کد خبر: ۳۲۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023May 02
یک ترفند جدید برای درآمدزایی توسط چارترکنندگان هواپیماها در غیاب شرکت‌های متولی هواپیمایی و مدیران دولتی مسئول این شده است که مردم را از اقصی نقاط کشور با فریب نرخ بلیط ارزان به کیش می‌کشانند
شفا آنلاین>سلامت>چارترکنندگان در سایه‌ی عدم نظارت مسئولان و طی طرحی برنامه‌ریزی‌شده، با ارائه‌ی بلیت یک‌سره‌ی پرواز به کیش، مسافران را بعد از روزها سرگردانی، ناچار به خرید بلیت برگشت به چندین برابر قیمت می‌کنند.

به گزارش شفا آنلایناین روزها اگر به لیست فروش بلیت‌های رفت و برگشت به کیش نگاه کنید، نرخ بلیت‌های رفت و برگشت در یک مسیر هوایی گاه تا ده برابر نرخ مصوب اعلام‌شده متغیر است و به نوعی دلباختگان سفر به کیش نادانسته پای در سفری می‌گذارند که جیب‌هایشان را فراتر از تصورشان خالی و نقره داغ می‌کند. مدیران متولی هم اغلب به این اکتفا می‌کنند که این پروازها چارتر شده و نرخ‌ها ربطی به آنها و شرکت‌های هواپیمایی ندارد. گاهی هم پاسخی در حد اعلام غیرقانونی بودن این نرخ ها و وعده رسیدگی می‌دهند که البته به جایی نمی‌رسد.


ترفند جدید در سایه‌ی نبود نظارت چه ضربه‌ای به کیش می‌زند؟

یک ترفند جدید برای درآمدزایی توسط چارترکنندگان هواپیماها در غیاب شرکت‌های متولی هواپیمایی و مدیران دولتی مسئول این شده است که مردم را از اقصی نقاط کشور با فریب نرخ بلیط ارزان به کیش می‌کشانند؛ اما مسافر وقتی به امید سفر با بلیط ارزان به کیش سفر کرد دیگر در دام افتاده است چرا که بلیت برگشت به شهر خود را باید تا چند برابر نرخ بلیت رفت به «کیش» _ بر فرض وجود _ تهیه کند. گرچه اغلب مسافران ابتدا به امید گیرآوردن بلیت با نرخ مناسب مقاومت می‌کنند اما به زودی در می‌یابند که هزینه اقامت در کیش- به فرض آن که هزینه نرفتن به مقصد و نرسیدن به کارهای خود در مقصد را هم در نظر نگیرد- بسیار زیاد است و لذا به ناچار تسلیم شده در تور تورگردانانی می‌افتند که اگرچه نتوانستند برای چارتر هتل و پرواز به طور مستقیم هزینه‌ای بگیرند اما مسافران ناچار و سرگردان در کیش را در دام انداخته و با هزینه های سنگین و خسته می‌دوشند.

اما این پول به جیب زدن چارترکنندگان چه ضربه ای به گردشگری کیش زده و چه خاطرات ناخوشی برای مسافران به این جزیره می زند، سوالی است که گرچه برای سودجویان چارترکننده مهم نیست اما برای مردم و کسبه کیش نگران‌کننده است و باید متولیان جزیره نیز بدان بیندیشند.


«کیش‌ایر» کجای این بازی است؟

روزگاری شرکت هواپیمایی «کیش‌ایر» آمد تا ظرفیت سفر به کیش را افزایش بدهد؛ شرکتی که چندی است در وضعیت بلاتکلیفی بین سازمان منطقه آزاد و بخش خصوصی مانده است.
«هواپیمایی کیش» همین شرکتی که چند روز پیش مدیرعامل آن از سوی مدیریت ارشد سازمان منطقه آزاد مورد تقدیر قرار گرفت، یکی از شرکت‌هایی است که نرخ بلیت مسیرهای مختلف آن تا چند برابر نرخ مصوب، توسط چارترکنندگان به فروش می رسد اما هیچ‌گونه خبری از نظارت بر این نرخ‌ها و تاثیر آن بر جو منفی سفر به کیش نیست و گویا مشغول جمع کردن سود پروازهای خارجی به عراق و افغانستان و دبی و‌‌‌… است! چیزی که خود باعث کاهش سرویس‌دهی داخلی به کیش و در نتیجه افزایش نرخ بلیط و کم شدن سفرها به کیش می‌شود. یعنی این شرکت هم مستقیم و هم غیرمستقیم در این زمینه نقش غیرسازنده‌ای ایفا می‌کند و مدیران مربوطه در منطقه آزاد هم بدون توجه به این معضلات، به تقدیر از مدیران شرکت کیش‌ایر می پردازند تا داغ دل مسافران را تازه کنند!
گذشته از آن، کیشوندان ساکن در جزیره نیز از این ناراحتند که هزینه‌هایی برای بالا آمدن «کیش‌ایر» دادند اما این روزها «کیش‌ایر» هیچ خدمات و کمکی به کیشوندان نمی‌کند.

پاسخ‌نگویی مدیران متولی!

پیگیری خبرنگار بشارت کیش از مسئولان جزیره؛ برای پاسخگویی به این موضوع و راهکار و تدبیر آنها هم به تماس با متولی پروازها و‌فرودگاه کیش از جمله مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه‌های کیش به عنوان متولی پروازها در جزیره هدایت شد اما تا لحظه انتشار خبر با جایی نرسید و همچنان منتظر اظهارنظر مسئولان و چاره‌اندیشی فوری در این باره هستیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: