کد خبر: ۳۲۶۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - 2023June 06
سیس‌پلاتین زمانی که برای درمان سرطان بیضه استفاده می‌شود، نرخ درمان قطعی بیش از ۹۰% دارد. این دارو همچنین سرطان‌های مثانه، دهانه رحم، تخمدان، ریه، معده، سینه و سر و گردن را درمان می‌کند.
شفا آنلاین>سلامت>سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) در حال همکاری با شرکت داروسازی چینی "کیلو فارماسوتیکال" برای واردات داروی سرطان سیس‌پلاتین به منظور جبران کمبود این دارو در آمریکا است. این دارو از روز سه‌شنبه در آمریکا در دسترس خواهد بود.
 
به گزارش شفا آنلاین:براساس اعلام موسسه ملی سرطان آمریکا، سیس‌پلاتین و سایر داروهای مبتنی بر پلاتین برای ۱۰ تا ۲۰ درصد از بیماران سرطانی تجویز می‌شوند. سیس‌پلاتین زمانی که برای درمان سرطان بیضه استفاده می‌شود، نرخ درمان قطعی بیش از ۹۰% دارد. این دارو همچنین سرطان‌های مثانه، دهانه رحم، تخمدان، ریه، معده، سینه و سر و گردن را درمان می‌کند.

آماندا فادر استاد دانشکده پزشکی جان هاپکینز روز جمعه گفت که کمبود شدید سیس‌پلاتین و کربوپلاتین صدها هزار بیمار را در آمریکا تحت تاثیر قرار داده است. واردات داروهای خارجی پیشتر نیز در موارد مشابه کمک‌کننده بوده است. یک دهه پیش، FDA به شرکت‌های خارجی اجازه داد تا داروی شیمی‌درمانی دوکسیل را برای جبران کمبود وارد کنند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: