کد خبر: ۳۲۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - 2023May 30
گیاه اوکالیپتوس گیاه Eucalyptus globules درختی است بلند و همیشه سبز اوکالیپتوس اثر خلط آور، ضدعفونی کننده و ضد اسپاسم داشته در تسکین علائم سرماخوردگی موثر است.

شفا آنلاین>سلامت>گیاه اوکالیپتوس گیاه Eucalyptus globules درختی است بلند و همیشه سبز اوکالیپتوس اثر خلط آور، ضدعفونی کننده و ضد اسپاسم داشته در تسکین علائم سرماخوردگی موثر است.

به گزارش شفا آنلاین:از مادة موثره اسانس آن در پماد‌های ضد تحریک و خمیر دندان‌ها استفاده می‌شوند. به عنوان حشره‌کش و دور کننده حشرات نیز به کار می‌رود. همچنین به صورت پماد و مخلوط با روغن‌ های پایه در تخفیف التهاب و تسکین درد‌های عضلانی از طریق موضعی مصرف می‌شود.

مقدار مصرف – ۲ میلی لیتر اسانس در ۱۰۰ میلی لیتر آب به صورت کمپرس، ۲-۵/۰ میلی لیتر اسانس در ۲۵ میلی لیتر روغن بادام به صورت ماساژ سینه، ۵ قطره اسانس در یک لیوان آب به صورت غرغره، ۱۰ قطره اسانس در کمی آب داغ به صورت بخور، ۲ قطره اسانس در ۱۰ میلی‌لیتر روغن پایه به صورت موضعی. عوارض جانبی- اسانس اکالیپتوس در دوز‌های بالا مانند بسیاری اسانس‌های دیگر به علت تحریک روده مهلک است.

(مصرف خوراکی ۴ تا ۲۴ میلی‌لیتر اسانس، باعث مرگ شده است).

با دوز‌های کمتر از ۵/۳ میلی‌لیتر نیز مرگ گزارش شده است. هر چند در مواردی علی‌رغم مصرف مقادیر مرگ‌آور، بهبود نیز گزارش شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: