کد خبر: ۳۲۶۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - 2023June 04
یک جهش کشف شده است که باعث فشار خون بسیار بالا می‌شود، اما کلیه‌ها حتی پس از سال‌ها ابتلا به این عارضه همچنان به طور طبیعی کار می‌کنند.
شفا آنلاین>سلامت>مطالعه‌ای نشان می‌دهد جهشی که باعث فشار خون شدید می‌شود از کلیه‌ها در برابر آسیب محافظت می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین:همان‌طور که می دانید فشار خون بالا در نهایت به کلیه‌ها آسیب می‌رساند. بر اساس تحقیقاتی که توسط تیمی به رهبری انو کلاسمن منتشر شده است، جهشی که باعث فشار خون شدید می‌شود، کلیه‌ها را در برابر آسیب محافظت می‌کند.

دکتر اینو کلاسمن رئیس آزمایشگاه سیگنالینگ در برلین می‌گوید: یک جهش کشف شده است که باعث فشار خون بسیار بالا می‌شود، اما کلیه‌ها حتی پس از سال‌ها ابتلا به این عارضه همچنان به طور طبیعی کار می‌کنند.

بدون درمان، بیماران مبتلا به HTNB که یک بیماری ژنتیکی است فقط در ۱۰ تا ۲۰ خانواده در سراسر جهان رخ می‌دهد که تمایل به مرگ بر اثر سکته دارند؛ بنابراین حتی کودکان برای کنترل فشار خون خود مجبور به مصرف دارو‌های ضد فشار خون هستند. اما همانطور که می‌دانید با دارو، کاهش دادن فشار خون به سطح متوسط ​​ممکن است دشوار باشد.

پس از کشف اینکه ژن PDE۳A جهش یافته از قلب محافظت می‌کند، کلاسمن و تیمش شروع به بررسی کلیه‌های یک بیمار در آلمان کردند و نشان دادند که کلیه‌های بیمار لیمبورگ کاملاً طبیعی کار می‌کنند.

محققان گفتند: ما دریافتیم که ترشح رنین یعنی آنزیمی شبیه هورمون که در کلیه‌ها تولید می‌شود، به شدت در کنترل فشار خون نقش دارد.رنین، می‌تواند باعث افزایش فشار خون شود، اما در بیمار کلیوی میزان رنین طبیعی بود.

محقق شولوخ گفت: پارامتر‌های مرسوم عملکرد کلیه مانند میزان فیلتراسیون گلومرولی و سطح آلبومین در خون و ادرار نشان دهنده سالم بودن کلیه هاست.

ما نشان دادیم که فشار خون بالا همیشه به طور خودکار منجر به آسیب کلیه نمی‌شود.

اکنون می‌خواهیم اثر محافظتی ژن PDE۳A جهش‌یافته را بررسی کنیم و ببینیم آیا می‌توانیم آن را با عوامل درمانی مناسب به کار ببریم تا در نهایت به بیماران مبتلا به فشار خون بالا کمک کند تا از ابتلا به بیماری مزمن کلیوی جلوگیری کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: