کد خبر: ۳۲۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - 2023May 27
زینب اختری مدیرکل امور بانوان وخانواده وزارت کشور پنجشنبه ۴ خرداد در آئین اختتامیه نخستین جایزه ملی جوانی جمعیت در استان بوشهر افزود: توجه به اصلاح ساختار جمعیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
شفا آنلاین>سلامت> مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور با بیان اینکه سقط جنین یا ختم بارداری و قتل جنین رو به افزایش است، گفت: آمارها نشان می‌دهد سالانه بیش از ۵۰۰ هزار سقط جنین رخ می‌دهد که ۹۳ درصد آن در بستر خانواده و با رضایت اتفاق می‌افتد.

 به گزارش شفا آنلاین:زینب اختری  ۴ خرداد در آئین اختتامیه نخستین جایزه ملی جوانی جمعیت در استان بوشهر با بیان این خبر اظهارداشت: توجه به اصلاح ساختار جمعیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی اضافه کرد: ازدواج و فرزندآوری تنها بخشی از این ساختار محسوب می‌شود و پدیده مهاجرت یکی از مؤلفه‌های مهم ساختار جمعیت است تا ساختار اصلی زیست بوم تحت شعاع مهاجران قرار نگیرد.

وی سقط جنین را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در زمینه قبح‌ زدایی به جای سقط جنین، اصلاح ختم بارداری رواج یافته تا روح را آزار ندهد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور با بیان اینکه سقط جنین یا ختم بارداری و قتل جنین رو به افزایش است، گفت: آمارها نشان می‌دهد سالانه بیش از ۵۰۰ هزار سقط جنین رخ می‌دهد که ۹۳ درصد آن در بستر خانواده و با رضایت اتفاق می‌افتد.

اختری با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه توجه ویژه‌ای به قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری و مشوق‌های لازم شده است خاطر نشان کرد: در برنامه هفتم توسعه طرح خانواده باشکوه تدوین شده که مشوق‌های ویژه به خانواده‌های دارای ۴ فرزند به بالا ارائه می‌شود.

مشاور وزیر کشور با بیان اینکه در قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، زنان نقش مهم و ویژه دارند، اظهار داشت: زنان در این عرصه و تربیت نسل فرهیخته پیشران محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه بانوان، پیشران قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند، گفت: بر اساس رفع دغدغه مقام معظم رهبری طرح‌های مهمی در عرصه جوانی جمعیت و فرزندآوری تهیه و تدوین شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور با بیان اینکه استان بوشهر فعالیت‌های ویژه‌ای در عرصه جوانی جمعیت آغاز کرده است گفت: استان بوشهر با داشتن سرداران و مبارزان همانند رئیس علی دلواری، نادر مهدوی و دیگر شهدا در عرصه مبارزه با استعمار و حوزه استکبارستیزی در کشور سرآمد است.

اختری موضوع فرزندآوری و جوانی جمعیت را از جنس مقابله با اهداف استعمار دانست و ادامه داد: در پشت اندیشه محدود کردن جمعیت ایران اهداف استعماری وجود دارد و مردم بوشهر با همان سابقه تاریخی ضداستعماری و استکبارستیزی در این عرصه شتاب قابل توجهی داشته است.

وی در ادامه از تدوین شناسنامه جمعیتی استان‌ها خبر داد و تصریح کرد: در راستای اقدامات ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، شناسنامه جمعیتی هر استان به تفکیک شهرستان‌ها تدوین شد و در اختیار دبیران ستادهای استانی قرار گرفته است.

اختری با بیان اینکه شاخصه‌های جمعیتی استان بوشهر اکنون وضعیت خوبی دارد، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهند در تعداد ازدواج و نرخ باروری این استان روند کاهشی دارد و این وضعیت نگران کننده است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: