کد خبر: ۳۲۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023May 13
یادداشت اختصاصی -دکتر بهروز برومند،پدر نفرولوژی نوین ایران
دولتمردان باید خشنود شوند که دوستداران کشور کاستی ها را آشکار کنند تا کاربدستان دریابند کمبود ها کجاست و آنرا برطرف نمایند و سود ماندن در میهن بیش از زیان آن گردد .اگر چنین شودآنها که از ایران بیرون رفته اند نیز به کشور بازخواهند گشت.
شفا آنلاین :دکتر بهروز برومند ،پدر نفرولوژی نوین ایران در یادداشت اختصاصی برای شفا آنلاین درباره نگرانی های جدی اش درخصوص گریز پزشکان و سایراعضای جامعه پزشکی از کشور هشدار داد.

به گزارش شفا آنلاین: این متخصص برجسته نفرولوژی کشور در یادداشت اش نوشت :" نگرانی من از گریز پزشکان و پیرا پزشکان از کشور نمیباشد.من نگران آن هستم که از سه پزشک نامدار شنیده ام میخواهند پیشه خود را عوض نمایند. 1- دوستی که مطب اش در شهرک غرب پر از بیماراست، گفت میخواهد مطب را بسته و کافی شاپ باز کند.2- بانوئی که فوق تخصص جراحی سرو گردن دارد بمن گفت که میخواهد مطب خود را بسته و در آنجا آرایشگاه باز کند( میگفت برای وقت یکسان در آمد آرایشگاه بسیار بیشتر از مطب بوده مسئولیتی هم ندارد، کسی تاکنون آرایشگری را به گناه خوب آرایش نکردن به دادگاه نبرده نظام آرایشگری هم در کارنیست که آراپشگر را محکوم به پرداخت دیه کند.بانوان هم در آرایشگاه به آرامی چند ساعتی منتظر دیدار می مانند بدون آنکه از منشی آرایشگاه نیز شکایتی داشته باشند، انعامی که میدهند بیش از ویزیت پزشکان میباشد.3- پزشک جوانی که در رشته فوق تخصص نفرولوژی برگزیده شده بود نیز می گفت میخواهد پزشکی را رها کند و با خودرو اش مسافر کشی نماید.

در چنین شرایط تاسف انگیزی تاکید می کنم با آنکه خلاف اصول است اما از آنجا که دولتمردان برای هر خرده گیری که از سر دلسوزی برای کشور مطرح میشود سند میخواهند من برای ارایه نام این همکاران بگونه مخفی درهر جایی که نیاز باشد آماده ام.

ضمن اینکه تاکید می نمایم این سخنان برای کوچک نمودن دولت نمیباشد.بلکه دولتمردان باید خشنود شوند که دوستداران کشور کاستی ها را آشکار کنند تا کاربدستان دریابند کمبود ها کجاست و آنرا برطرف نمایند و سود ماندن در میهن بیش از زیان آن گردد .اگر چنین شودآنها که از ایران بیرون رفته اند نیز به کشور بازخواهند گشت.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
فریدون دانشور
|
Canada
|
۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
0
0
چه می‌توان کرد وقتی سخن مصلحان به گوش سنگین کارساز نمیگردد و تحمل نمی‌شود . تا سخنی از حقیقت به میان میآید چشم بر حقیقت بسته و سند و مدرک می طلبند گویی خود نمی بینند چه میگذرد . در ادبیات فارسی به راستی چه گفته ها و نوشته های گرانبهایی داریم که به قول امروزی ها تاریخ مصرف ندارد و همواره تازه است :

گفت : شنیدم که سخن رانده ای
کینه کُش و خیره کُشم خوانده ای ؟


آکهی از مُلکِ سلیمانی ام ؟
دیوِ ستمکاره چرا خوانی ام ؟


پیر بدو گفت نه من خفته ام
زآنچه تو گفتی ، بَتَرَت گفته ام


پیر و جوان بر خطر از کار تو
شهر و دِه آزرده ز پیکارِ تو


من که چنین عیب شمارِ توام
در بد و نیک آینه دارِ تو ام


آینه چون نقش تو بنمود راست
خود شِکَن! آینه_شکستن_خطاست

اگر سند و مدرک لازم است به جای وسیله ی شخصی از وسایل نقلیه ی عمومی استفاده بفرمایند
نه فقط پزشکان بلکه بقیه ی مشاغل و از پیر و جوان درگیر همین معضل هستند دست بر هر جا بگذارید ناله و فغان بلند می‌شود . گوش شنوا و تدبیر کجاست ؟ هم دلی و تلاش برای زندگی توام با رفاه و حرمت کجاست ؟ هر وجدان پاکی از چنین وضعی رنج میبرد و نمیتواند خود را تافته ی جدا بافته از مردم بداند .
در زمان انقلاب و هنگامی که بر علیه حکومت قبلی شعار میدادیم به خوبی به یاد می آورم که یکی از شعارهای ما این بود :
سکوت هر مسلمان
خیانت است به قرآن
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
0
0
به گمان من، مشکل اصلی در بحث « تعرفه پزشکی» این است که دسته اش در دست نظام پزشکی است ولی تیزی آن، به دست دیگر سازمان هاست و جای دیگر را می برد!.
به عبارت دیگر تعرفه ها در جا ( جاهایی!) غیرتخصصی تعیین و تکلیف می شود و این مسأله به مرور زمان باعث کندی «چاقوی تعرفه» و یا بهتر بگویم ، فقیر تر شدن جامعه پزشکی، خواهد شد.
تعرفه هر صنفی، باید در مراجع تخصصی آن و با توجه به واقعیت های موجود بررسی و تعیین گردد و با هر سوهانی نمی توان « چاقوی تعرفه پزشکی» را تیز کرد!.
با ادامه این روند، مهاجرت بیش از پیش پزشکان متخصص در سال های آتی و وارد کردن پزشکان از دیگر کشورها، امری است اجتناب ناپذیر که از نظر سیاسی و اقتصادی، به هیچ وجه به نفع مردم و کشور نخواهد بود.
ابوالفضل غلامی اریسمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
0
0
سرور دکتر برومند حقیقتا که شما از دلسوز ترین ها برای این کشور از اغاز تا به اکنون بوده اید و این بر کسی پوشیده یا نیاز به اثبات ندارد.
و مطلب فوق هم هر کسی ذره ای تنها با بیمارستان اشنایی داشته باشد میداند که بیمارستان ها در حال تهی شدن از نیروهای نخبه میباشد، حال به واسطه ی مهاجرت و یا به واسطه ی تغییر شغل که همه ی ما میتوانیم مثال های فراوانی از ان را برشماریم.

اما احوال ما این روزها بسیار شبیه این داستان تاریخی است:
«سلطان سنجر را در آن وقت كه به دست غزان گرفتار شده بود، پرسيدند: علت چه بود كه ملكی بدين وسعت و آراستگی كه تو را بود چنين مختل شد؟

گفت: كارهای بزرگ به مردم خرد فرمودم و كارهای خرد به مردم بزرگ، كه مردم خرد كارهای بزرگ را نتوانستند كرد و مردم بزرگ از كارهای خرد عار داشتند و در پی نرفتند. هر دو كار تباه شد و نقصان به ملك رسيد و كار لشگری و كشوری روی به فساد آورد.»

استاد محمود حكيمی، هزار و يك حكايت تاريخی (جلد دوم)، صفحه ۱۲۶.
سیروس مهدوی
|
-
|
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
0
0
درست است مسیولیت جان بیمار حتی در وجهی که خود بیمار کوتاهی کرده و اشتباهات خود را در جریان دستورات پرشک زیر پوشال برده است ، شوربختانه متوجهء پرسک می کردد دست کم نزد ان شمار که هماره دست دور از آتش دارند اما مرشد اطهار نظر کنندگان می شوند. خواب راحت را پزشک مسیول کم تجربه کرده است و آرایشگر یا راننده سرویس یا سوپر مارکت دار این آزمون را هرگز تجربه نکرده اند. درود بر شرف پزشکان مسئول تمامی گیتی
بهروز برومند
|
United States
|
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
0
0
بادرود به همه ایرانیان در سراسر گیتی، پس از انتشار آنچه درباره نوشته " پزشکان نامداری که میخواهند آرایشگر یا مسافر برشوند "،برخی از همکاران ازمن خواستند بگویم چرا چنین شده است؟ در این باره میگویم ریاست جامعه جراحان در یک فراز که من در روزنامه اعتمادیکشنبه24 اردیبهشت ماه 1402 چاپ شده خواندم ریشه این روند را "تحقیر جامعه پزشکی خوانده اند. اگر بخواهم این تحقیر را بازکنم باید بگویم کمبود درآمد پزشکان در کارشان نمیباشد. بیشتر ریشه کم بها دادن به این حرفه آنست که کسانی با شایستگی کمتر را بر ریاست دانشجو و پزشک گمارده اند. همانگونه که سرور آریسمانی در ابراز نظر خود بدرستی گفته اند " کارهای خرد را به مردم بزرگ و کارهای بزرگ را به مردم خرد داده اند. در بسیاری از گزینش ها دهه ها پس از جنگ تحمیلی هنور ما گزینس هائی برای انتخاب دانشجو تا استاد برپایه جانبازی های پدر یا پدربزرگ یا برادر یک فرد داریم .بی گفتگو باید بهای جانبازی ها برای ایران پرداخته شود ولی نبایداز تندرستی بیماران وارزش دانش پزشکی برای آین کار هزینه نمود ویاگزینش بر پایه زن یا مرد بودن برای رشته زنان یا جراحی میزراه ، چشم پزشکی و.و.ونیز مایه گذاردن از جان بیماران برای بزرگداشت باورهای نادرست کاربدستان است میباشد. از دید من هر گونه گزینشی برای آینده دانش پزشکی و هر دانش دیگری زیانبار بوده و بهای آنرا مردم ایران خواهند پرداخت . من از کسانی که بمن خرده میگیرند باید بگویم که هر فردی باید در آندازه توان خود برای آزادی و آبادی ایران بکوشد.. دوستدار ایران و ایرانی بهروزبرومند
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
0
0
با درود.
نکته ای را استاد برومند عزیز اشاره نمودند که به نظر من کاملا درست است. به عبارت دیگر، در جامعه پزشکی و بحث های پیرامون آن ، ما با دو مساله روبرو هستیم، یکی همان چیزی است که استاد فاضل اشاره نمودند : " تحقیر و یا به زیر کشیدن جامعه پزشکی" و دیگری " کم ارزش کردن" این حرفه در طول سال هاست.
به نظر من این دو ترفند از سال های قبل در اتاق فکرهای خاصی تشکیل و عملیاتی شده و نمی تواند یک شبه صورت بپذیرد.
غافل از اینکه به زیر کشیدن جامعه ای مانند " جامعه پزشکی" که مستقیماً با جان مردم سر و کار دارد در حقیقت به زیر کشیدن و نابود کردن همه اصناف است و نتیجه آن به مرور خود را نشان خواهد داد.
بهروز برومند
|
United States
|
۰۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
0
0
‼️ «راننده اسنپ» شغل دوم اساتید جوان!

#پیام_اساتید
❌ سلام. من یکی از اساتید جوان دانشگاه [صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)] هستم. فقط خواستم بگم به عنوان یک استاد بعد از حدود ۲۷ سال درس خوندن در بهترین مدارس و دانشگاههای کشور و ۶ سال سابقه خدمت به عنوان یک استاد، در سن ۴۰ سالگی با حقوق حدود ۱۵ میلیون تومان استادیاری تصمیم گرفتم یکی دو ترم مرخصی بدون حقوق بگیرم برم توی اسنپ کار کنم شنیدم ماهی ۳۰ تومن میشه در اورد؛ بشه حداقل قسطای عقب افتادمو بدم. توی مملکتی که تحصیل کرده هاش دنبال اضافه کاری برای اجاره خونه ان و بیسوادا ......، هر روز منتظرم یکی بزنه پشتم بگه لبخند بزن، دوربین مخفیه.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: