کد خبر: ۳۲۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023May 14
بعضی‌ها برای رسیدن به اهدافشان ممکن است هر چیزی را به بازی بگیرند؛ حتی مرگ؛ حتی غم و اندوه یک خانواده داغدار و حتی امنیت روانی یک جامعه را.
شفا آنلاین>سلامت>بعضی‌ها برای رسیدن به اهدافشان ممکن است هر چیزی را به بازی بگیرند؛ حتی مرگ؛ حتی غم و اندوه یک خانواده داغدار و حتی امنیت روانی یک جامعه را.

به گزارش شفا آنلاین:این همان اتفاقی است که از چند روز پیش در ماجرای مرگ پسر 16ساله مولوی قلندرزهی، امام جمعه شهرستان خاش رخ داده و باعث شده است که بعضی از رسانه‌های معاند که از هر فرصتی برای پیش بردن اهدافشان استفاده می‌کنند، تلاش کنند که از این نمد هم کلاهی برای خود بسازند و این اتفاق را به ماجرایی جنایی پیوند زده و آن را به نظام جمهوری اسلامی نسبت دهند؛ غافل از اینکه‌ماه پشت ابر نمی‌ماند و اصل ماجرا خیلی زود روشن می‌شود و پرده‌ها کنار می‌رود. اما حادثه مرگباری که برای حماد 16ساله رخ داد چه بود و چطور اتفاق افتاد؟
برای پی بردن به اصل ماجرا ابتدا بهتر است اخباری که در روزهای گذشته در برخی از رسانه‌ها منتشر شد را مرور کنیم: « حماد ریگی کوته (قلندرزهی)، نوجوان ۱۶ساله توسط سرنشینان یک خودرو پژو۴۰۵ در منطقه کارواندر با شلیک گلوله کشته شد. این نوجوان ۱۶ساله به همراه خانواده به روستایی در مسیر خاش به ایرانشهر رفته بوده که هدف شلیک گلوله سرنشینان یک خودرو پژو۴۰۵ قرار گرفت و در مسیر انتقال به بیمارستان جان باخت. پس از این حادثه جو امنیتی در خاش حاکم است و پیکر این نوجوان شبانه به خاک سپرده شده است.» این خبر را بگذارید کنار این حقیقت که مولوی قلندرزهی، امام‌جمعه اهل سنت شهرستان خاش است تا بیشتر پی به اهداف انتشار چنین اخباری ببرید؛ اهدافی ازجمله تفرقه انداختن میان شیعه و سنی و قرار دادن جمهوری اسلامی در برابر اهل سنت.

اما حالا نه‌تنها دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان که کانال امام جماعت مسجد اهل سنت خاش هم با انتشار پیامی، حقایق درباره این حادثه را فاش کرده‌اند تا همه نقشه‌های رسانه‌های معاند را نقش برآب کرده و مردم را در جریان اصل ماجرا قرار دهند. در متن پیامی که در کانال امام جماعت مسجد اهل سنت خاش منتشر شده، آمده است: «با توجه به نشر شایعاتی دروغین در فضای مجازی در مورد قتل فرزند شیخ‌القرآن به وسیله افرادی مجهول، به اطلاع هموطنان عزیز رسانیده می‌شود که حماد حین بازی با اسلحه جنگی دچار حادثه شده و اشتباهی و سهوا با شلیک گلوله جنگی به‌دست خویش مورد اصابت گلوله قرار گرفته و فوت می‌نماید.»
شمس‌آبادی، دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان نیز جزئیات بیشتری درباره این حادثه اعلام کرده و می‌گوید: فرزند ۱۶ساله مولوی محمد عثمان قلندرزهی به وسیله اسلحه‌ای که در منزل آنها بوده است فوت کرده است.
وی ادامه می‌دهد: فرزند مولوی محمد عثمان قلندرزهی در حال بازی با اسلحه بود که به‌علت شلیک ناگهانی اسلحه فوت می‌کند. از سویی در رابطه با این موضوع هیچ شکایتی نیز از طرف خانواده متوفی اعلام نشده است.همشهری

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: