کد خبر: ۳۲۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023May 13
آقای حسین عبدالهی گفت: طبق ماده ۱۸ در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت تمامی معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش خرید، پیش فروش، رهن و اجاره مسکن برای طرف تقاضا در بنگاه های مشاوران املاک توسط بنگاه ها و برای سایر متعاملین خارج از بنگاه های مشاوران املاک توسط خود متعاملین، در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و اخذ شناسه(کد) رهگیری بدون اخذ هزینه الزامی است.

شفا آنلاین>سلامت>کارشناس مسکن گفت: از این پس ثبت تمامی معاملات مسکن از جمله خرید وفروش و پیش فروش مسکن طبق ماده ۱۸ قانون اساسی باید بدون هزینه انجام شود.

به گزارش شفا آنلاین: آقای حسین عبدالهی گفت: طبق ماده ۱۸ در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت تمامی معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش خرید، پیش فروش، رهن و اجاره مسکن برای طرف تقاضا در بنگاه های مشاوران املاک توسط بنگاه ها و برای سایر متعاملین خارج از بنگاه های مشاوران املاک توسط خود متعاملین، در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و اخذ شناسه(کد) رهگیری بدون اخذ هزینه الزامی است.

به گفته کارشناس مسکن، در اولین گام شروع به کار این سامانه، امکان ثبت و استعلام قراردادهای ثبت شده برای قرارداد اجاره‌ مسکن در حالت یک به یک (یک مالک شش دانگ به یک مستاجر)، به صورت برخط فراهم شده است و مؤجر و مستاجر می‌توانند قرارداد اجاره‌ی واحد مسکونی مورد معامله‌ی خود را در این سامانه انجام داده و کد رهگیری و نسخه‌ی الکترونیکی آن را دریافت کنند. در آینده‎‌ای نزدیک، هموطنان این امکان را خواهند داشت که انواع قراردادهای مربوط به املاک و مستغلات را به صورت مستقل و یا از طریق مشاورین املاک، در همین سامانه انجام دهند.

او گفت: با اجرایی شدن این اقدام ما شاهد ایجاد ثبات در بازار مسکن و تثبیت قیمت ها در این بازار خواهیم شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: