کد خبر: ۳۲۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023May 16
داخلی سازی ال ۹۰ که در خودروسازی سایپا تحت عنوان پروژه P۹۰ در دستورکار بود به ایستگاه پایانی نزدیک می‌شود. سایپایی‌ها نام کادیلا را برای این خودرو انتخاب کرده اند و قرار است کادیلا در همان سالنی تولید شود که پیش‌تر محصولات رنو در آن تولید می‌شد. اما حضور کادیلا می‌تواند قیمت محصولات رنو در بازار را کاهش دهد؟

شفا آنلاین>سلامت>این سدان جدید گروه سایپا از یک موتور ME۱۶ بهره می‌برد؛ این موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ می‌تواند قدرتی برابر با ۱۱۵ اسب بخار و ۱۴۷ نیوتن‌متر گشتاور را به تولید برساند، این پیشرانه دارای آلایندگی یورو ۵ است و از فناوری VVT-i یا همان زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های ورودی نیز بهره می‌برد.

به گزارش شفا آنلاین:داخلی سازی ال ۹۰ که در خودرو سازی سایپا تحت عنوان پروژه P۹۰ در دستورکار بود به ایستگاه پایانی نزدیک می‌شود. سایپایی‌ها نام کادیلا را برای این خودرو انتخاب کرده اند و قرار است کادیلا در همان سالنی تولید شود که پیش‌تر محصولات رنو در آن تولید می‌شد. اما حضور کادیلا می‌تواند قیمت محصولات رنو در بازار را کاهش دهد؟

به گزارش اکو ایران، سایپایی‌ها قصد دارند تا در نیمه دوم سال جاری ال ۹۰ ایرانی را روانه بازار کنند. بعد از خروج رنو از بازار ایران، داخلی سازی رنو تبدیل به یکی از اهداف اصلی مدیران سایپا شد. فروردین ۱۴۰۲ مدیران سایپا به طور همزمان هم از کادیلا رونمایی کردند هم از شاهین پلاس. این اتفاق نشان داد که بالاخره تلاش‌های صورت گرفته برای داخلی سازی ال ۹۰ فرانسوی به ثمر نشسته و کپی ایرانی آن فاصله‌ای با تولید انبوه و عرضه در بازار ندارد. مدیران سایپا در مراسم رونمایی از عرضه این محصول پرطرفدار بازار در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ خبر داده اند. پارس خودرو به عنوان زیر مجموعه خودروسازی سایپا که قرار است کادیلا را تولید کند در جدیدترین اقدام خود تصاویری ازا ین خودرو را به نمایش گذاشته است. آن طورکه مدیران این خودروسازی می‌گویند مسیر طراحی شده برای عرضه این است که ابتدا کادیلا را با گیربکس دستی به بازار عرضه کنند و در ادامه با اضافه کردن آپشن هایی، همین محصول با گیربکس اتوماتیک در دسترس متقاضیان قرار دهند.

آن طور که مدیران پارس خودرو می‌گویند مدل‌های اولیه آن را به تولید رسانده است و مدل‌های آزمایشی آن نیز برای دریافت مجوز‌های رسمی به‌زودی در جاده‌های کشور تردد قرار خواهند کرد. اما قرار است کادیلا با چه آپشن‌هایی در دسترس متقاضیان قرار گیرد.

این سدان جدید گروه سایپا از یک موتور ME۱۶ بهره می‌برد؛ این موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ می‌تواند قدرتی برابر با ۱۱۵ اسب بخار و ۱۴۷ نیوتن‌متر گشتاور را به تولید برساند، این پیشرانه دارای آلایندگی یورو ۵ است و از فناوری VVT-i یا همان زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های ورودی نیز بهره می‌برد.

قدرت تولیدشده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۵ سرعته دستی ۵F۱۸ سری SE با مهندسی آیسین به چرخ‌ها منتقل می‌شود، همچنین این خودرو به گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته ساخت DAE نیز مجهز خواهد شد.

همان طور که اشاره شد پارس‌ خودرو در ابتدا عرضه نسخه دستی کادیلا را در دستور کار خود قرار داده است. این خودرو در نسخه دستی از امکاناتی، چون تهویه اتوماتیک، سنسور پایش باد تایرها، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، چراغ روشنایی روز، تریم داخلی چرم مصنوعی، کامپیوتر سفر، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، ترمز‌های دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب، رینگ آلومینیومی، دوربین و سنسور پارک عقب، نمایشگر لمسی، فرمان کمکی برقی و ۲ کیسه هوا بهره می‌برد.

نسخه اتوماتیک آن نیز علاوه آپشن‌های یاد شده با تریم داخلی جدید با الگو‌های متفاوت رودری‌ها و داشبورد به همراه امکانات بیشتری، چون محدودکننده سرعت، کروز کنترل، سنسور باران، سنسور نور، سان‌روف و کیسه هوای جانبی روانه بازار خواهد کرد.

اما آیا عرضه این خودرو می‌تواند تاثیری روی قیمت محصولات برند رنو در بازار مانند رنو ال ۹۰، رنو ساندرو و رنو استپ وی داشته باشد. از انجایی که رنو در بازار ایران به عنوان محصول با کیفیت و اقتصادی شناخته می‌شود بعید است متقاضیان محصولات رنو حاضر باشند کادیلا را به عنوان جایگزین محصولات رنو خریداری کنند؛ بنابراین کادیلا و محصولات رنو هر یک بخشی از تقاضای بازار را پوشش می‌دهند، اما فاز قیمتی ان‌ها متفوات است و بعید به نظر می‌رسد بازار محصولات رنو از مسیر تولید و عرضه ال ۹۰ ایرانی تهدید شود. آنچه سبب تهدید بازار محصولات رنو خواهد شد واردات محصولات جهانی خودروساز است آن هم به رغم وعده‌های داده شده تا کنون عملیاتی نشده است. البته فراموش نکنیم به رغم اینکه سایپایی‌ها تلاش کردند تا کپی برابر اصل محصولات رنو را تولید کنند، اما این کپی چندان برابر اصل از کار در نیامده دلیل این مساله هم مشخص است تحریم‌های صنعت خودرو و قطع ارتباط میان زنجیره خودروسازی داخلی با زنجیره جهانی خودروساز سبب شده تا قطعات مصرفی با کیفیت درجه دو و سه به خطوط تولید خودروسازان داخلی تزریق شود و همین مساله روی کیفیت خودرو‌های تولیدی تاثیر مستقیم گذاشته است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: