کد خبر: ۳۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 27
دكتر نوربخش خبرداد:
شفاآنلاين-مدير عامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: مطالبات و پرداختی پزشکان تا آخر تیر ماه سال جاری واریز شده و هم اکنون در حال بررسی و پیگیری مطالبات مردادماه هستیم و امیدواریم تا پایان شهریور ماه جاری تمام مطالبات پزشکان پرداخت شود.

به گزارش شفاآنلاين، ˈسيد تقی نوربخشˈ روز چهارشنبه در سیزدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران افزود: سازمان تامین اجتماعی جزو پرحاشیه ترین سازمان ها در دولت قبل بوده است و با روی کارآمدن دولت یازدهم با تدابیر ویژه و با حضور کارشناسان در بخش درمان مطالبات پزشکان به روز شده است.

وی تصریح کرد: تهیه 70 درصد مواد اولیه دارویی و تامین 35 درصد داروی کشور و 40 درصد پخش دارویی در سازمان تامین اجتماعی انجام می شود.

وي با بیان اینکه در ابتدای سال گذشته با کمبود نقدینگی در داروخانه ها مواجه بودیم ، افزود: این کمبود نقدینگی تهدید جدی برای سلامت مردم بود که با تزریق نقدینگی به بانک ها به عنوان مطالبات در شهریور ماه و پرداخت حدود 400 میلیارد تومان بخشی از مشکلات دارویی کشور را برطرف کردیم.

رییس سازمان تامین اجتماعی کشور ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی با تدابیر و تمهیداتی که انجام داد توانست 9 تا 10 معوقه عقب افتاده را تا شهریور سال گذشته پرداخت کند و در خرداد ماه سال جاری این معوقات به صورت 100 درصد پرداخت شد و از تیر ماه امسال بررسی و پرداخت مطالبات و معوقات جدید را آغاز کرده ایم.

نوربخش اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی در تمام ابعاد این آمادگی را دارد که تعامل بیشتر با داروسازان داشته باشد چرا که برگزاری این همایش ها می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات این قشر از جامعه باشد.

وی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی برای حل مشکلات موجود از گذشته در ارتباط با نظام سلامت، بیمه ای، داروخانه ها و صنعت آماده همکاری و حل آنها است .

نوربخش با بیان اینکه طی یکسال گذشته ده هزار میلیارد تومان تزریق منابع در بخش سلامت صورت گرفته است، افزود: این میزان اعتبار می تواند گام مهمی در ارتقای نظام سلامت کشور بردارد.

وي گفت: طی دو سال گذشته شورای عالی بیمه بدون برگزاری جلسه ای مشغول فعالیت بود ولی طی یکسال گذشته 8 جلسه برگزار کرد که مبنای آن شورای پزشکی و مردم بود.

نوربخش گفت: برگزاری شورای عالی بیمه سه مصوبه اصلی داشت که شامل تغییر ارزش نسبی خرید خدمات، تامین داروهای بیماران خاص و توجه سازمان های بیمه گر به مسایل بهداشتی بوده است.

رییس سازمان تامین اجتماعی گفت: 15 درصد خدمات درمانی و بستری در سازمان تامین اجتماعی انجام می شود که این سازمان جزو بزرگ ترین خریدار اصلی خدمات از اعضای جامعه پزشکی محسوب می شود.

نوربخش خاطر نشان کرد: سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان در عرصه دارویی و صنعت دارویی کشور تاثیرگذار است و سیاستگذاری دارویی این سازمان می تواند در شرایط خاص و بحرانی برای داروسازان مثمرثمر باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: