کد خبر: ۳۲۴۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023May 09
حسن ابوالقاسمی یک عضو فرهنگستان علوم پزشکی، گفت: مراقبت‌های بیماران هموفیلی خیلی زیاد است. وقتی یک بیمار هموفیلی در خانواده‌ای متولد می‌شود. اولین علائم خونریزی به صورت خونریزی عمیق است و سپس خونریزی عضلانی، خونریزی مفصلی، خونریزی گوارش یا از بینی و انواع اقسام خونریزی در این افراد به وجود می‌آید که خانواده ها را درگیر درمان می‌ کند.
شفا آنلاین>سلامت>یک عضو فرهنگستان علوم پزشکی گفت: کمبود فاکتور ۱۳ در ایران از مرز ۱۰۰۰ نفر گذشته است.

به گزارش شفا آنلاین:حسن ابوالقاسمی یک عضو فرهنگستان علوم پزشکی، گفت: مراقبت‌های بیماران هموفیلی خیلی زیاد است. وقتی یک بیمار هموفیلی در خانواده‌ای متولد می‌شود. اولین علائم خونریزی به صورت خونریزی عمیق است و سپس خونریزی عضلانی، خونریزی مفصلی، خونریزی گوارش یا از بینی و انواع اقسام خونریزی در این افراد به وجود می‌آید  که خانواده ها را درگیر درمان می‌ کند.

این فوق تخصص خون ادامه داد: در گذشته خیلی دور مثلا ۷۰ سال پیش برای این افراد خون یا بعدا به این افراد پلاسما تزریق می‌کردند. تا همین چهل سال پیش اول انقلاب به این بیماران پلاسما تزریق می‌کردند زیرا این فاکتر‌ها را به اندازه کافی نداشتیم ولی کم کم فاکتور‌ها تهیه و خریداری شد و خوشبختانه امروز در کشور ما این فاکتور‌ها تهیه می‌شود هم به روش پلاسما و هم به روش نو ترکیب و دراختیار بیماران قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد:کمبود فاکتور ۱۳ در ایران از مرز هزار نفر گذشته که در منطقه سیستان و بلو چستان کمبود این فاکتور شایع است.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: