کد خبر: ۳۲۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - 2023May 30
سازمان تامین اجتماعی که باید نقش مهمی در تامین امنیت مالی، روانی و خانوادگی اعضای خود داشته باشد با چالش های متعددی روبروست
شفا آنلاین>سلامت>یوسف نوری، وزیر سابق آموزش‌ و پرورش عضو هیئت‌مدیرۀ سازمان تامین‌اجتماعی شد.آیا مدرک تحصیلی نوری در این انتخاب موثر بوده یا کارنامه درخشان مدیریتی اش در وزارت آموزش و پرورش؟فرهنگیان تاوان آزمون و خطاهای مدیران را دادند حالا نوبت به کارگران رسیده؟دوران کارآموزی مدیران دولتی کی تمام میشود؟

به گزارش شفا آنلاین:این در حالیست که سازمان تامین اجتماعی که باید نقش مهمی در تامین امنیت مالی، روانی و خانوادگی اعضای خود داشته باشد با چالش های متعددی روبروست و نیازمند مدیران کارآمد و توانمند برای ارائه راهکار برای برون رفت از این شرایط بحرانی است.

یوسف نوری با مدرک دکترای تخصصی مدیریت گردشگری وقتی به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب شد وعده داد تا پایان سال ۱۴۰۱ ماجرای رتبه‌بندی معلمان را به سرانجام برساند که البته نتوانست و در اخر با تاخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان منجر به عصبانییت بیشتر فرهنگیان شد.

نقاط درخشان کارنامه وی تنها تأخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان نبود. پس از آن بی توجهی به ماجرای مسمومیت دانش آموزان ضربه نهایی بر اعتبار او وارد کرد اما قبل از استیضاح ،استعفا داد.

به گفته یکی از نمایندگان مجلس در روزهای پایانی سال گذشته که وزارت آموزش و پرورش با مساله مسمومیت سریالی مدارس دخترانه روبرو بود و همچنین باید کارهای اداری پرداخت مطالبات و حقوق فرهنگیان صورت می‌گرفته، یوسف نوری سرگرم سفر زیارتی در کربلا بود.

حالا در اقدامی قابل تامل از سوی دولتی که مدعی انقلابی بودن و مدافع محرومان است در مراسمی با حضور معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی، اعضای هیأت‌مدیره و جمعی از معاونین و مدیران ارشد این سازمان،وی به‌عنوان عضو جدید هیأت‌مدیره سازمان تامین‌اجتماعی معرفی شد.

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به سوابق ارزشمند یوسف نوری، عضویت ایشان در هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی را فرصتی جدید برای خدمت به جامعه شریف تحت پوشش این سازمان دانست اما اشاره ای به حواشی که وی در سمت خود در وزارت آموزش و پرورش داشت نکرد.

در حالیکه کارگران به دلیل به خطر افتادن منافع صندوق تامین اجتماعی دچار نگرانی های زیادی هستند ورود افرادیکه نه تخصص لازم دارند و نه تجربه و مهارت برای برخورد با این شرایط را دارند چه معنایی جز این دارد که تامین اجتماعی حیات خلوت سیاسیون شده است؟آیا مدرک تحصیلی نوری در این انتخاب موثر بوده یا کارنامه درخشان مدیریتی اش در وزارت آموزش و پرورش؟

سوابق و کارنامه نوری در سمت وزیر آموزش و پرورش روشن است وی مشخصا در سمت وزیر آموزش و پرورش نتوانست کارنامه خوبی از خود به جا گذارد حالا شرایط چه تغییری کرده که مسوولین فکر کرده اند میتواند برای رفع مشکلات تامین اجتماعی راهکار ارائه دهد؟

این انتخاب چه پیامی برای مردم دارد؟ مگر تامین اجتماعی ملک شخصیتان است که هر فرد مستعفی و برکنار شده را در این سازمان به کار می گیرید؟ گویا هیچ مدیری برکنار نمی شود و تنها از یک وزارتخانه و سازمان به جای دیگر منتقل و پست و مقام جدید می گیرد. چند بار باید یک مدیر شکست بخورد تا متوجه شویم عملکرد مثبتی ندارد؟


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: