کد خبر: ۳۲۵۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023May 14
سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت در نشست خبری گفت: بعد از ابلاغ قانون جوانی جمعیت یکی مهم تربن وظایف در حوزه درمان موضوع ناباروری است.

شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت گفت:۹۰درصد خدمات بستری و ۷۰ درصد موارد سرپایی درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

به گزارش شفا آنلاین:سعید کریمی در نشست خبری گفت: بعد از ابلاغ قانون جوانی جمعیت یکی مهم تربن وظایف در حوزه درمان موضوع ناباروری است. 

به گفته او طبق قانون جوانی جمعیت، تمام استان‌ها ئر کشور  باید حداقل یک مرکز درمان ناباروری سطح سه داشته باشد که خوشبختانه هم اکنون ۱۰۳ مرکز درمان ناباروی سطح سه در کشور داریم. 

کریمی بیان کرد:در مراکز درمان ناباروری سطح دو ، ۸۵ درصد از موارد درمان ناباروری در مراکز سطح سه انجام می‌شود و تا به الان ۴۰ مرکز درمان ناباروری سطح ۲ راه اندازی شده است. 

او افزود: در حال حاضر ۹۰ درصد خدمات بستری و ۷۰ درصد موارد سرپایی درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

کریمی گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۱۱۳ هزار نفر در جهت درمان ناباروری به مراکز درمانی مراجعه کرده و ۹۹ هزار و ۹۰۰ نفر IVF کرده اند  که حدود ۲۷ درصد از این افراد عملشان موفق آمیز بوده است.

او  افزود:  در حال حاضر ۵۶ درصد از زایمان ها در کشور به صورت سزارین انجام می شود و این در حالی است که در دنیا این آمار حدود ۲۵ درصد است.

کریمی گفت: سالانه  حدود یک میلیون موالید در کشور انجام می شود  و متاسفانه  ۷۰۰ هزار مصدوم تصادفی به بیمارستان ها  منتقل شده اند .  سالیانه ۱۶ تا ۱۸ هزار فوتی ناشی از تصادفات در کشور داریم که ۶۰ درصد از این فوتی‌ها در محل تصادف جان باخته اند. یک درصد از کل مصدومان منتقلل شده در بیمارستان‌ها فوت می‌کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: