کد خبر: ۳۲۵۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - 2023May 26
عضو شوراي عالی نظام پزشکی ادامه داد: اکثر سخنرانی ها و مصاحبه هایی که انجام می دهند فقط اشاره به جامعه پزشکی دارد آیا فرار از مالیات فقط در صنف پزشکان وجود دارد؟! آیا پزشکان مالیات کمی پرداخت می کنند؟!
شفا آنلاین>سلامت>عضو شوراي عالی نظام پزشکی با گلایه از این که سیاست نابخردانه برخی مسئولین باعث ایجاد تقابل بین اقشار مختلف جامعه شده است ؛ گفت:آمار و ارقامی که مسئولین در خصوص فرار مالیاتی پزشکان ارائه می دهند ، اغراق آمیز بوده و جاي سوال است که چرا یک درصد جامعه پزشکی را بزرگ نمایی می کنند؟!

به گزارش شفا آنلاین:بدکترعلی چنگیزي در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با اشاره به این که فرار از مالیات یا به عبارتی دیگر تلاش براي کاهش مالیات پدیده اي است که در کل دنیا و همه اصناف وجود داشته و کشور ما وهم از این امر مستثنی نیست؛ اظهار کرد: این که چرا یک درصد جامعه پزشکی را بزرگ نمایی می کنند جاي سوال است! یکسري آمار و ارقامی که مسئولین در این زمینه ارائه می دهند ؛ واقعا اغراق آمیز است گفته می شود حدود 3 الی 4 هزار نفر از پزشکان مالیات نمی دهند که این رقم یک درصد جامعه 350 هزار نفري پزشکی را شامل می شود.

وي افزود: اگر 3 یا 4 هزار نفر فرار از مالیات مطلق داشته باشند ، این امر نشان می دهد ، منظم ترین و بهترین صنفی که مالیات پرداخت می کند ، جامعه پزشکی است. لذا ایجاد تقابل بین اقشار مختلف جامعه سیاست بسیار نابخردانه اي است که برخی از مسئولین درپیش گرفته اند.

عضو شوراي عالی نظام پزشکی ادامه داد: اکثر سخنرانی ها و مصاحبه هایی که انجام می دهند فقط اشاره به جامعه پزشکی دارد آیا فرار از مالیات فقط در صنف پزشکان وجود دارد؟! آیا پزشکان مالیات کمی پرداخت می کنند؟!

چنگیزي با بیان این که منظم ترین صنف در پرداخت مالیات به اقرار خود مسئولین استانی و شهرستانی پزشکان هستند؛ تصریح کرد: هر عدد و رقمی را که ممیزین و سامانه هاي مالیاتی اعلام می کنند، پزشکان پرداخت نموده و کمترین شکایت و پرونده در هیات هاي بدوي و تجدید نظر مالیاتی مربوط به پزشکان است و نشان می دهد که جامعه پزشکی نه تنها فرار از مالیات ندارد بلکه بهترین و بیشترین پرداخت را داشته است.

وي اظهار کرد:معتقدیم نحوه محاسبه و دریافت مالیات هم مبناي علمی و اصولی کافی ندارد؛ به عنوان مثال اگر امروز مبلغی را به کسی قرض دهیم ، موقع پس گرفتن آن پولی که به حساب شخص واریز می شود به عنوان درآمد محسوب شده و به آن مالیات تعلق می گیرد و این اجحافی است که در حق افراد رخ می دهد چون سازمان امور مالیاتی واریزي را به عنوان درآمد در نظر میگیرد. هزینه هاي خیلی از موسسات و مطب ها به طور واقعی لحاظ نمی شود مثلا یک دندانپزشک یا همکاري که در فیلد پوست کار می کند هزینه مواد اولیه را از جیب خود پرداخت و سپس از بیمار دریافت می کند ؛ اما سازمان امور مالیاتی آن را به عنوان مواد
مصرفی در نظر نگرفته و همه را درآمد محاسبه می کند.

وي با اشاره به این که سامانه امور مالیاتی به سامانه صدور پروانه مطب متصل شده و مشکلاتی را براي پزشکان ایجاد کرده است ؛ بیان کرد: کسی که براي اولین بار اقدام به دریافت پروانه می کند ، مشمول پرداخت مالیات نیست و یکسري معضلات موجود باید در اسرع وقت اصلاح شود.
عضو شوراي عالی نظام پزشکی با اشاره به این که جامعه پزشکی حتی مالیات پنهان نیز پرداخت میکند؛ خاطرنشان کرد: اصولا پزشکان چند ماه از بیمه ها طلبکار هستند و وقتی که پول پزشک براي چند ماه متولی در جیب سازمان هاي بیمه گر می ماند و افت ارزش ریالی آن به کنار؛ اما همکاران بابت پولی که دریافت نکرده اند، باید مالیات پرداخت کنند بنابر این هم از مالیات ضرر می کنیم و هم از تاخیر پرداختی ها .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: