کد خبر: ۳۲۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - 2023May 24
با ورود فضای مجازی به زندگی ما و گسترش اینترنت در ابعاد مختلف ان بشر مفهوم پیشرفت و رشد را با تمام ابعاد آن درک نمود.
شفا آنلاین>سلامت>ما مردم هر روز سبک و سلیقه‌ای خاص اتخاذ کرده و شیوه‌ها و روشهای ویژه‌ای را دنبال میکنیم.

با ورود فضای مجازی به زندگی ما و گسترش اینترنت در ابعاد مختلف ان بشر مفهوم پیشرفت و رشد را با تمام ابعاد آن درک نمود.

از نگاه رفتارشناسی و تحلیل رفتارهای فردی و جمعی انسان نسبت به داشته‌های خود همواره کم توجه بوده و سعی در فاصله گرفتن از آن‌ها داشته ودارد.
انسان دوپا از آینده خود خبر نداشته و همواره با نگاه حرص و آز به روبرو می‌نگرد.
تا وقتی خانه نداشته و یا دارای خانه کوچک و نقلی است، تمایل به داشتن ویلا و ساختمان لاکچری دارد.

وبه همین ترتیب مهار امیالش رو به بالا کشیده می‌شود.
ویلا در کنار دریا و کوه و جنگل و داخل و خارج و همینطور صعود اشباع ناپذیر وی در منحنی هستی و دارایی، تداوم می‌یابد و تا آنجا که:
چشم تنگ دنیا دوست را یا قناعت پر کند یا
خاک گور...
هر روز به‌دنبال برند جدیدی از لباس و مدل نوینی از خودرو وی را مشغول خود میکند تا آنجا که هیچ چیز سیرش نمی‌کند.
بسیاری از افرادی که به جاده شوم طمع و مسیر سیاه رشوه و رقابت کشیده شده‌اند از جاده طمع شروع نموده و به قله فنا رسیده اند.
اکثریت ما در کتب ابتدایی داستان تخم مرغ دزد و سپس شتر دزد خوانده ایم؛ تا آنجا که شیطان در لباس زیبای طمع فرد را به سیاه چال ذلت کشانده.
چرا هرروز با چشمانی گرسنه به مال و داشته‌های دیگران خیره میشویم؟
برای رسیدن به جایگاه مشابه احتمال دست زدن به هر کار زشت و زیبا برایشان وجود دارد.
در مقابل کاستی‌ها و ناکارآمدی‌ها تعلل در تصمیم گیری‌ها و ضعف در سطوح مختلف مدیریت کشور دامنگیر اقشار ضعیف و کم درآمد کشور می‌گردد.
اگر شیوه‌های قاطعانه در مبارزه با فساد، ارتشا و رانت‌خواری تدوین گشته و بدون توجه به جایگاه عاملین به اجرا درآید؛ دیگر هیچ کس جرات چپاول فرهنگی و اقتصادی به خود نخواهد داد.
وابستگی‌های نسبی و سببی نباید موجب چشم‌پوشی از خطاها شود زیرا تحریک اقشار عادی را به دنبال خواهند داشت.
افراطهای مالی بین برخی از افراد خاص موجب گسترش ویروس مفتخواری بین برخی گشته و این بیماری خطرناک سود بی‌دشواری را معمول مینماید.
برجهای آن چنانی که کمتر میتوان مشابه آن‌ها را حتی در دنیا مشاهده نمود به الگوهای زندگی اشرافی تبدیل شده است و اساس زیاده خواهیهای سرطانی را متداول می نمایند.سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در آستانه سال نو جاری بهترین الگوهای رفتاری برای همه نخبگان و فرهیختگان گشته و با تعبیر و تفسیر زوایای تربیتی و رفتاری آنها میتوانند سال جاری را مبنای اراده ملی برای حل مشکلات سیاسی و اقتصادی قرار داده و با اتکا به لطف الهی و همدلی و همبستگی گسترده به کاهش و حل مشکلات پیش رو پرداخت.متاسفانه هنوز مجلس حاضر تمام نشده عده‌ای بفکر انتخابات آتی بوده و بدون توجه به دشواریهای پیش روی مردم در جهت تعیین گروههای سیاسی اتی به تشکیل جناح‌ها و گروه‌ها مشغولند.
گرانی در ابعاد مختلف از خودروهای تولید داخل تا افزایش نرخ آذوقه و خواروبار صعود نجومی اجاره بها و گرانی مسکن باعث ظهور حاشیه نشینان؛ گورخوابها؛ خودرو خوابان و اقشار جدید گشته تا آنجا که بازنشستگان و اقشار کم درآمد و بفکر چادر نشینی و مهاجرتهای دل آزار پرداخته اند.
حوزه‌های علمیه همراه با دانشگاهها و مراکز علمی و تخصصی و مراکز نخبه‌پروری باید با تحلیل بیانات رهبری اقدام به یافتن راهبردهای عملی نموده و اجازه ندهند حسرت و اندوه جایگزین نشاط و تعالی فکری و روحی در جامعه گردند.
خدای ناکرده اگر امسال نیز ناکامیهای اجتماعی جایگزین رشد وتعالی گردند دیگر امید واعتماد به مقولات دست نیافتنی در جامعه تبدیل خواهند شد.
مجید ابهری/ آفتاب یزد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: