کد خبر: ۳۲۵۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023May 21
یکی از افتخاراتی که در تاریخ اسلام به آن استناد می‌شود، این است که چنین دینی، توانست اعراب بیابان‌نشین و بدوی زمان خود را که افتخارشان زنده به گور کردن دختران بود را به محترم دانستن زنان واداشت.
شفا آنلاین>سلامت>یکی از افتخاراتی که در تاریخ اسلام به آن استناد می‌شود، این است که چنین دینی، توانست اعراب بیابان‌نشین و بدوی زمان خود را که افتخارشان زنده به گور کردن دختران بود را به محترم دانستن زنان واداشت.


به گزارش شفا آنلاین:در همین زمینه، رفتار پیامبر اسلام(ص) با دخترشان و فرهنگسازی‌ در این زمینه را می‌شود یادآوری کرد. حقیقت امر آن است که اهمیت ‌شأن دختران در نگاه اسلامی- ‌ایرانی، نه یک تعارف، که یک حقیقت انکارناپذیر است. اگر چنین نبود، نباید دختران ایران‌زمین، این حجم از مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها را به‌خودشان اختصاص می‌دادند و به چنین موفقیت‌هایی می‌رسیدند. بحث هم، بحث یکی، دو سال نیست؛ رویه‌ای است که سال‌هاست ادامه دارد. متأسفانه در این زمینه، بازنمود رسانه‌ای که از دختران ایرانی وجود دارد، چندان جالب نیست؛ به همین دلیل است که غالبا موفقیت و حضور روزافزون دختران ایرانی در عرصه‌های علمی و توسعه علمی و دیگر عرصه‌ها، کمتر دیده می‌شود و اخبار منفی گاه و بیگاهی که در این زمینه وجود دارد، پررنگ‌تر می‌شوند. جدا از همه این بازنمودهای رسانه‌ای، دختران در ایران شأنی بالا دارند و این نه یک تعارف و نمایش، که یک امر اجتماعی دنباله‌دار است. حالا که روز دختر از راه رسیده است، بد نیست سهم دختران سرزمین‌مان را از رشد و بنیه علمی ایران‌زمین بازخوانی کنیم؛ تا تنها به یکی از ده‌ها موردی که در آنها دختران کشورمان خوش درخشیده‌اند، اشاراتی داشته باشیم.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: