدرشناس آنها باشید".

من‌الله توفیق
دکتر محمود شیرانی/ فانا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
0
0
اقای وزیر رئیس عوض کردن به چه درد می خوره یه چوپان بزاررئیس بیمارستان ولی پزشک متخصص هررشته باید دربیمارستان حضورداشته باشه که مریض مراجعه کرد نگویند ماسوندگرافی نداریم برید بیرون انجام بدید که مریض دربین راه تلف بشه مثال عینی بیمارستان هاجرشهرکرد بچه ام رابردم می گویند برید بیرون سونگرافی کنید یا همین چندروزپیش یخ مریض بهش می گویند بروبیرون سونگرافی کن که بین راه فوت میکنه این درد است برای این مملکت برخی پزشکان براخودشون شدن تاجر وجیب ملت ودولت غارت می کنند وخدمات صفر ومردم را به بیمارستانهای خصوص ارجاع می دهند که پول زیادتری گیرشون بیاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
0
0
فقط دلیل عزل رییس بیمارستان ، انحراف افکار عمومی از گرانی دارو و خدمات پزشکی و بی لیاقتی وزیر است ولاغیر.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: