کد خبر: ۳۲۶۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - 2023May 31
تمام دختران و زنان باید در محل زندگی خود در مراکز بهداشت و یا مطب‌های مامایی یک مامای خانواده داشته باشند، چراکه او با تمام پیچیدگی‌های بدن زنان آشنا است و می‌تواند به خوبی در صورت نیاز به آنها کمک کند
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن مامایی ایران با اشاره به اینکه هنوز در نظام سلامت ما در این حوزه کار شاخصی صورت نپذیرفته است، گفت: حق زنان شاغل است که بتوانند در این دوره از مرخصی ویژه استفاده کنند و استراحت کافی داشته باشند تا بتوانند با انرژی و سرزندگی بیشتری در محیط کار خود حاضر شود.

 به گزارش شفا آنلاین:این عضو هیات علمی دانشگاه  گفت: چقدر خوب است که دولت در این زمینه پیش قدم شود و لایحه‌ای را در زمینه مرخصی قاعدگی تهیه کرده و به مجلس ببرد. این کار می‌تواند جایگاه ما را در دنیا قابل احترام‌تر کند و دیدگاه جامعه جهانی را نسبت به کشور تغییر دهد. سلامت قاعدگی یک موضوع سلامت‌محور و حقوق بشری است که مردان با آن درگیر هستند.


او توصیه کرد: تمام دختران و زنان باید در محل زندگی خود در مراکز بهداشت و یا مطب‌های مامایی یک مامای خانواده داشته باشند، چراکه او با تمام پیچیدگی‌های بدن زنان آشنا است و می‌تواند به خوبی در صورت نیاز به آنها کمک کند.رئیس انجمن مامایی ایران: دولت در این زمینه پیش قدم شود و لایحه‌ای را در زمینه مرخصی قاعدگی تهیه کرده و به مجلس ببرد

رئیس انجمن مامایی ایران با اشاره به اینکه یک سیکل معمول از ۲۸ روز حتی تا ۳۵ و ۴۰ روز ممکن است بین افراد مختلف تفاوت داشته باشد و مسئله‌ای که مهم است منظم بودن این سیکل است، توصیه‌های تغذیه‌ای و بهداشتی در دوران قاعدگی ارائه و بیان کرد: دوش آب گرم و حمام کردن در این دوره بسیار لازم است و باعث تسکین درد می‌شود.


رئیس انجمن مامایی ایران با تاکید بر اینکه تغذیه در دوران قاعدگی باید مورد توجه باشد گفت: استفاده از ادویه‌ها، مواد غذایی شور و قهوه می‌تواند PMS قاعدگی را مقداری افزایش دهد. بهتر است از سبزیجات و مواد غذایی فیبردار استفاده شود. همینطور زنان باید در این دوران از پروتئین گوشت، حبوبات و مغزها غافل نشوند به‌ویژه زنانی که کم‌خونی و یا خونریزی زیادی دارند.


او ادامه داد: تجربه نشان داده و در بسیاری از مقالات معتبر آمده است که بسیاری از اختلافات زوجین معمولا در دوره پیش از قاعدگی زنان اتفاق می‌افتد که هورمون‌ها دچار فراز و فرود می‌شوند و روی خلق‌وخوی زنان تاثیر می‌گذارد. اگر مردان به خوبی نسبت به این موضوع شناخت نداشته باشند ممکن است باعث مشاجرات و مشکلاتی در زندگی آنها شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: