کد خبر: ۳۲۶۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - 2023May 31
یارانه کسانی که در طرح الکترونیکی یارانه از کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند، از ۴٠٠ هزار تومان به ۴۸۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

شفا آنلاین>سلامت>وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یارانه کسانی که در طرح الکترونیکی یارانه از کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند، از ۴٠٠ هزار تومان به ۴۸۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

به گزارش شفا آنلاین: صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر امروز (چهارشنبه ۱۰ خرداد ماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: همانطور که می‌دانید قانون گذار در سال ۱٬۴۰۱ تکلیفی را مبنی بر این اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی مشخص کرده بود؛ اما متأسفانه به دلیل عدم وجود زیرساخت‌ها در ابتدای طرح امکان عملیاتی شدن و اجرایی شدن آن فراهم نبود.

وی افزود: با دستور و تأکیدات ریاست جمهوری کشورمان, وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، متولی ساماندهی و اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی شد. در این راستا نرم‌افزارها و سخت‌افزارها مهیا شدند و طرح به صورت آزمایشی و نمونه ابتدا در چند شهرستان کوچک و سپس در استان هرمزگان و بعد از آن در ۴ استان دیگر اجرایی شد.

مرتضوی بیان کرد: در نهایت اسفندماه سال گذشته به صورت ملی اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در سراسر کشور آغاز اجرای این طرح صورت گرفت. مشمولان دریافت یارانه مختار بودند که یارانه خود را به صورت نقدی یا کالا برگ دریافت کنند اما این طرح با اقبال عمومی مواجه نشد، بنابراین برای سال ۱۴۰۲ رویه جدیدی مدنظر قرار گرفت.

وزیر کار عنوان کرد: به دولت اجازه داده شده تا برای مدیریت بازار و کمک به معیشت مردم طرح کالابرگ الکترونیکی را مجدداً اجرا کند. در این راستا مشوق‌هایی را ایجاد کردیم و در گام اول یارانه دهک‌های کم‌برخوردار جامعه ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد. بنابراین کسانی که یارانه آنها ۴۰۰ هزار تومان دریافت نقدی باشد، در صورتی که از کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند این عدد به ۴۸۰ هزار تومان ارتقا می‌یابد.

وی متذکر شد: البته شرط لازم برای برخورداری از این امتیاز این است که کسانی که مشمول یارانه هستند تا ۷۰ درصد از یارانه‌شان را کالا خریداری کنند که شامل کالاهایی از جمله لبنیات به میزان ۳ کیلوگرم در ماه پنیر ۴۰۰ گرم، تخم مرغ یک کیلوگرم، گوشت مرغ ۲ کیلوگرم، روغن مایع ۸۱۰ گرم، ماکارونی ۷۰۰ گرم، برنج ایرانی ۲ کیلوگرم، ماست پرچرب ۲.۵ کیلوگرم، قندوشکر ۵۰۰ گرم، حبوبات ۱ کیلو و ۲۰۰ گرم و گوشت منجمد گوساله هم ۱ کیلوگرم در ماه خواهد بود.

مرتضوی با تاکید بر اینکه این طرح کاملاً اختیاری است، گفت: افراد می‌توانند از طریق سامانه ملی اعتبار یارانه‌بگیران تقریباً یک ماه زودتر از زمان سررسید واریز یارانه به حساب خود، از این فرصت استفاده کنند. در اجرای این طرح از بین سه دهک کم‌درآمد جامعه، در مرحله اول، اشخاص تحت پوشش کمیته امداد، اشخاص تحت پوشش سازمان بهزیستی و در فرصت مناسب تا پایان خرداد کل سه دهک کم‌درآمد تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: