کد خبر: ۳۲۵۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023May 20
محمدرضا استادحسین در حاشیه اولین جشنواره هوایی هوانوردی عمومی که با نام خزر تا کویر و به میزبانی شرکت هوانوردی کاویان پرواز شرق، در کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: فرودگاه خصوصی کاشمر میزبان اولین جشنواره هوانوردی کشوری با نام از خزر تا کویر است.
شفا آنلاین>سلامت>بازرس ایمنی سازمان هواپیمایی کشور و مسئول وسایل پرنده فوق سبک سازمان هواپیمایی کشور گفت: در حال حاضر بیش از ۲۵۰ فروند هواپیمای شخصی در کشور وجود دارد که سازمان هواپیمایی کشور متولی آن است.

به گزارش شفا آنلاین:محمدرضا استادحسین در حاشیه اولین جشنواره هوایی هوانوردی عمومی که با نام خزر تا کویر و به میزبانی شرکت هوا نوردی کاویان پرواز شرق، در کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: فرودگاه خصوصی کاشمر میزبان اولین جشنواره هوانوردی کشوری با نام از خزر تا کویر است.

وی اظهار کرد: در این جشنواره ۱۳ هواپیمای فوق سبک با ۲۶ خلبان از فرودگاه بیشه‌کلا مازندران پرواز کرده و روز گذشته در فرودگاه گلبهار توقف و استراحت داشتند و امروز شنبه در کاشمر فرود آمده و سپس به مقصد فرودگاه امام رضای مهریز یزد پرواز می‌کنند.

بازرس ایمنی سازمان هواپیمایی کشور بیان کرد: سه نفر از خلبانان این پروازها خانم و از اساتید خلبانی هستند که دوشادوش خلبانان مرد در این اسکادران هوایی حضور دارند.

وی با بیان اینکه این نمایش هوایی و گروهی با حضور ۱۳ هواپیمای فوق سبک و ۲۶ خلبان برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود، گفت: با برگزاری این جشنواره‌ها سعی داریم قابلیت‌های صنعت هوایی کشور به خصوص در بخش هواپیماهای فوق سبک را به نمایش بگذاریم و تلاش‌ها و زحمات خلبانان به منصه ظهور گذاشته شود.

مسئول وسایل پرنده فوق سبک سازمان هواپیمایی کشور بیان کرد: برای خرید این هواپیماها از ۲ میلیارد تومان تا ۱۵ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده و در رده‌های آموزشی و تفریحی در کشور فعالیت هوانوردی را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه کاشمر سومین ایستگاه هوایی است که این هواپیماهای فوق سبک فرود آمدند، عنوان کرد: کاشمر دارای اولین فرودگاه شخصی کشور است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد شده است.

استادحسین با بیان اینکه فرودگاه کاشمر در آذرماه پارسال موفق به دریافت گواهینامه‌ای شد که حتی هواپیماهای سنگین می‌توانند در آن فرود بیایند، افزود: مسئولان شهرستان کاشمر باید از این ظرفیت ایجاد شده نهایت استفاده را برای صادرات ببرند، حتی هواپیماهای باری نیز در این فرودگاه قابلیت نشست و برخواست دارند.

وی همچنین با بیان اینکه این اولین فرودگاه شخصی احداث شده در کشور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، این فرودگاه را در نوع خود بی‌نظیر دانست و گفت: فرودگاه فوق سبک کاشمر تمامی قوانین و مقررات و استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری را دارد.

                                                             

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: