کد خبر: ۳۲۴۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۵ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023May 04
موسی رضایی در جمع خبرنگاران با بیان این نکته که نرخ‌های غیرفنی، رفتار‌های صنعت بیمه و امتیازات خاصی است که به سازمان‌های خاص داده می‌شود، افزود: برخی از مدیران شرکت‌های بیمه این نرخ‌ها را می‌دهند و پس از آن نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کنند و به شرکت خود آسیب می‌زنند.

شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل بیمه البرز از هوشمندسازی شرکت بیمه البرز و هوشمندشدن فرآیندهای آن تا پایان سال خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین:موسی رضایی در جمع خبرنگاران با بیان این نکته که نرخ‌های غیرفنی، رفتار‌های صنعت بیمه و امتیازات خاصی است که به سازمان‌های خاص داده می‌شود، افزود: برخی از مدیران شرکت‌ های بیمه این نرخ‌ها را می‌دهند و پس از آن نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کنند و به شرکت خود آسیب می‌زنند. وی سرمایه اصلی بیمه البرز را منابع انسانی آن خواند و گفت: سرمایه انسانی این شرکت از سلامت روحی و جسمی و معیشت لازم باید برخوردار باشند تا بتوانند در توسعه شرکت تاثیرگذار باشند.

رضایی با اشاره به هوشمندسازی شرکت بیمه البرز و هوشمندشدن فرآیند‌های آن تا پایان سال بیان کرد: به بدنه شرکت تاکید کرده ایم که به هیچ وجه و در هیچ شرایطی نرخ غیرفنی به بیمه گذاران ارائه نکنند.

نرخ‌های غیرفنی، رفتار‌های صنعت بیمه و امتیازات خاصی است که به سازمان‌های خاص داده می‌شود، افزود: برخی از مدیران شرکت‌های بیمه این نرخ‌ها را می‌دهند و پس از آن نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کنند و به شرکت خود آسیب می‌زنند. وی سرمایه اصلی بیمه البرز را منابع انسانی آن خواند و گفت: سرمایه انسانی این شرکت از سلامت روحی و جسمی و معیشت لازم باید برخوردار باشند تا بتوانند در توسعه شرکت تاثیرگذار باشند.

به گفته وی، بیمه البرز یک چارچوب فنی مشخص دارد که از سال‌ها قبل پایه گذاری شده است و هم اکنون در بخش فنی، دارایی ها، سرمایه گذاری‌ها و رشته‌های بیمه ای، فاصله معناداری با شرکت‌های بیمه دارد.

وی از انصراف بیمه البرز از یک پوشش بیمه‌ای بزرگ در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: ماه‌های پایانی سال قبل، یک پورتفوی بالای دو هزار میلیارد تومان را در مناقصه برنده شدیم که پس از جمع بندی‌ها به این نتیجه رسیدیم که نرخ ارائه شده برای شرکت زیان ده است به همین دلیل از دریافت این پورتفوی انصراف دادیم.

مدیرعامل بیمه البرز با تاکید بر این نکته که این شرکت در هیچ شرایطی وارد رقابت‌های غیرفنی نخواهد شد، تصریح کرد: ما در شرکت در پی ارائه محصولات جدیدی هستیم که باعث ایجاد بازار‌های جدید شود و در نتیجه آن کمتر وارد رقابت در پوشش‌های بیمه‌ای درمان، ثالث و ... بشویم.

وی با اشاره به این نکته که سیاست بیمه البرز حرکت به سمت پوشش درمان نیست، برنده شدن در مناقصه شرکت‌های ملی نفت و ... را نتیجه ارائه نرخ‌های فنی خواند و گفت: چیزی به نام نرخ شکنی در صنعت بیمه وجود ندارد، زیرا نرخ پایه‌ای وجود ندارد بلکه آنچه در حال رخ دادن است ارائه نرخ‌های غیرفنی است.

رضایی درباره محصول جدید بیمه البرز با نام شوکا هم گفت: تولید محصولات نوین بیمه‌ای از سیاست‌های بیمه البرز است و طراحی و عرضه محصول جدید و منحصر به فرد در رشته بیمه زندگی با عنوان " شوکا" نیز در همین راستا اجرایی شده است.

رضایی با اشاره به این که نام گذاری شوکا برگرفته از نام کوچک‌ترین گوزن مینیاتوری در حال انقراض جنگل‌های هیرکانی است، گفت: در اهداف بیمه‌نامه شوکا علاوه برگسترش فرهنگ بیمه به ویژه افزایش ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی در کشور، نگرانی‌هایی از جنس حفظ محیط زیست نیز وجود دارد و با انتخاب نام شوکا قصد داریم این گونه نادر حیات وحش ایران را به مردم بشناسانیم.

وی با انتقاد از کمبود محصولات جدید در صنعت بیمه اظهار داشت: این شرکت با اتکا به توان فنی و برتری در تعدادی از شاخص‌های بیمه ای، تولید محصولات جدید بیمه‌ای را در دستور کار دارد که عرضه طرح بیمه زندگی شوکا یکی از همین محصول‌های نوین است.

رضایی تاکید کرد: بیمه البرز در طرح شوکا، هم مدت زمان بیمه نامه را کوتاه‌تر کرده و هم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، تامین مالی این بیمه نامه را برعهده گرفته تا مشتریان حق بیمه خود را به صورت اقساط پنج ساله و در قالب تسهیلات قرض الحسنه به بانک مذکور پرداخت کنند.

به گفته وی، در این طرح بانک قرض الحسنه ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با نرخ کارمزد ۴ درصد در سال به متقاضیان ارائه می‌کند که بیمه شدگان طرح شوکا این تسهیلات را در پنج سال و تا پایان مدت بیمه نامه که پنج سال در نظر گرفته شده است تسویه می‌کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: