کد خبر: ۳۲۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 2023May 23
داروخانه‌های هلال احمر در هنگام کمبود برخی از داروهای وارداتی، نوع تولید داخل آنها را به مراجعه‌کنندگان عرضه می‌کنند اما ظاهرا این رویه در مورد واکسن HPV وجود ندارد.
شفا آنلاین>سلامت>درحالی‌که واکسن HPV تولید داخل به نام پاپیلوگارد از اواخر سال ۱۳۹۹ با دریافت تائیدیه سازمان غذا و دارو وارد بازار شده و تولیدکننده این واکسن قابلیت تولید سالانه دستکم یک میلیون دوز از این واکسن را دارد، به نظر می‌رسد داروخانه‌های هلال احمر در هنگام مراجعه افرادی که به دنبال واکسن HPV هستند از معرفی و ارائه واکسن تولید داخل خودداری می‌کنند و اگر واکسن مشابه وارداتی به نام گارداسیل موجود باشد آن را عرضه می‌کنند و اگر هم موجود نباشد با وجود موجود بودن واکسن پاپیلوگارد تولید داخل، اعلام می‌کنند که واکسن HPV موجود نیست!

به گزارش شفا آنلاین:در نتیجه این رفتار عجیب داروخانه‌های هلال احمر، برای افرادی که به دنبال واکسن HPV هستند اما آن را پیدا نمی‌کنند این شائبه به وجود آمده که واکسن HPV دچار کمبود است و در هیچ داروخانه‌ای یافت نمی‌شود.

این در حالیست داروخانه‌های هلال احمر در هنگام کمبود برخی از داروهای وارداتی، نوع تولید داخل آنها را به مراجعه‌کنندگان عرضه می‌کنند اما ظاهرا این رویه در مورد واکسن HPV وجود ندارد.

امروز نیز یکی از خبرنگاران ما در مراجعه به داروخانه مرکزی هلال احمر وقتی خواستار واکسن HPV شد متصدی مربوطه اعلام کرد که واکسن گارداسیل موجود نیست اما در عین حال هیچ صحبتی درباره واکسن پاپیلوگارد نکرد و فقط وقتی خبرنگار ما پیگیری بیشتری کرد متصدی مربوطه گفت که واکسن پاپیلوگارد تولید داخل هم موجود است!

پیگیری از روابط عمومی هلال احمر درباره این رفتار عجیب در داروخانه‌های هلال احمر تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده اما پیگیری در این زمینه ادامه خواهد داشت.فانا
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: